Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade en helt underbar tandläkare som fixade till tanden :bow:
Har även fixat med nya hagen, plockat ner den gamla, fixat frostfritt vatten i nya hagen, grävt ett dike för att få bort vattenpölarna vid lösdriften och läst lusen av en oförskämd hovslagare :devil:
Nu försöker jag få tillbaka känseln
I alla frusna kroppsdelar så jag kan ta mig till jobbet :angel: :up:
 
Har fått gjort så himla mycket ärenden idag att jag är nöjd med dagen nu. Anser dagen vara slut nu och vill gärna gå och lägga mig :angel:
 
Var hemma hos mamma vid 08 imorses. Kom aldrig någon så när mamma kom hem strax innan 14 bad jag henne ringa hyresvärden. Då var den på firman sjuk. De hade dock skickat två vikarier som kom. De var här, kände på två dörrar (låsta) och sedan åkte de igen. Ja, de som bor där kanske väljer att ha sina dörrar låsta liksom..och till varje dörr finns det en fungerande ringklocka på till och med! :idea:
 
Var hemma hos mamma vid 08 imorses. Kom aldrig någon så när mamma kom hem strax innan 14 bad jag henne ringa hyresvärden. Då var den på firman sjuk. De hade dock skickat två vikarier som kom. De var här, kände på två dörrar (låsta) och sedan åkte de igen. Ja, de som bor där kanske väljer att ha sina dörrar låsta liksom..och till varje dörr finns det en fungerande ringklocka på till och med! :idea:
Hur går det med din tvättmaskin??
 
Har köpt torrfoder till katterna, den ena verkar ha haft lite diarré eller spytt igår :nailbiting:

Pga miss i kommunikationen med exet (där han sa att han hade ordnat mat och jag svarade, "va bra för vi höll precis på att diskutera det", och han då tyckte att ni hade ju köpt det :confused: och tog inte med sig maten) så hade de enbart en kvälls mat med sig. Igår höll ju alla på och tjafsade så dant och förstörde alla planer (tänk er en värre version av det här: det finns en plan, sen ringer en person och skriker på den ena personen. Den personen skriker tillbaka lite. Sen ändras planerna för att första personen som inget vet om alla andra planer skriker tillräckligt och bestämmer planerna, sen blir det liksom folk avsläppta och bilar lämnade som egentligen skulle med och folk hamnar på något ställe (typ jag :meh:) i över två timmar trots att de enbart behöver vara där i tio minuter och sen blir alla andra planer slopade för att den personen som skrek högst hade andra planer som det inte sades något om så nu blev alla andras planer skrotade) så det blev ju ingen mat inhandlad då jag måste till veterinär station så de har gått på mjukmat i två dagar
 
Enda nackdelen med att sambon flyttar hit den 26 är att jag får storhandla själv innan jul.
Ska be kompisarna att få hänga på dem in till Linde nästa vecka och få det avklarat.
Måste komma ihåg att fråga sambon om han kommer på nåt vi kan behöva.
Nyår firas hos kompisarna så behöver inget särskilt dit heller.
 
Det här med att åka tåg är ju helt jävla värdelöst. 06.30 skulle mitt tåg gå imorgon. Idag vid 17.00 fick jag sms att tågfanskapet är inställt pga fordonsskada och vi hänvisas till senare tåg som inte funkade för mig eftersom mitt flyg går vid 11, eller ett tidigare. Går in på SJ och kollar, ALLA tåg som går innan och efter mitt är slutsålda :banghead: Så snällt att SJ hänvisar till tåg som det inte finns platser kvar på :meh: så nu får jag avboka tåget och köra hela jävla vägen till Arlanda och betala parkering för en vecka :wtf:
 
Det här med att åka tåg är ju helt jävla värdelöst. 06.30 skulle mitt tåg gå imorgon. Idag vid 17.00 fick jag sms att tågfanskapet är inställt pga fordonsskada och vi hänvisas till senare tåg som inte funkade för mig eftersom mitt flyg går vid 11, eller ett tidigare. Går in på SJ och kollar, ALLA tåg som går innan och efter mitt är slutsålda :banghead: Så snällt att SJ hänvisar till tåg som det inte finns platser kvar på :meh: så nu får jag avboka tåget och köra hela jävla vägen till Arlanda och betala parkering för en vecka :wtf:
Fy vad trist
Är helt hopplöst när det kör ihop sig så.
Hoppas det går bra ändå
 
Det här med att åka tåg är ju helt jävla värdelöst. 06.30 skulle mitt tåg gå imorgon. Idag vid 17.00 fick jag sms att tågfanskapet är inställt pga fordonsskada och vi hänvisas till senare tåg som inte funkade för mig eftersom mitt flyg går vid 11, eller ett tidigare. Går in på SJ och kollar, ALLA tåg som går innan och efter mitt är slutsålda :banghead: Så snällt att SJ hänvisar till tåg som det inte finns platser kvar på :meh: så nu får jag avboka tåget och köra hela jävla vägen till Arlanda och betala parkering för en vecka :wtf:

Kontakta SJ och förklara läget. Med lite inställsamhet så kan du få lite ersättning för trasslet.
 
Åker ersättningsbuss, kollar i tidtabellen och konstaterar att vi är i tid.
Alla ser ut att må bra och ha det fint.
Nu fortsätter jag chilla.
 
Vi har totalt familjedrama på gång här. Min mamma har alltid varit väldigt känslomässigt omogen och passivt aggressiv. Hon tycker om att konversera via mail och skickade ett igår som fick mig att ge svar på tal. Jag brukar alltid bara svälja och försöka vara positiv men igår gick det inte bara. Nu får vi se om det blir något julfirande där eller inte. Blir det inte åker jag nog hem till Syster och umgås med henne innan det är dags att jobba istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 248
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
307
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 203
Senast: sthu
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp