Vad ska jag göra med min vägg?

Väggen är 4,5 m bred. Hade gardinstång som nästan är lika lång och fästen och allting! Det är betong så nästa problem är att borra då jag inte äger någon borr (men det kan jag väl låna).

Tror nästan att jag ska göra ett försök med detta :up:

Vad ska jag ha för färg på gardinen då? Sängen är typ turkos. Överkastet ”gammelrosa” och gardinerna i fönstret grå.

Nej, jag är uppenbarligen ingen inredningsexpert :rofl:
 
Högst irriterande att ha allt hemma men inte kunna sätta upp det! Kan man fästa i betong utan att borra? Vanlig spik?

Tänker ju att gardinstången är inte så tung och om jag köper tunna gardiner…
 
Högst irriterande att ha allt hemma men inte kunna sätta upp det! Kan man fästa i betong utan att borra? Vanlig spik?

Tänker ju att gardinstången är inte så tung och om jag köper tunna gardiner…
Nej du behöver borra med en riktig borrhammare (eller slagborrmaskin om det är lite porösare betong). Borde gå att hyra på någon bygghandel? Själva hålen behöver inte vara så stora, men du behöver någon plugg att sätta i. Be om hjälp när du handlar så får du rätt storlekar :)
 
Nej du behöver borra med en riktig borrhammare (eller slagborrmaskin om det är lite porösare betong). Borde gå att hyra på någon bygghandel? Själva hålen behöver inte vara så stora, men du behöver någon plugg att sätta i. Be om hjälp när du handlar så får du rätt storlekar :)
Misstänkte det…
Har funderat på alternativa lösningar, tänker fästkuddar som man kan ha till tavlor etc. Googlat lite och det finns ”extra starka” men oklart vad det betyder, vill ju inte vakna av att få stången i huvudet :nailbiting:
 
Skulle inte riskera att sätta upp en lång stång med tyg på med klisterlappar även om dom är extra starka.
Nej… tänkte till fästena alltså, de som håller i stången. Har tre, två i varje ände och en i mitten. Men det kanske ändå är vanskligt.
 
Vänta tills du får tag på borr så att det blir ordentligt gjort. Jag skulle satsa på en tjockare gardin för att få en mjukare känsla i rummet.
Jag skulle nog sätta en turkos gardin för att få lite färg. :)
 
Vänta tills du får tag på borr så att det blir ordentligt gjort. Jag skulle satsa på en tjockare gardin för att få en mjukare känsla i rummet.
Jag skulle nog sätta en turkos gardin för att få lite färg. :)
Ja, ni har väl rätt! Tror mina föräldrar har en.


Det här med dammet, många skriver att man inte ska dammsuga det med vanlig dammsugare… men om man bara gör typ tre hål, kan den ta så mycket skada då?
 
Tyg blir fint!
Vill du prova utan att borra kan du nåla upp ett tunnare tyg genom att sätta knappnålar nästan vertikalt så de kilar fast mellan tapeten och betongen.

Gardinstång blir ju bättre dock.
 
Vad tror du om att måla med typ kalkfärg? Luktar ju inte på samma sätt som vanlig målarfärg..?
Ja men kanske! Googlade lite nu och verkar ju inte helt fel… har sökt på liknande färger förut men denna lät ju relativt säker. Ett märke som hette Kalklitir tex.
 
Tyg blir fint!
Vill du prova utan att borra kan du nåla upp ett tunnare tyg genom att sätta knappnålar nästan vertikalt så de kilar fast mellan tapeten och betongen.

Gardinstång blir ju bättre dock.
Ah, ja det kan ju funka också! Tack för tips!
Bra sätt att testa på hur som helst.
 
Dagens färger luktar. De målade i vår förra lägenhet, kunde inte bo där på två veckor och även flera veckor efteråt tyckte jag det var jobbigt. Ingen tror mig, men det påverkar mig. Så kommer inte låta dem måla.

Målade ett rum och flera väggar på samma gång när jag flyttade och märkte i princip ingenting 😅 Mitt luktsinne kanske har avlidit alt så finns det olika färgvarianter som luktar olika mkt?? Jag använde Jotun.
 
Har tänkt på det, men tror det blir svårt pga så många spridda märken…
Screenshot_20220813-152537.png

Enhörningar på de stora märkena och blommor på de små! :D

Vi har en enorm canvastavla från IKEA på en vägg, med bara ett typ diskret naturmotiv (just denna är gammal, men det borde ju finnas liknande) det kanske kunde vara något? Även om det inte täcker precis hela väggen drar det ju i så fall blicken till något annat. (Kollade och IKEA har flera olika som är 2*1,4 meter nu)
 
Visa bifogad fil 97692
Enhörningar på de stora märkena och blommor på de små! :D

Vi har en enorm canvastavla från IKEA på en vägg, med bara ett typ diskret naturmotiv (just denna är gammal, men det borde ju finnas liknande) det kanske kunde vara något? Även om det inte täcker precis hela väggen drar det ju i så fall blicken till något annat. (Kollade och IKEA har flera olika som är 2*1,4 meter nu)
Kanske kan kännas lite väl ungdomligt? :D
Men de var söta!

Har en ganska stor tavla på en annan vägg i sovrummet så jag tror det blir lite för mycket med två…
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 540
Senast: Voeux
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 330
Senast: cherie
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 027
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp