Vad ska ni göra för skattepengarna?

Blev inte några för mig, fick den roliga lotten att behöva betala tillbaka.. bara tur att det inte rörde sig om någon megasumma, men alltid trevligare att få tillbaka något även om det bara är några enstaka kronor. Får hålla tummar och tår för nästa år istället. :)
 
Alla ni som får tillbaka pengar på skatten; vad ska ni göra med dem? Spara, köpa hästgrejer, resa, gå på restaurang, eller vad ska ni hitta på?

Själv ska jag lägga i stort sett varenda öre på hästens utbildning för att försöka få honom kvalad till finalen i 5-årschampionatet. Det vore ju dumt att bryta trenden och inte bränna alla pengarna på hästen... :D
När jag skrev en liknande tråd för typ en del år sedan då fick man fan för det. Då skulle man istället hjälpa dom fattiga. Nu verkar det ok att bara tänka på sig själv. Det ligger liksom i tiden nu:)
 
Jag fick bara 198 kr i år så det gick raka vägen till tågbiljetter till Stockholm, någon liten dagsresa ska jag väl iaf få till i sommar tänkte jag. De enkronor som blev kvar spenderades på en påse kattgodis :p
 
Jag kommer att få drygt 600:- och vet inte vad jag ska göra med dem. Sparar tills vidare eller köper nå kläder. Ska till läkare om två veckor = kanske får klä av mig lite så kunde ju satsa på presentabla underkläder. Haha!! Typ trosor som inte är blommiga och urtvättade och som täcker lurvet ordentligt. :angel:
 
Min ekonomi är osäker så de läggs den ordinarie potten antar jag. Pyttelite pengar och de kommer först nån gång framåt jul...
 
  • byta kamrem på ena bilen (lampan börjar lysa när som helst)
  • byta ruta på samma bil (har varit sprucken i ett år nu)
  • köpa lite ensilage
  • köpa en ny barbackapad
Resten sparas. Fick en ganska ordentlig summa, men jag hade inte haft några problem att spendera hela summan. Bryter trenden i år och försöker spara. Tänkte detsamma förra året, men köpte en häst till i stället.
 
Jag fick strax över 7k. Det blev min inkomst för juni månad, så det var skönt. Gått från student till heltidsarbete nu i juni, med lön som är en månad förskjuten. Så min återbäring går till hyra, hovslagare och mat.
 
Då vi är föräldralediga går pengarna direkt in i vardagsekonomin för att spara dagar inför kommande ledigheter.
 
Jag får tyvärr inte mina pengar nu. Hoppas på augusti. Jag har några hål som jag gärna skulle vilja stoppa dem i, dock vet jag inte hur mycket jag får än.

- Finansiera den förhoppningsvis kommande kattkullen (man blir inte rik på att föda upp katter).
- Köpa ny dressyrsadel till hästen (och kolla hur hoppsadeln ligger)
- Betala av min hästtransport som jag köpte i våras.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 233
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 439
Senast: Linn-Nora
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 611
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 319
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp