Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Domen har kommit. Boende hos mig och umgänge enligt yrkande. Tack och lov!

:banana: :banana: :banana:
images
 
Precis kommit till jobbet.

Sitter här och försöker mota bort tårar, var inne med unghästen på klinik idag och tja, det ser inte lovande ut. Shoppade skräpmat på vägen hit cola och energidryck samt choklad som jag ska moffa i mig i soffan ikväll. Den soffa jag hamnar i varje dag nu med både skadad hund och nu skadad häst.

Jag har just nu ingen ork till att ta tag i något.

:heart :heart :heart
 
Pratade just med veterinär. Blodproven är rena men hon har bakterier i urinen :down: Han visste inte riktigt vad det berodde på och frågade om hon svarat bra på antibiotika innan. Vet inte riktigt eftersom vi aldrig tagit urinprov efter avslutad kur. Så nu ska hon få antibiotika och sedan in igen så snart som möjligt för att ta nytt prov. Han sa hon behövde sövas igen för att ta prov vilket inte känns helt bra, Men kanske det räcker med en lugnande spruta. Tydligen kan man även klämma fram det utan sövning/sedering men det beror på kattens temperament :meh: känns inte som Nikita kommer finna sig i det direkt utan protester och hon är hal som en ål när hon vill och skriker som hon blir mördad.
 
Metacam is da shit. Så mycket enklare att ta ett stadigt tag om nackskinnet och spruta in. Ingen tablett som spottas ut. :up:
Gillar även katter Metacam? Mina hästar nästan kastar sig över Metacam om det får.
Hade en katt som skulle ha en liten bit flagyl varje dag och flagyl är :yuck: men det gick hyfsat bra med räkost som hjälp utom ibland och då blev det ilsken spottande högst olycklig katt :(
 
Jag sitter och laddar for att ga ut och spara pa morgonen. Det ar mulet i dag, sa jag kan vakna med en kopp kaffe innan vi rusar ut ... men det har ar inte kul sa har tidigt. UGH. :eek:
 
Hämtat ut antibiotika på apoteket till katten. Tabletter den här gången, två varje dag i tio dagar. Suck. Det kommer bli ytterst sur katt och dessutom ska hon in på nytt prov den 24 har jag räknat ut mitt i midsommarhelgen men gissar att det går bra även den 26-27 istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
776
· Visningar
40 628
Senast: MCP
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 822
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp