Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första burkarna med rödbetor är kokta och alldeles nyss inlagda :)
21731070_1919924588024998_8717428179136957124_n.jpg

Sååå mycket godare än de man köper :d

@athena_arabians men du måste vara försiktig och ta hand om dig själv. Inte vara ute och klättra när du mår dåligt och blöder näsblod! :heart

Fast jag måste ju få något gjort! :arghh: Fast jag har inte klättrat idag iaf. Näsblodet är standard när jag är förkyld, en av familjeförbannelserna. Våra slemhinnor blir kass när vi är sjuka, jag är fjärde generationen som har samma problem :meh:

Jävla äckliga fästingas! Antar den bet fast i samma sekund det började klia som attan, såndär brun jäkel. Har ju klarat mig från fästingar i flera år men nu blev det den tredje i sommar... Fortsätter det såhär kanske man skulle tänka på vaccination för första gången... Jävla äckliga kryp :devil::mad::wtf:

Jag har haft ett långt samtal med fina @tolksele i kväll. Jag känner mig både lättad och arg.
Jag är arg för att jag känner mig kränkt i läkarens kommentar om att "det är bra att jag äntligen inser att jag inte mår bra", det är ingen nyhet, det har jag sagt länge och att jag skulle "ha svårt att hantera livet".
Vi såg tillbaka på mitt liv senaste 1,5 året.... jag har inga problem att hantera att diskmaskinen eller bilen går sönder, att hästen blir halt, att sköta vardagen eller jobbet. Men absolut, händelser som uppbrottet från en rövhatt där vi planerade en framtid ihop, sviterna efter det, trackasserier från kollega och chef som ledde till sjukskrivning och arbetskadeanmälan och byte av arbetsplats, ny arbetsplats, förlorade nästan min häst, en galen hyresvärd som gjorde livet omänskligt, akut flytt av hästarna och mig själv, ännu en olycka/skada på hästen som gjorde att jag nästan förlorade henne, en kraschad ekonomi, en PTSD terapi som slog fel .... allt detta utan minsta lilla uppehåll och chans till återhämtning. Det ena har avlöst det andra. Det är inte konstigt om jag är slutkörd inser jag.
Men jag kanske borde ha tagit allt med en klackspark?! O_o
Stress i sig är inte farligt, det är bristen på återhämtning. Jag har inte haft nån återhämtning på lite mer än 1,5 år. Jag vet inte hur många gånger jag bara bett världen stanna upp och inte kasta in mig i fler katastrofer. Att livet bara kan rulla på en stund så jag hinner andas lite imellanåt. Men icke.

Gudars, jag är så fruktansvärt sugen på äppeltoscakaka men man kan kanske inte börja vispa ägg och socker poröst klockan tio en vardagskväll i ett relativt lyhört flerfamiljshus? :idea:

Det finns ett antal bukefalister som verkligen, verkligen skulle hata att ha mig som granne och antingen skriva arga lappar a la tvättstugan eller fly till eget hus i Norrland. Alternativt sätta på death metal mitt i natten på högsta volym. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
310
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 388
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka