Bukefalos 28 år!

Vad ska man tänka på när man anlitar byggfirma?

break_a_leg

Trådstartare
Vi funderar på att anlita en firma för att göra lite här hemma. En firma har hittills erbjudit sig att komma och titta på det som ska göras och sedan lämna offert.

Vad behöver man tänka på när man anlitar en firma? Jag vill gärna slippa skriva till Sverker:p.
 
Sv: Vad ska man tänka på när man anlitar byggfirma?

Tiden är viktig... sist vi hade en målare här sa han att jobbet skulle ta 12-15 h. Det blev till slut ca 30 h. Alltså dubbelt så lång tid än föreslaget... Det var bara att betala och se glad ut!
 
Sv: Vad ska man tänka på när man anlitar byggfirma?

Jag hittade några goda råd på nätet:

Så anlitar du seriös hantverkshjälp:
- Begär alltid skriftlig offert och överenskommelse, godtag inte någon muntlig. Momsen ska vara inräknad.

- Allt i hantverksuppdraget skall ingå i priset annars blir det lätt missförstånd med extra kostnader som resultat.

- Kontrollera att anbudsgivaren har F-skattebevis, är branschansluten och auktoriserad.

- Kontrollera att hantverkaren har en ansvarsförsäkring, d v s om något händer så finns det ett försäkringsskydd som aktiveras.

- Begär att få referenser.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 713
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 955
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: lindaf
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
679
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp