Vad ska jag göra med håret?

Bukefalos 30 år!

Mirre

Trådstartare
Jag har hår till svanskotan och vill egentligen ha kvar längden, men det är otroligt slitet så jag behöver klippa av det. Men vad ska jag göra? 🤔 Har ni tips på frisyr? Jag vill inte klippa det för kort, det tar ju evigheter att spara ut det

Jag har hår till svanskotan och vill egentligen ha kvar längden, men det är otroligt slitet så jag behöver klippa av det. Men vad ska jag göra? 🤔 Har ni tips på frisyr? Jag vill inte klippa det för kort, det tar ju evigheter att spara ut det

Prata med en duktig frisör. Det är ju inte bara själva längden som är en faktor utan även hårkvalité osv. Med rätt skötsel/produkter kanske det inte behövs något drastiskt.

Säg det till frisören. Jag valde att kapa 15 cm som mest och klippa upp det lite så det blev frisyr, inte bara hår. Mitt gick till halva ryggen men jag vill inte ha så långt känner jag, mitt hår blir bara tungt och tråkigt. Nu är det långt men en frisyr och lättare att sköta.

Samma här. Jag klipper av längst ner typ var tredje månad, eller när jag kommer ihåg eller när det ser extra slitet ut. Klipper lugg och lite kortare "sidostycken" runt ansiktet. Annars låter jag det vara.

Har sjukt mycket hår, med tunna strån. Ingen volym uppe på huvudet, får lite vågor i nackhöjd, sen blir det rakt. Måste alltid ha med mig en borste eller akutfläta håret när det blir för trassligt.

Lite tråkigt kanske men får ändå så mycket komplimanger av olika folk :D

När jag har försökt med olika frisyrer blir jag alltid besviken, visst om jag stylar och har produkter i håret blir det väldigt fint, men jag pallar inte på morgonen och då ser det bara tunt och... fel ut? Har hellre mitt tjocka men lite trassliga hår.

Så kanske klipp av 5 cm och se hur det känns?

Liknande trådar

• Klippa sig själv, bra eller dålig idé?
  • Vad kan vi äta?
  • Gamla föräldrar, vad ska jag göra?
  • Havtorn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka