Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick ut i hettan i 10 minuter för att montera ihop myggdödaren.
Fick värmeslag och är fullständigt sönderbiten. Säkert ett tjog myggbett. Gjorde misstaget att gå ut i kortärmat.
Myggor ska hålla sig i skuggan och komma fram när det skymmer. Inte attackera mitt i värsta solgasset. Grr
 
Åhå, är det DÄR som molnen befinner sig :eek:
Kan du vara vänlig och skicka hem några, tack! Dom behöver inte vara på semester samtidigt allihopa :mad:

:D
Jag har ett gäng du kan få. Jag bjuder på kaffe när du kommer. Jag tror faktiskt jag kan kasta ihop en kaka och muta dig med till och med :) Välkommen!

Han blev blockhalt efter bad igår, jag avvaktade över natten men samma idag. Så vi åkte in, som tur är inget brutet men antagligen en rejäl stukning. Antiinflammatoriskt och koppelvila i minst fem dagar. Kul för en flat :D Skönt att inget annat hittades iaf, allt såg fint ut och inte ett spår av artros vilket alltid är skönt. Hoppas detta gör susen.
Tur i oturen. Hoppas dagarna går fort :nailbiting:


Ser travet: Elitloppet idag! :love:
Samma här, nördar de lux :up:


Jag, granne, granndotter och deras hund har varit ute på en promenad i regnet. Firar att jag motionerat med kladdkaka och grädde :p

Grannen har satt på lysen på min cykel :love:
Vill du byta granne, jag kan erbjuda en väldigt gnällig och tråkig mot din. Vilken supergranne du har :love:
/hallonsaft avis.
 
Man duschar på ovanvåningen,kommer ner o är svettig igen,mitt hår som är långt torkar på ett kick,"bara" 25 i skuggan,stannar inne i korsdrag o ser Elitloppet.
 
Varför kan folk aldrig tänka själva?
Om man svarar på en annons där det tydligt står att sängen är 180 x 2m. Med bild dessutom. Borde man inte fatta själv då att man behöver ha kärra med sig?
Men nej, bättre att åka hit med en bil utan dragkrok, ingen kärra och tänka att man kan lägga det på taket. :banghead:
Sedan när de såg sängen kom de på att "oj vi behöver kärra och då måste vi åka och byta bil för den här har inget drag"
Sambon erbjöd sig att köra istället (vi fick bensinpengar så det var ju bra alla fall) så det tog en massa extra tid att åka till ett ställe för att hitta en kärra, sedan ska han köra sängen hem till dem (som såklart inte alls bor på samma ställe där de hyrde kärran) och sedan får vi åka tillbaka med kärran. Suck!

Mitt i allt skulle de helt plötsligt titta på min bil också dom jag eventuellt ska sälja. Som dessutom inte står hemma utan hos mina föräldrar, så då fick vi gå dit också. Tur att de inte bor speciellt långt från oss. Men ändå irriterande, vi hade egentligen en massa annat att göra idag som nu inte hinns med. Allt för att folk inte kan tänka själva och sambon krånglar till det ytterligare.
 
Ska äta lite sen lunch, lax och potatis. Har smågrejat lite här hemma under tiden maten blev klar, målat lite mer, fått upp en fönsterlampa (fick skruva i en vanlig skriv först för att få hål så jag kunde skruva i kroken :cautious:) och lite annat smått.
 
Lite sugen på att stänga ögonlocken en stund, men jag borde gå och duscha istället. Ska vara hos mamma och äta om en och en halv timma.
 
Vi har ätit brunch på bästa sommarcaféet, och träffade goda vänner så det var en härlig förmiddag. Nu har jag petat lite till i uppsatsen och väntar på att handledaren ska höra av sig. Jag är nöjd så här långt, så jag hoppas att han inte har allt för mycket att klaga på. I kväll blir det räkor till kvällsmat! :d Nu ska jag nog ta och ringa till mamma innan hon ringer och klagar på att jag inte har hört av mig när det är morsdag. Jag vet inte riktigt varför jag ska ringa egentligen... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 638
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 904
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp