Vad såg ni senast? Del 3

Fel ord. Hemskt dåliga borde jag ha skrivit. 😅 Förlåt till fansen, men de var verkligen ingenting att hänga i julgranen.

(Jag tycker å andra sidan inte att LoTR är en bra bokserie heller men älskar filmerna ändå, så mig ska man kanske inte lyssna på. :angel: )

Jg har inte läst böckerna ännu heller så no offense taken 😁
 
Börjat kolla på miniserien Ligga (Discovery +). Handlar om Line (som spelas av Ulrike Falk som var Vilde i Skam) som precis blivit dumpad av sin flickvän. Hennes kompis (som spelas av Clara Henry) startar en tinder till Line och bokar in massa dejter så att hon ska ligga med minst en tjej i veckan i 10 veckor för att komma över exet.
Rolig, mycket sex och en hel del skämskudde. Dock är Clara Henrys-karaktär så himla överdriven och icke-trovärdig, men gillar övriga.
Absolut sevärd ändå, har dock inte sett klart alla avsnitt.
 
Station ElevenHBO Max. En dystopisk postapokalyptisk berättelse från 2014, som bygger på en bok av Emily St John Mandel, i 5 avsnitt. Ett influensavirus drabbar världen, och handlingen fokuserar vid några överlevare. En mycket djupt dramaturgisk berättelse där Shakespeare & Hamlet och tja...faderskap och om trauma tar stor plats. Bra porträtt, inget flams. Det är minimalt med våld, det är inga direkt hemska scener. Vet inte riktigt hur jag ska betygsätta, annat än sevärd.
 
En kunglig affär på SVT-play, julens storsatsning. Rekommenderas verkligen! Jag nästan sträcksåg alla avsnitten på rad, väldigt spännande!

Serien bygger på: https://sv.wikipedia.org/wiki/Haijbyaffären
Såg första avsnittet igår, välgjort och lovande på alla plan. :)

Jag vill inte på något sätt förminska StellaNova, som gjort det här grymt bra, men jag kan inte riktigt förlika mig med att SVT producerar mindre och mindre drama (och dokumentär) själva. I det avseendet närmar man sig övriga TV-kanaler i det svenska utbudet, där i stort sett ingen faktiskt gör några TV-program.
 
Nya Beck-filmen "Ett Nytt Liv" (C More) - Nä alltså, jag tycker Beck-filmerna har blivit "meh?" Alltså, det känns som att hela filmen går utan att något egentligen händer? Sen är den slut och den har liksom inte varit intressant, spännande, läskig eller smart? Inget att rekommendera.
 
Jag såg filmen om Freddie Mercury igår, Bohemian Rhapsody. Finns på Netflix. Det var bland det bästa jag sett på länge, kanske till och med den bästa filmen jag sett i år. Så mycket bra musik, så mycket bra skådespeleri! Live Aid-konserten gjorde de extra bra tycker jag, skådespelaren rörde sig verkligen exakt som Mercury gjorde i verkligheten (jag tog fram Youtubeklippet från samma konsert efteråt bara för att jämföra)!
 
Don't look up, finns på Netflix. Om två astrologer som upptäcker en komet på väg mot jorden och gör sitt bästa för att varna makthavarna, som mest rycker på axlarna och är mer intresserade av att samla politiska poäng än att rädda jorden från undergång. Lite "lätt" kritisk mot makthavarna i USA, kan man väl säga. ;)
Rollistan består av bl.a Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Cate Blanchett och Jonah Hill, så bara det gör den ju sevärd.
 
Don't look up, finns på Netflix. Om två astrologer som upptäcker en komet på väg mot jorden och gör sitt bästa för att varna makthavarna, som mest rycker på axlarna och är mer intresserade av att samla politiska poäng än att rädda jorden från undergång. Lite "lätt" kritisk mot makthavarna i USA, kan man väl säga. ;)
Rollistan består av bl.a Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Cate Blanchett och Jonah Hill, så bara det gör den ju sevärd.

Jag gillade den, och som du skriver inte minst för skådespelarna.
 
Don't look up, finns på Netflix. Om två astrologer som upptäcker en komet på väg mot jorden och gör sitt bästa för att varna makthavarna, som mest rycker på axlarna och är mer intresserade av att samla politiska poäng än att rädda jorden från undergång. Lite "lätt" kritisk mot makthavarna i USA, kan man väl säga. ;)
Rollistan består av bl.a Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Cate Blanchett och Jonah Hill, så bara det gör den ju sevärd.
Ja, den var överraskande underhållande! Riktigt rolig!
 
Side effects
Sf anytime
Thriller/drama om en kvinna (spelas av Rooney Mara) som vaknar upp och hittar sin man knivhuggen på golvet.
Väldigt spännande vändningar.
Rekommenderas!
 
Nä alltså gillade INTE slutet på Ligga (Discovery plus).
Sevärd annars och kul att den inte är heteronormativ, men slutet tyckte jag inte om.
 
Jag såg filmen om Freddie Mercury igår, Bohemian Rhapsody. Finns på Netflix. Det var bland det bästa jag sett på länge, kanske till och med den bästa filmen jag sett i år. Så mycket bra musik, så mycket bra skådespeleri! Live Aid-konserten gjorde de extra bra tycker jag, skådespelaren rörde sig verkligen exakt som Mercury gjorde i verkligheten (jag tog fram Youtubeklippet från samma konsert efteråt bara för att jämföra)!
Jag såg den på bio och var alldeles lyrisk när jag gick ut ur salongen.
Jäkligt bra gjord och speciellt spelat av Rami Malek.
 
Nä alltså gillade INTE slutet på Ligga (Discovery plus).
Sevärd annars och kul att den inte är heteronormativ, men slutet tyckte jag inte om.
Kollade igenom hela ikväll, och håller med, ganska bra och också lite nytänkande serie i "unga vuxna-genren".
Men slutet, som sagt.
Jag vet inte om vissa saker blev lost in translation pga jag tittade utan text. Men det blev ju jättekonstigt, var nån människa ens på riktigt? Blev jätteförvirrad av gym-scenen, och sen när hon fortfarande följde efter in i exets lägenhet
Gah, blir sur på konstiga slut. Var beredd på att hon antingen skulle gå tillbaka till exet vilket hade varit lite tråkigt. Eller att hon skulle bli tillsammans med Clara Henrys karaktär. Men nu är jag bara förvirrad ☹️
ska googla lite och se vad resten av internet tycker
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp