Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har blivit knäckt :up:

Fick dessutom stanna på hemvägen och hjälpte en tjej som fått punktering mitt ute i ingenstans att byta däck då hon inte fick loss det. Ingen kontakt på telefonen och alla andra åkte förbi utan att ens fråga om hon behövde hjälp. Vad är det för fel på folk?! :rage:
Kändes hursomhelst bra att göra en insatts och hon tyckte jag var vrålstark som fick loss däcket :p

Har blivit knäckt :up:

Fick dessutom stanna på hemvägen och hjälpte en tjej som fått punktering mitt ute i ingenstans att byta däck då hon inte fick loss det. Ingen kontakt på telefonen och alla andra åkte förbi utan att ens fråga om hon behövde hjälp. Vad är det för fel på folk?! :rage:
Kändes hursomhelst bra att göra en insatts och hon tyckte jag var vrålstark som fick loss däcket :p

Inte ens vi, landevägens riddare (trailer schaufförer), vågar stanna och hjälpa till vid personbilar numera, allt för många som fejkar havari och sedan stjäl lastbil och gods när man stannat.

Ajdå. Undrar vad SD skulle säga om de fick reda på att du förstör "ur"svenska traditioner på det där viset.
Även jag som är invandrare har ju fått lära mig att surströmming avnjutes med tunnbröd och att det är Mattjesillen som skal ha potatis/nypotatis och gräddfil/cremefrache som tillbehör :angel:
Äter den alltid med bra potatis men nu fick jag vänta så jag satte i mig halva burken utan potatis

Jag tar gärna den risken för att hjälpa en medmänniska i nöd alla dagar i veckan!

Inte så mycket värde i en stulen personbil och plånbok, men med gods värd 10 -35 mille på varje tur, har jag och mina kolleger stående order (samt polisens välsignelse) att köra över/preja samtliga fordon som försöker stoppa oss om inte 112 bekräftar att det är tull eller polis...

Ja, man får ju använda omdömet men en ensam tjej och ingen annan i närheten? Då törs man stanna.

Med alla anmälningar som gjorts senaste åren om " ensam tjej vid bilen", sedan när "riddaren" har stannat och klivit ur bilen är hen omringad av 3-4 ytterligare personer. Var väl ett 40 tal tillfällen maj till augusti enbart på E6an mellan Strömstad och Uddevalla förra året?

precis, man får läsa av situationen. Hade det känts otryggt hade jag nog bara hojtat genom rutan att jag ringer bärgare. Hade jag misstänkt annat hade jag ringt polisen men att bara åka förbi och låtsas som inget, nej inte min stil.

Jag har ringt polisen ett par ganger nar folk har sett ut att vara i "distress" nar jag kort forbi och inte kunnat/velat stanna. En gang for att det sag skumt ut och en gang for att det var efter motorvag. Har kommer polisen direkt ... och byter aven dack om man ar tant och tydligen ser ut som om man behover den hjalpen. :p

Börjar kvickna till. Så dags nu O_o det strular såklart det sista det gör på jobbet, så nu spricker min nattvila och mitt första tåg imorn kommer bli sent. Härligt att vara försenad redan innan man gått hem dagen innan :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 212
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 033
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 297
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka