Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår lite illa. Jag avskyr verkligen att behöva ser videos på Facebook i mitt flöde där folk trillar av hästar illa eller som nu blir brutalt nersparkade av sin häst. Och folk delar och rycker det är kul O_o
Det är verkligen inget roligt att vara med om nåt sånt. Det är heller inget roligt när folk klär ut sina djur till bedrövelse och utsätter dom för helt galna onaturliga saker :(

Usch!

Har fortfarande inte fått tillbaka aptiten, nu har den varit puts väck i snart en månad. Försöker att fylla på med kalorier i form av dryck istället för att inte må sämre än nödvändigt, men det är ju inte direkt optimalt att ersätta en vanlig måltid med saft och en bit godis, eller att tvinga i sig mcdonaldsstrips i bilen för att jag nästan svimmat i stallet.
Till frukost blev varm choklad idag, det blir ju åtminstone lite protein, b-vitamin och kalcium ifrån mjölken. Alltid nåt.

Om jag säger redan nu att jag planerar att göra en ostmacka till lunch, då måste det väl bli av?

Blev väckt 02,30 i natt av ett helvetes oväsen med massa vrål! Min hjärna fick för sig i sin sömndruckenhet skräckscenarion som att katten hittat en kniv i disken och lyckats sprätta upp sig själv....

Men när jag halvsprang nerför trappan satt han och glodde ut genom trappfönstret med STORA ögon på det som orsakade ljudet där ute! Jag tittade ut, och hjärnan trodde först det var ett kattslagsmål.

Men när jag fick kopplat helt, så ser jag att det är två asstora grävlingar som tagit sig in på vår tomt, slåss utanför dörren och vrålade och skrek :eek:!! Klev snabbt i min mans höga jaktstövlar och gick ut (jääävligt försiktigt, en har ju hört skräckhistorier om grävlingar) och försökte separera dem på avstånd, först med ljud och handklapp, sen kastade jag ett vedträ och en korg med trädgårdsrens på dem :o! Först då särade de på sig, fattade att det var en människa i närheten, och rusade åt olika håll.

Tog ett varv i vår (väl inhägnade, märk väl!) trädgård i pyjamas och med mobilen som ficklampa, men såg inget. Får bli till att rannsaka staketet och försöka förhindra att de kommer in igen efter jobbet....

Har fortfarande inte fått tillbaka aptiten, nu har den varit puts väck i snart en månad. Försöker att fylla på med kalorier i form av dryck istället för att inte må sämre än nödvändigt, men det är ju inte direkt optimalt att ersätta en vanlig måltid med saft och en bit godis, eller att tvinga i sig mcdonaldsstrips i bilen för att jag nästan svimmat i stallet.
Till frukost blev varm choklad idag, det blir ju åtminstone lite protein, b-vitamin och kalcium ifrån mjölken. Alltid nåt.

Om jag säger redan nu att jag planerar att göra en ostmacka till lunch, då måste det väl bli av?
Jag har inte heller någon vidare aptit just nu men löser det med Nutrilett måltidsbars om jag inte får i mig vanlig mat. Det är i alla fall något.

Sånna är inget alternativ för mig. Har provat bars från flera olika märken när jag haft ont om tid att äta lunch och dom bara växer i munnen

Jag har faktiskt hittat några på ÖoB (av alla ställen!) som är godtagbara. Jag har alltid med mig när jag är ute i fält ifall något skulle hända.

51491.jpeg

51488.jpeg

Jag har faktiskt hittat några på ÖoB (av alla ställen!) som är godtagbara. Jag har alltid med mig när jag är ute i fält ifall något skulle hända.

51491.jpeg

51488.jpeg
Jag får inte ens i mig en Japp när aptiten är bortblåst :( . Tuggar och tuggar men det tar ju aldrig slut.
Mitt enda go-to är små förpackningar av diverse olika sorter. T.ex. en barnyoghurt, en liten påse strips, satsumas. Allt som snabbt tar slut och inte behöver tuggas särskilt mycket är att föredra.

Jag får inte ens i mig en Japp när aptiten är bortblåst :( . Tuggar och tuggar men det tar ju aldrig slut.
Mitt enda go-to är små förpackningar av diverse olika sorter. T.ex. en barnyoghurt, en liten påse strips, satsumas. Allt som snabbt tar slut och inte behöver tuggas särskilt mycket är att föredra.

Ah, är det så illa så förstår jag. När jag har riktigt dålig aptit brukar jag äta ost. Det ska mycket till innan jag inte får ner ost :D

Ah, är det så illa så förstår jag. När jag har riktigt dålig aptit brukar jag äta ost. Det ska mycket till innan jag inte får ner ost :D
Det ska provas vid lunchtid. Micrad ostmacka med oboy till :up:.

Nu ska jag försöka få till en bit på diamanttavlan. Såhär ser den ut just nu (tidsåtgång ca 10h). De mörka delarna föreställer kattöron, vilket lär bli väldigt tydligt när jag kommit en bit in på nästa fält
21985375_1391808880939021_7685733900475170816_n.jpg

Ringt ivf-kliniken och meddelat resultat. Hoppas de ringer upp snart, för om en timme kommer jag köra bil. Får försöka hitta nånstans att svänga av och stanna om de ringer då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka