Snurrfian
Moderator
Har nu kommit hem från mammas stuga med en ny inköpslista...
Vi rev ner ett överskåp och det gjorde otroligt mycket för ljuset i köket! Men det måste upp en skiva mot taket för där är det nu en öppen "låda" och ta bort den blir inte snyggt. Men trots mängden med virke som finns hittade vi inget bra i stugan som inte kräver en massa extra jobb så vi köper en skiva och sätter dit. Sen måste jag köpa lite mer lådinredning.
Nästa sommar måste vi vara pigga allihopa, då ska förrådet röjas ur, jag klättrade runt i det igår och svor över allt skräp som har samlats under åren. Sen vill jag verkligen göra i ordning den andra halvan av uthuset så det går att sova där, jag blir så ledsen när jag ser hur mamma bara fyller upp med mer och mer skräp.
Jag sov där de sista åren pappa levde och idag kommer man med nöd och näppe fram till sängen och den är överfylld med märkliga och onödiga saker.
Nästa sommar måste vi vara pigga allihopa, då ska förrådet röjas ur, jag klättrade runt i det igår och svor över allt skräp som har samlats under åren. Sen vill jag verkligen göra i ordning den andra halvan av uthuset så det går att sova där, jag blir så ledsen när jag ser hur mamma bara fyller upp med mer och mer skräp.