Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu kommit hem från mammas stuga med en ny inköpslista... :angel: Vi rev ner ett överskåp och det gjorde otroligt mycket för ljuset i köket! Men det måste upp en skiva mot taket för där är det nu en öppen "låda" och ta bort den blir inte snyggt. Men trots mängden med virke som finns hittade vi inget bra i stugan som inte kräver en massa extra jobb så vi köper en skiva och sätter dit. Sen måste jag köpa lite mer lådinredning.
Nästa sommar måste vi vara pigga allihopa, då ska förrådet röjas ur, jag klättrade runt i det igår och svor över allt skräp som har samlats under åren. Sen vill jag verkligen göra i ordning den andra halvan av uthuset så det går att sova där, jag blir så ledsen när jag ser hur mamma bara fyller upp med mer och mer skräp. :( Jag sov där de sista åren pappa levde och idag kommer man med nöd och näppe fram till sängen och den är överfylld med märkliga och onödiga saker.

Nu är jag klar med taket över hundhus verandan,behövs bara lite färg på vindskivorna,inget att bry sig om idag för det ser ut som om regnet hänger i luften även om dom inte hotat med något.

I dag blir det varmt igen sa jag maste borja jobba med hundarna i tid innan det blir for varmt. Just nu ar det 13*C men vi forvantar oss narmare 35 i eftermiddag. :cautious: Da mina hander haller pa att bryta ihop fullstandigt av RA har jag lite brattom att "tighta till" traningen med tjejerna och se till att Tate kan bade vanta av sig sjalv och att aldrig dra i koppel och annat. Tur han ar sa himla duktig den "lille" :cool:

Har klippt gräset runt ladugården och luftat komposten .så har jag rallat grus till tantens infart till ladan då jag fyllde med vanlig jord och det ha sjunkit ner så hon nästan inte tar sig in med bilen .Men är lite smått irriterad på att jag tog hem en skopa med 0-32 då jag körde ut jordmassorna på gården .Det är åt pipan för grovt hade varit lagom med 0-18

Klippt gräsmattan, ätit upp det sista av maten M lagade igår och varit ute på en ridtur med granne L. Hennes häst var minst sagt laddad vilket smittade av sig på Annie. När jag släppte henne på en raka exploderade hon. Jag trodde hon skulle öka farten men det visade sig att hon kan bocka rejält damen. När jag återfått balansen sa jag till henne och då slutade hon direkt med la till ett par växlar. Hej vad det gick undan :p

Giv mig styrka, en man på dåligt humör och en son på dåligt humör och en dotter som reagerar med dåligt humör när alla andra runt omkring är grinig och så ska jag försöka medla. :arghh:

Sitter på McD med tonåringarna efter shoppingrundan. Min tonåring hatar att köpa kläder och nu var hon tvungen att ha något prydligt inför ett jobb. :yuck: Det är inte kul att försöka få henne att köpa kläder hon inte vill ha men behöver.

Äter rester från igår, riktigt gott! Kollar på American state of cakes med Roy Fares under tiden jag äter :) Gammal säsong (från 2015) men fick se reklam att det skulle bli nya program med honom så kollade upp om han hade nån serie sen tidigare :)

Har klippt gräset runt ladugården och luftat komposten .så har jag rallat grus till tantens infart till ladan då jag fyllde med vanlig jord och det ha sjunkit ner så hon nästan inte tar sig in med bilen .Men är lite smått irriterad på att jag tog hem en skopa med 0-32 då jag körde ut jordmassorna på gården .Det är åt pipan för grovt hade varit lagom med 0-18
0-32 är i alla fall hållbart,har hela gården full av det,ska lägga på väggrus i höst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 54 55 56
Svar
1 116
· Visningar
41 147
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 244
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring