Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är fullt möjligt att leverera pikar med ett leende.
Men ge dig nu. Det är inte läge att diskutera vad som egentligen menades när det var skrift - utan tonfall. Det levererades med en smiley.

Det känns som du utkämpar en privat strid här inför öppen ridå. Sköt sånt via PM. Och sluta rycka ut till försvar så fort någon andas något till @Tranan. Var och en kan sköta sina egna strider.

Men ge dig nu. Det är inte läge att diskutera vad som egentligen menades när det var skrift - utan tonfall. Det levererades med en smiley.

Det känns som du utkämpar en privat strid här inför öppen ridå. Sköt sånt via PM. Och sluta rycka ut till försvar så fort någon andas något till @Tranan. Var och en kan sköta sina egna strider.
Och du kallar mig ordningsman? :D

Genom att påpeka hur något ska stavas, så poängterar man också att det är felstavat. Varför gör man det? Knappast för att vara snäll i alla fall.

Jag påpekar ofta att folk stavar eller uttalar saker fel och inte fasen gör jag det för att jag är elak eller vill ge någon ett tjuvnyp.

Kan du inte försöka ignorera?
Det är svårt med det skrivna ordet. Ibland blir det fel utan att man förstår det. Ibland kan jag läsa mina inlägg i efterhand och tänka "oj vad dryg jag verkade".. eller så menade jag ju inte!
Rent krasst är du ju inte änka om du inte var gift. Men det gör ju inte din sorg och saknad mindre. Det är såklart onödigt att påpeka detta, men du har väl själv en diagnos och vet hur det kan vara när man inte riktigt kan göra avvägningar socialt? Bara en tanke :)

Fast just det där exemplet känns som ett av de mest onödiga tillfällena att märka ord på någonsin. Minns att jag blev väldigt illa berörd, och då rörde det inte ens mig ;)

Smiley eller inte. Man kan såra med och utan små smileys. Och vad rör det dig? Eller tar Du illa vid för att jag har ett förhållande här på tråden? Jag vet inte vad @Magiana tänker eller vill skriva. Hon är fult kapabel att ta sina egna beslut i alla fall utan min hjälp. Och om hon skriver så skriver hon. Förövrigt har du inte en blekaste varför jag är som jag är och det kan vi ta mellan ögonen. Det är inte för ett publikt forum. Jag klara också av mina egna strider men gillar om man får hjälp. Men hjälp med stavningen med små smileys slipet jag gärna. Men jag tror att den som stödjer någon som hackar på någon svagheter, brister eller handikapp är på fel sida i livet.

Smiley eller inte. Man kan såra med och utan små smileys. Och vad rör det dig? Eller tar Du illa vid för att jag har ett förhållande här på tråden? Jag vet inte vad @Magiana tänker eller vill skriva. Hon är fult kapabel att ta sina egna beslut i alla fall utan min hjälp. Och om hon skriver så skriver hon. Förövrigt har du inte en blekaste varför jag är som jag är och det kan vi ta mellan ögonen. Det är inte för ett publikt forum. Jag klara också av mina egna strider men gillar om man får hjälp. Men hjälp med stavningen med små smileys slipet jag gärna. Men jag tror att den som stödjer någon som hackar på någon svagheter, brister eller handikapp är på fel sida i livet.
På ett annat forum där jag är med var det en person som verkligen finslipat konsten att komma med sylvassa pikar och sedan avsluta med ;). Om den hon pikat blev arg eller ledsen svarade hon ofelbart med "Men såg du inte min smiley?" Galet osympatisk människa.

Nu slutar jag om en knapp halvtimme och sen börjar jag jobba igen klockan tio ikväll. Handla, hem, flytta hästar och sen försöka sova lite är planen.

Har vattnat i växttunneln och på landen. Häromkvällen när jag tittade på vädret sa de regn och åska hela dagen idag. Hittills har det kommit några fjuttiga droppar så altanen blev prickig för att sen torka direkt, det var allt :meh:.
Sällskapar med hönsen i trädgården just nu. De känns ännu för små för att jag ska våga lämna dom ensamma ute några längre stunder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 213
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 373
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 299
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka