Vad ska ni göra för skattepengarna?

Jag går hellre plus/minus noll med Skatteverket. Och det gör jag i stort sett. Det jag får tillbaka är enbart reseavdrag. Jag skulle gladeligen hellre betala motsvarande i lägre dieselskatt, men det funkar ju tyvärr inte så.
 
Hur menar du att SKV kommer i kontakt med svarta pengar? Hela idéen med svarta pengar är ju att SKV INTE blir inblandade.
Jobbar man svart får man pengarna direkt i fickan, skrev inte något om att dom kommer i kontakt med pengarna. Fast å andra sidan finns det väl fall där folk jobbat svart och sen har blivit upptäckta och får skatta i efterhand?
 
Hela tråden handlar om skattepengar, vi pratade om återbäring och hur man ser på pengarna i fickan eller hos SKV. Att i det sammanhanget dra in svarta inkomster känns ju absurt. Hur är det relevant?
 
Jag går hellre plus/minus noll med Skatteverket. Och det gör jag i stort sett. Det jag får tillbaka är enbart reseavdrag. Jag skulle gladeligen hellre betala motsvarande i lägre dieselskatt, men det funkar ju tyvärr inte så.

Tidigare har det gått att jämka, men det kanske inte tillåts längre?
 
I andra hand vill jag vara skyldig SKV. Mitt totala misslyckande är att SKV är skydlig mig pengar.
Har man ingen möjlighet att spara pengar till en ev. skatteskuld så är det ett misslyckande att bli skyldig SKV, då är det snarare en fördel att få återbäring som man kanske inte hade räknat med.
 
Spara. En kompis kommer över från US i Juli-Aug så vi ska turnera Sverige, Danmark, Tyskland och ev. Holland. Då lär det gå
åt pengar, haha. :D
 
Jag har uppenbarligen missat en trend. Borde jag också köpa grus?
:rofl:
Ja, det tycker jag... ;)
Skämt åsido så är det något av det bästa jag gjort på länge - att grusa upp hagarna ordentligt. Nu slipper jag må dåligt över hästar som får klafsa i lera! Min man är så snäll och gör så fint åt pållarna :love: !!
 
Jag fick tillbaka nästan 9 000 kronor vilket är besvärande mycket fel-kalkylerat. En del av det, typ 1 500 kronor, är reseavdrag men resten är onödigt.
Nåja, inte för att skattepengarna som sådant har öronmärkts för något särskilt men jag har idag köpt en deal på en tatuering. Det skulle jag iofs ha gjort ändå :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 369
Senast: Linn-Nora
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 416
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 647
  • Artikel
Dagbok Jag köpte ett par svarta chelseaboots på rea förra veckan. Fick hem dem idag och de var såklart för stora så gick in på zalando för att...
2
Svar
23
· Visningar
2 167
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp