Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 999
  • Visningar Visningar 62 024
Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande när man slipper vara med om det själv :p
Man vänjer sig, jag har ju en demon som bor här också men vi interagerar och det funkar bra. Enda problemet är att den ibland står ivägen när jag ska titta på utomhustermometern som sitter bredvid soffan, då kan jag bli tvungen att gå väldigt nära medans den går att avläsa på 3 meters avstånd när demonen inte skymmer den.

Har kommit hem från magläkaren.
Han skulle prata med kirurgerna om min mage:nailbiting: Och så var det någon förändring på ena äggstocken:nailbiting: Han ska skicka remiss till gyn iaf. Så jag får vänta på det.
Ska äta mer magnesium också. Så jag var på Apoteket på hemvägen och hämtade ut lite piller.
Båda jag, morsan och farsan är dunderförkylda nu. Tror att jag får ringa och sjukanmäla mig i morgon bitti till jobbet.
Har avbokat min BS iaf, så inte att han kommer hit och blir smittad han med.

Ont i sittbenen. Red barbacka igår. :laugh:

Inte på den söta bruna, jag valde stora stadiga nordsvensken. :D
Fortsätter du med barbacka så blir sittfläsket hårt och stabilt, jag skippade ju sadel när jag skaffade egen häst och red alltid barbacka och oftast utan varken träns eller grimma. Hästarna älskade det för då kunde dom busa med mig utan att jag kunde göra ett skit :o men dom busade alltid snällt och kollade så jag var med på det hela,,,,,,,,,vilket jag alltid var. :p Att fräsa förbi "dressyrmaffian" som aldrig ens hälsade (fisförnäma kärringar) på skogsstigen och sen avsluta med en bocksprångsserie framför dom blev vårat paradnummer, då hade dom jämt göra sen att försöka få ordning på sina hästar som hellre ville hänga på oss och busa med. :devil:

Vaknade just storgråtande. Jag drömde om min förra hund. I drömmen väcktes jag av ljud av en hund som leker. Min nuvarande låg i min famn. Så det var inte hon. Ser att det är hennes mormor. Jag fick ligga helt still av rädsla att hon skulle försvinna. Sen kom jag in i någon dimension där jag förstod att jag kunde prata med henne. Sen försvann hon efter ett tag i drömmen. Och jag vaknar med tårarna sprutande.

Jag brukar inte kunna gråta så här. Jag har grinat 20 min i sträck.
Något låste upp något i den där drömmen. Tror det här är nyttigt.
Men uj, vad ont i hjärtat det gör fortf. Usch!
Vi har connection med våra djur och andra som vi älskat även efter det att vi mist dom, det har jag själv bevis för och sen får skeptikerna tycka vad dom vill. Vissa av oss har mer "animal-sense" än andra och det är inget som går att träna upp för det är medfött.

Just sådana "drömmar" (är väldigt osäker på om det verkligen är drömmar eller om vi varit över och hälsat på) är skitjobbiga, man vill liksom inte släppa dom man älskat så innerligt.

Vi har connection med våra djur och andra som vi älskat även efter det att vi mist dom, det har jag själv bevis för och sen får skeptikerna tycka vad dom vill. Vissa av oss har mer "animal-sense" än andra och det är inget som går att träna upp för det är medfött.

Just sådana "drömmar" (är väldigt osäker på om det verkligen är drömmar eller om vi varit över och hälsat på) är skitjobbiga, man vill liksom inte släppa dom man älskat så innerligt.
Ja jag har drömt både om älskade hunden och mina föräldrar och syster.
Jag är helt inne på att hunden är här och hälsar på ibland för att tala om att hon har det bra nu.
Samma dag jag tog bort henne så la hon sig vid mina ben i sängen som vanligt på kvällen.
.

Ja jag har drömt både om älskade hunden och mina föräldrar och syster.
Jag är helt inne på att hunden är här och hälsar på ibland för att tala om att hon har det bra nu.
Samma dag jag tog bort henne så la hon sig vid mina ben i sängen som vanligt på kvällen.
.
:heart

Flera månader och flera byten i sängen efter att jag blev tvungen att ta bort Madam hittade jag en pälstuss i sängen en morgon när jag vaknade. Den hade inte kunnat komma dit av sig själv eller funnits i nåt klädesplagg eller i sovrummet. Det är medan vi sover våra själar har möte och går på upptäcktsfärd. :)

Longerat båda hästarna. Idag är första dagen jag särat på dem. Började med Annie som lugnt och fint arbetade i form :love:, därefter var det Pinnens tur och jag trodde aldrig hon skulle sluta galoppera. Roligt hade hon så jag lät henne springa tills hon var klar. Sen avslutade vi med lite lugn trav och skritt. Duktiga tjejer :heart
Nu går de nakna i mellanhagen för att lufta lite. Vi har strålande sol och -0,4 grader.

Ja, jag har sen barnsben haft lätt för kontakt med djur. I perioder har jag valt dem före människor.
Så jag har lite osunt tight relation med mina djur.

Longerat båda hästarna. Idag är första dagen jag särat på dem. Började med Annie som lugnt och fint arbetade i form :love:, därefter var det Pinnens tur och jag trodde aldrig hon skulle sluta galoppera. Roligt hade hon så jag lät henne springa tills hon var klar. Sen avslutade vi med lite lugn trav och skritt. Duktiga tjejer :heart
Nu går de nakna i mellanhagen för att lufta lite. Vi har strålande sol och -0,4 grader.
Jag löslongerade Madam ibland när hon var busig och då slutade det alltid med att hon sprang på mig och "löslongerade" mig också så det var bara att springa med klapprande tänder bakom ryggen. :o Stannade jag så "högg" hon mig i ryggen eller arslet för att jag skulle fortsätta springa. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag hittade ett inlägg med en... Pinne, typ. Är det någon som vet vad sjutton den här gröna pinnen som armeringsnätet vilar på kallas...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
501
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Det finns flera anatomiskt utbildade här, så jag hoppas på svar... Frågan är: Sitter det något ligament/-fäste på båtbenet (i handen)...
Svar
3
· Visningar
316
Senast: ameo
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
52 151
Senast: Mia_R