Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår illa.
Hörde just nåt sjukt i affären, en pappa med två småbarn stod vid fikabrödet. Grabbarna tittade och ville ha såklart, som barn gör. Pappan svarade att "men jag har en penna här som jag kan peta ur ögonen på er med. Då kan ni inte stirra längre" :eek::mad:
Sedan såg han att jag reagerade och frågade mig "eller hur". Jag bara skakade på huvudet åt honom.
När han såg att jag reagerade så fick de plötsligt välja fikabröd. Så falskt och creepy.
Han var riktigt otäck och ja jag fegade ur, jag borde ha sagt ifrån.
 
Mår illa.
Hörde just nåt sjukt i affären, en pappa med två småbarn stod vid fikabrödet. Grabbarna tittade och ville ha såklart, som barn gör. Pappan svarade att "men jag har en penna här som jag kan peta ur ögonen på er med. Då kan ni inte stirra längre" :eek::mad:
Sedan såg han att jag reagerade och frågade mig "eller hur". Jag bara skakade på huvudet åt honom.
När han såg att jag reagerade så fick de plötsligt välja fikabröd. Så falskt och creepy.
Han var riktigt otäck och ja jag fegade ur, jag borde ha sagt ifrån.

Vilken vidrig j*a idiot, borde anmälas till socialtjänsten och/eller polisen. Läskig idiot! :yuck::rage:
Hoppas verkligen han inte är värre hemma bakom stängda dörrar :cry:
Ursäkta mina ordval men jag bli milt sagt förbannad. Stackars barn!
 
Vilken vidrig j*a idiot, borde anmälas till socialtjänsten och/eller polisen. Läskig idiot! :yuck::rage:
Hoppas verkligen han inte är värre hemma bakom stängda dörrar :cry:
Ursäkta mina ordval men jag bli milt sagt förbannad. Stackars barn!
Precis, om han säger så offentligt, vad gör och säger han då när ingen hör och ser? Riktigt otäck människa.
 
Jobbat, mockat hage, tränat kuse och ligger nu på en äng med Vovvi efter en skogsprommis hit.
Härlig dag! Hade varit härligare om inte min rygg fuckat ur totalt av hagmock. Men imorgon kommer särbon och kan behandla. Pålle behöver också behandling efter en tappsko-incident. Så bra med egen kiro för oss båda!
 
Äntligen lite svalare vindar så jag orkar tänka, skriver ner mina tankar inför opponeringen imorgon, svårt att hålla balansgången mellan konstruktiv och kritisk. :D Övriga familjen är på ruskigt dåligt humör så jag har skickat hela bunten i säng, även maken. :D Så nu får jag lugnt ett par timmar! :D
 
Det kom ett till mail med rubrik ngt om bilar. Tänkte: ”Men har han dra drabbats av värmeslag? Eller vad är problemet?”

Men han hade någon bekant som skulle sälja en sån tråk-företagsbil OCH en båt. Så han prutade ner det hela väldigt väl och fick båten inbakad i priset. Jag är ju typ uppfödd i en segelbåt och har vattenlängtan i blodet. Så jag viiill ha båt.
Men vi måste kolla att vi kan få en båtplats vid nya boendet. Det ligger några min bilväg från en stor sjö. Så jag hoppas, hoppas!
Blir kul för karln med som gillar båtar, fiske etc. Jag får ju så himla fint med min häst där. Så kul om han får ngt ”för honom” mer med.
 
Försöker leta upp ett hårstrå på tungan som retat mig hela dagen. Mission impossible pga jag kan bara öppna truten 2.8 cm! :mad:
 
Försöker leta upp ett hårstrå på tungan som retat mig hela dagen. Mission impossible pga jag kan bara öppna truten 2.8 cm! :mad:
Åhh fyy. Jag brukar kunna få katthår i mun lite nu och då så vet hur jobbigt det är, lider med dig!
Kan det fungera att gurgla vatten och spotta/sila ut mellan tänderna eller ta en pincett eller liknande kanske?
 
Åhh fyy. Jag brukar kunna få katthår i mun lite nu och då så vet hur jobbigt det är, lider med dig!
Kan det fungera att gurgla vatten och spotta/sila ut mellan tänderna eller ta en pincett eller liknande kanske?
Jag försöker det som går. Gurgla, svälja, spotta ut allt saliv som dyker upp, räcka ut tungan och skrapa,, stoppa ner fingrarna och försöka riva. Nu har jag munnen full med tuggummi i något litet hopp att jag kaaaaanske lyckas få det att fästa. Nästa blir väl att försöka med tandborsten. Tur att kräkreflexerna är rätt långt ner ändå. Var med om det här för ett par veckor sedan, då kunde jag gapa någon cm mindre. Det var vidrigt för det eländet trillade ner och retade kräkreflexerna.
 
Mår illa.
Hörde just nåt sjukt i affären, en pappa med två småbarn stod vid fikabrödet. Grabbarna tittade och ville ha såklart, som barn gör. Pappan svarade att "men jag har en penna här som jag kan peta ur ögonen på er med. Då kan ni inte stirra längre" :eek::mad:
Sedan såg han att jag reagerade och frågade mig "eller hur". Jag bara skakade på huvudet åt honom.
När han såg att jag reagerade så fick de plötsligt välja fikabröd. Så falskt och creepy.
Han var riktigt otäck och ja jag fegade ur, jag borde ha sagt ifrån.
Men shit!! Vilken obehaglig människa!
 
Jag försöker det som går. Gurgla, svälja, spotta ut allt saliv som dyker upp, räcka ut tungan och skrapa,, stoppa ner fingrarna och försöka riva. Nu har jag munnen full med tuggummi i något litet hopp att jag kaaaaanske lyckas få det att fästa. Nästa blir väl att försöka med tandborsten. Tur att kräkreflexerna är rätt långt ner ändå. Var med om det här för ett par veckor sedan, då kunde jag gapa någon cm mindre. Det var vidrigt för det eländet trillade ner och retade kräkreflexerna.
Kändes lite fel att gilla men jag håller tummarna att du får bort det fort.
 
Vattnat ordentligt ikväll igen. Samt grävt upp lite perenner. Gräsmattan är gul och där jag inte vattnat slokar prerennerna sorgset.

Ska till kulturgådren imorgon bitti och fixa i trädgården med mina studiecirkeltanter.
Sedan har jag en guidning vid lunch. Avslutar dagen med att besöka kulturverkstaden och pladdra lite med avkomman.

Är desperat sugen på vin men har inget hemma. Om jag dricker mitt glas om kvällarna så saknar jag det bittert när flaskan tar slut. Är det det som kallas beroende? :D Kan man ha cravings efter vin? För det är inte berusningen jag är ute efter - det är smaken. Avskyr känslan av att bli lite lullig. Tyvärr smakar alkoholfritt vin inte lika gott.

Är jag utan vin nån vecka så längtar jag inte alls på samma sätt. Märkligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 790
Senast: Tarnin
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 907
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Badger
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 834
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp