Vad såg ni senast? Del 3

Tar mig igenom Ring min agent!
Fransk, och handlar om filmagenter på en byrå. Lagom komplicerat eftersom en ung tjej får jobb där och hennes pappa, som inte vill kännas vid henne, är en av delägarna.

Sevärd serie. Netflix.
 
Jag och sambon har roat oss med första delen (=5 avsnitt) av Lupin som finns på Netflix. Det är en fransk serie som handlar om en man som övat i hela sitt liv för att bli den perfekta bedragaren så att han kan hämnas på en av Frankrikes rikaste män, som förstörde livet för honom och hans pappa för 25 år sedan.

Den påminner lite om Oceans-filmerna, mycket luriga scener och spänning men med glimten i ögat. Vi var inte övertygade efter första avsnittet, men det visade sig bli riktigt bra! Nu väntar vi ivrigt på att nästa omgång avsnitt ska komma ut :)
 
Just det, jag har slötittat lite på Tiny Pretty Things (Netflix) också men vet inte om jag orkar hålla i. Å ena sidan inser jag hur jobbigt tonårig, platt, orealistisk och full av trista stereotyper den är - å andra sidan njuter jag väldigt av alla vackra dansscener och all bra musik. Det är synd, för det känns som en serie som hade kunnat bli bra men som gjorts ganska dåligt. Jag är dock, och har alltid varit, sjukt fascinerad av dansens (och framförallt balettens) värld så jag kommer nog att se klart den ändå. Och liiite spännande är det... Serien handlar för övrigt om ett gäng tonåringar på ett balettinternat i Chicago. En av tjejerna hamnar i koma efter en olyckshändelse, men polisen är inte övertygade om att det var just en olycka.
 
Jag och sambon har roat oss med första delen (=5 avsnitt) av Lupin som finns på Netflix. Det är en fransk serie som handlar om en man som övat i hela sitt liv för att bli den perfekta bedragaren så att han kan hämnas på en av Frankrikes rikaste män, som förstörde livet för honom och hans pappa för 25 år sedan.

Den påminner lite om Oceans-filmerna, mycket luriga scener och spänning men med glimten i ögat. Vi var inte övertygade efter första avsnittet, men det visade sig bli riktigt bra! Nu väntar vi ivrigt på att nästa omgång avsnitt ska komma ut :)

Vi har också börjat se den och tyckte den var helt ok (men särbon ville egentligen ha lite mer blod ;) :D). Välgjord och välcastad.
 
Själv har jag gjort färdigt mitt Downton Abbey-maraton och fortsatt med Foyle. Jag kände att jag fortfarande behövde något småputtrigt brittiskt och jag gillar verkligen den serien.
 
Det jag tittar på nu är gamla avsnitt av Gardeners World på youtube, i väntan på årets säsong. :D Varför finns det inte mer trädgårds-TV som är intressant? :confused: Trädgårdstider och den där danska bonden är okej, men lämnar mycket för mig att sakna.
 
Det jag tittar på nu är gamla avsnitt av Gardeners World på youtube, i väntan på årets säsong. :D Varför finns det inte mer trädgårds-TV som är intressant? :confused: Trädgårdstider och den där danska bonden är okej, men lämnar mycket för mig att sakna.
Har kollat på 2 avsnitt från Gardeners World winter specials 2021, på youtube :) är med tillbakablickar och olika videos från tittare, rätt mysigt å se på.


Håller med om att det gärna kunde få finnas lite mer trädgårds tv 😊
 
Just det har ju sett Grand Designs Sverige (TV4 Play) förra veckan. Alltså vilka sjuka hus dom bygger! Otroliga idéer men också kostnader. En som vägrade fälla ett enda träd på tomten och helst inte ville flytta en enda sten så det hyrdes in en helikopter för att frakta byggmaterial till tomten.
 
Jag är kanske lite efter, men arbetar mig nu genom The Haunting of Bly Manor. Måste säga att jag uppskattar den mycket, inte för att den är otäck (det tyckte jag inte The Haunting of Hill House var heller) utan för att jag tycker den är sådär lågmält intensiv. Förutom vissa fejk-accenter som skär i öronen tycker jag att skådespelarna är väldigt bra i sina roller och jag gillar Dani. Hon har ett sånt där ansikte att man riktigt ser hennes förtvivlan. Jag brukar skämtsamt säga att jag älskar misär, men det är lite sant också och den här serien är verkligen dyster.
 
Åh, kul! Flera av mina vänner (varav två jobbar som just poliser i Malmö) verkar tycka om den. Jag har inte riktigt hunnit dit än men ser fram emot att se den senare i veckan! :)
Vad kul att även dom gillar serien!
Jag tycker att den är väldigt lärorik, jag har alltid förstått att polisen har ett tufft jobb men jag hade nog inte riktigt reflekterat över exakt hur tufft. Jag mådde fysiskt illa av scenerna med en ung kvinnan som hittas överfallen i en park, och då såg jag det bara på TV!
Den berör verkligen och jag vill absolut se fler avsnitt, undra hur ofta dom släpps? 🤔
 
Hade missat att Masterchef Australia börjat om. De har tagit in gamla deltagare denna säsongen. Och nya domare! :crazy: Har inte hunnit bestämma mig för vad jag tycker om det.
 
Vad kul att även dom gillar serien!
Jag tycker att den är väldigt lärorik, jag har alltid förstått att polisen har ett tufft jobb men jag hade nog inte riktigt reflekterat över exakt hur tufft. Jag mådde fysiskt illa av scenerna med en ung kvinnan som hittas överfallen i en park, och då såg jag det bara på TV!
Den berör verkligen och jag vill absolut se fler avsnitt, undra hur ofta dom släpps? 🤔
Varje söndag. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp