Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha! Jag är så sliten. Så jag kastar in handduken för ikväll. Vi har grillat, druckit rosé och skumpa. Och ätit veganska mango/chili-glass, iaf jag..
Jag har omvänt killen till Pol Rogers fanclub. Så han vet vad han ska köpa för bubbel till mig. Eller ja.. Han som mer är förtjust i vin har nu börjat sno min dricka..
Han fick sätta sig och jobba lite när jag nu går och knyter mig.

Uppdaterade messenger på fb och nu kommer jag inte in. Och fb laggar som sjutton sen uppdateringen på mobilen.
Blir så less på eländet.
Har varit en redig jäkla skitvecka och det tar aldrig slut, men med sambon är det lugnt.
Så kan jag iaf försöka lösa allt det i lugn och ro men all annan skit och elände löser sig aldrig, ska bli skönt att jobba och tänka på annat nästa vecka.

Vill ge killen något, men vet inte vad. Något litet bara så inte för dyrt :p Men vad ger man till en musikälskande hårdrockare som dessutom gillar dataspel? Han spelar gitarr men använder inte plektrum så den idén sprack

Eftersom det ska bli regnskurar så reste jag en sektion av stortältet mot såghusväggen så behöver jag inte täcka maskiner och virke så fort det börjar dugga, det tältet är inge kul alls att resa ensam, tungt som ett as och varje bensektion väger c:a 100 kilo så lastmaskin och kranarm är det som gäller, sen är det rangligt som fan innan duken kommer dit och den är inte heller kul att hantera ensam, där gäller det att dra lite på ömse sidor och eftersom det är tjock "vinterduk" mer kederlist som träs i spår så kan man klara duken själv men det tar en förb. tid att dra den i skenorna, den är ju 10 meter lång så det gäller att lirka annars kör man fast. Jaja, nu står eländet på plats och får stå till hösten när jag snickrat färdigt.

När det blev klart så lossade jag lasset med virke för imorgon ska jag hämta ett stort lass isolering också, det gäller att shoppa när det dyker upp det som behövs och är billigt, jag är ju (ö)känd för snabba puckar när det gäller affärer. :p

Ägg, vitt bröd, ris, våffelsmet, makaroner, ris, spaghetti, tomater, svarta oliver, Gammal isbergssallad. Ett halvt paket bacon. Tomatsalsa och lite soppor man måste ha mjölk i. Ja jo, apropå apokalypsen skulle jag nog inte klara mig så bra. :cautious: Jag har också en uråldrig burk yoghurt, inlagda persikor och en burk majskolvar.

Massor av olika asiatiska marinader och såser dock! Men bara tanken på att laga något gör mig matt och ännu mer illamående. @supersonic förslag om buljong och ett paket glasnudlar jag rotat fram skulle kanske inte vara helt fel. :)

Rosta brodet och smaat hela tiden. Helst utan smor eller palagg. Eventuellt om det kanns som att du kan ata mer, ett poached agg till utan tillbehor. :cautious:

Uppdaterade messenger på fb och nu kommer jag inte in. Och fb laggar som sjutton sen uppdateringen på mobilen.
Blir så less på eländet.
Har varit en redig jäkla skitvecka och det tar aldrig slut, men med sambon är det lugnt.
Så kan jag iaf försöka lösa allt det i lugn och ro men all annan skit och elände löser sig aldrig, ska bli skönt att jobba och tänka på annat nästa vecka.
Ta bort den helt och ladda hem på nytt igen.

Jag påpekar ofta att folk stavar eller uttalar saker fel och inte fasen gör jag det för att jag är elak eller vill ge någon ett tjuvnyp.
Men se det gör jag med en speciell människa, vi har känt varann hela livet och han kallar sig själv för Nivea, fet och dryg och han kan vara riktigt dryg mot folk så jag m.fl. så när han är riktigt i sitt esse så tar vi alla tillfällen till att ge igen,,,,, :devil: ibland blir han helt tyst och frågar nån "blev du tjurig nu" så kommer det "JA Ä INTE TJURIG!!!!!" :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 212
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 227
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 298
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur