Vad såg ni senast? Del 3

Jag har ändå bara orkat se första halvan på En kvinna bland män, så om det var den bra delen tror jag resten får vara. Den fångade mig bara inte. Däremot såg jag med större behållning dokumentären RBG på Dox, den finns på SVTplay några månader till.

Det är ju en beundransvärd och stor juridisk gärning hon stått för, inte minst på jämlikhetens område, så ämnet i sig är det alls inget fel på.

Ja, jag hade verkligen stora förhoppningar på den för hon var en gigant.

Just nu knarkar jag feelgood för jag orkar inte med något tungt, jobbigt eller våldsamt med allt som varit på sistone, dvs jag har Downton Abbey-maraton :D
 
Najs! Jag har hela Downtown Abbey kvar att se, men någon gång så ska det bli av... tror att det är en serie i min smak. "Bläckfisken och jag" funkar också i huvudsak som feelgood tycker jag, om du känner för att sticka emellan med något annat. :)
 
Försökte mig på Bridgerton under julen, men nej, den var inget för mig. Fjompigt, larvigt och överdrivet :rage: hade hoppats på något lite mer lågmält i stil med Downton Abbey. 1 av 5 poäng.
 
Jag gillar att de blandade skådespelare av olika hudfärg helt okommenterat.
Nej det var tyvärr inte helt okommenterat. Finns ett avsnitt där det förklaras, vilket jag tycker är väldigt tråkigt och fegt att man måste förklara överhuvudtaget.

Sen tyckte jag sexscenen på värdshuset var otroligt obehaglig.

Jag gillar seriens första hälft men sedan gick den utför tycker jag.
 
Började titta på Bibliotekstjuven (SVT Play) igår. En miniserie med tre avsnitt, ett avsnitt är en timme långt.
Gustaf Skarsgård spelar huvudrollen - en fattig professor som tar ett jobb som assistent på kungliga biblioteket då hans forskning inte längre får något finansiellt stöd. Han har en ohälsosamt stark längtan efter att passa in i den högre eliten som finns på institutionen. Har bara sett ett avsnitt hittills men gillar den. Gustaf spelar en otroligt obehaglig roll, man kan riktigt se hur ilskan och paniken bara bubblar under skinnet på honom och han känns som en person som en dag bara skulle kunna gå batshit crazy och skjuta ned folk.
 
Har börjat se Manhunt: Deadly Games på CMore. Har sett 3 avsnitt hittills och jag ger tummen upp! Riktigt spännande so far!
 
Finns det flera?! Garanterat den nyare. Hur hittar jag de äldre?
Ja det finns några gamla från typ 90-talet och sen har de gjort en modern version för något år sedan eller två, men med samma skådespelare i huvudrollerna. Jag hittade alla på Netflix tror jag? Fattade inte heller först att det fanns flera versioner 😋

Från Wikipedia:

The first book was made into a 1993 television miniseries, produced by Channel 4 in the UK and screened by PBS in the US the next year. Showtime debuted the second and third installments, in 1998 and 2001, respectively; all featured Laura Linney as Mary Ann Singleton, Olympia Dukakis as Anna Madrigal, and Barbara Garrick as DeDe Halcyon-Day.[8]

In 2019, Netflix produced a sequel miniseries. Laura Linney, Olympia Dukakis, Paul Gross and Barbara Garrick all reprised their roles. Linney and Maupin were executive producers, Alan Poul directed, and Michael Cunningham wrote the first episode script. While not a direct adaptation of any of Maupin's novels like the first three miniseries were, this 10-part series takes the core characters along with certain characters and elements from Maupin's later "Tales" novels and weaves them into a new story set mostly in the present day
 
Ja det finns några gamla från typ 90-talet och sen har de gjort en modern version för något år sedan eller två, men med samma skådespelare i huvudrollerna. Jag hittade alla på Netflix tror jag? Fattade inte heller först att det fanns flera versioner 😋

Från Wikipedia:

The first book was made into a 1993 television miniseries, produced by Channel 4 in the UK and screened by PBS in the US the next year. Showtime debuted the second and third installments, in 1998 and 2001, respectively; all featured Laura Linney as Mary Ann Singleton, Olympia Dukakis as Anna Madrigal, and Barbara Garrick as DeDe Halcyon-Day.[8]

In 2019, Netflix produced a sequel miniseries. Laura Linney, Olympia Dukakis, Paul Gross and Barbara Garrick all reprised their roles. Linney and Maupin were executive producers, Alan Poul directed, and Michael Cunningham wrote the first episode script. While not a direct adaptation of any of Maupin's novels like the first three miniseries were, this 10-part series takes the core characters along with certain characters and elements from Maupin's later "Tales" novels and weaves them into a new story set mostly in the present day

Åh, tack! Hade ju aldrig letat upp den gamla versionen när jag inte visste den fanns. Får se den när jag är klar med nya (med Elliot Page 😍).
 
Åh, tack! Hade ju aldrig letat upp den gamla versionen när jag inte visste den fanns. Får se den när jag är klar med nya (med Elliot Page 😍).
Ja just det, glömde att han var med i den! 🥰 Jag tyckte att den stundtals var lite väl cheesy, och har alltid haft svårt för Laura Linneys mjäkighet (:o) men det finns så mycket annat positivt med den serien som överväger 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp