Vad skulle ni vara villiga att betala?

Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är lämpligt i kvällsgiva för individen. In och utsläpp 7 dagar i veckan. Mockning 7 dagar i veckan. Hästen behöver kunna gå på fri tillgång av grovfoder. Sadelkammare med fikarumsdel. Varmvatten. Transport finns att låna vid behov. Liten enklare variant av ridbana med belysning finns. 8,5 km till ridhus.

Vad tycker ni är rimligt att ta i månadskostnad? Vad skulle ni själva kunna tänka er att betala? Vill komma fram till ett så rimligt pris som möjligt och behöver lite mer kött på benen.
Jag hade nog skippat mockningen men däremot erbjudit det som tillval då man får betala per gång istället.
Det blir ju många timmars gratisarbete om du inte tar minst 6000 för en sån fullservicetjänst.
Hästägaren kommer väl förhoppningsvis åka ut till stallet nästan dagligen oavsett?
 
Jag ringde på ett stall som också låg 15 minuter från Växjö. Var under katastrofåret 2018.
Kollektivt helger och kvällar. Däremot ridhus inkl foder och strö. Kostade 2000kr (precis höjt).
 
VIlken häst äter grovfoder för 500 kr i månaden på fri tillgång? Mina trycker i sig ca 20 kg per dag, betalar ca 2,50/kg och får då riktigt bra kvalitet och får väl räknas som ungefär normalpris här. Det blir runt 1500 kr per häst i månaden.

Betalat drygt 1 kr kilot för storbalshösilage.
 
Ganska svårt att bedöma. Tycker dock att utifrån vad jag beskrivit att det finns en hel del att gå på för att få en fingervisning.

Beror på hur stallet ligger, om man kan ta sig dit till fots, cykel om det går bussar......

Beror på om det är vitt, att det alltså finns ordentliga försäkringar och dylikt

Finns hästtransport att låna/hyra (det gjorde det såg jag), finns plats att parkera egna bilar och transporter
 
2300 som ni räknat på låter i alla fall som någonting där ni kan få några intresserade av stallet. Det viktigaste tycker jag är att ni är nöjda och att ni inte gjort en glädjekalkyl.
Inte kul för någon om ni sen börjar tycka att ni är för billiga för den inackorderingen grisade ner mer i boxen än ni var vana med, åt mer osv.

För egen del så är utegångstid och hagar, storlek och skick på box och stall och övriga ridvägar något som jag prioriterar högt. Det är så mycket som ska klaffa, så börja med det ni tycker är vettigt och se vad ni får för svar.
 
Klart gfrk inte kan ta mer, finns ju bara några få spottkoppar till hagar som hästarna får dela på.
Jag har sett många många stall med värre hagar än gfrk har, för att vara så stor klubb och ligga som det gör så är det faktiskt helt okej vad gäller hagar. Så extremt små är faktiskt inte hagarna om man jämför med dom flesta stall som erbjuder grushagar på vintrarna.
 
Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är lämpligt i kvällsgiva för individen. In och utsläpp 7 dagar i veckan. Mockning 7 dagar i veckan. Hästen behöver kunna gå på fri tillgång av grovfoder. Sadelkammare med fikarumsdel. Varmvatten. Transport finns att låna vid behov. Liten enklare variant av ridbana med belysning finns. 8,5 km till ridhus.

Vad tycker ni är rimligt att ta i månadskostnad? Vad skulle ni själva kunna tänka er att betala? Vill komma fram till ett så rimligt pris som möjligt och behöver lite mer kött på benen.
Vi betalar 2500 för boxplats med utsläpp 7 dagar i veckan, utfodring av Frukost, Lunch & Kvällsmat. Finns även ridhus & skrittmaskin, fikarum, toalett, spolspilta & solarium. Ingår inte ridbana.
Ingår inget hö eller spån eller något liknande. Väldigt dåliga hagar tyvärr och väldigt mycket klagomål, man får t.ex inte ha bensnören eller svansnören och har man glömt hänga fram grimskaftet får hästen stå kvar inne, även mycket andra klagomål som är konstiga..
Så viktigt om du ska hyra ut boxplats är att man behandlar sina inackoderade som kunder för det är ju de man är, och att man inte tror att man själv är kunden och ställer massvis med krav på inackoderad.
 
Vi betalar 2500 för boxplats med utsläpp 7 dagar i veckan, utfodring av Frukost, Lunch & Kvällsmat. Finns även ridhus & skrittmaskin, fikarum, toalett, spolspilta & solarium. Ingår inte ridbana.
Ingår inget hö eller spån eller något liknande. Väldigt dåliga hagar tyvärr och väldigt mycket klagomål, man får t.ex inte ha bensnören eller svansnören och har man glömt hänga fram grimskaftet får hästen stå kvar inne, även mycket andra klagomål som är konstiga..
Så viktigt om du ska hyra ut boxplats är att man behandlar sina inackoderade som kunder för det är ju de man är, och att man inte tror att man själv är kunden och ställer massvis med krav på inackoderad.

Låter bedrövligt att hästen får stå kvar inne om grimskaftet inte råkar vara framme 🤔 Det känns som det är som upplagt för infekterad stämning. God sammanhållning i stället är ju så viktig.
 
Vi betalar 2500 för boxplats med utsläpp 7 dagar i veckan, utfodring av Frukost, Lunch & Kvällsmat. Finns även ridhus & skrittmaskin, fikarum, toalett, spolspilta & solarium. Ingår inte ridbana.
Ingår inget hö eller spån eller något liknande. Väldigt dåliga hagar tyvärr och väldigt mycket klagomål, man får t.ex inte ha bensnören eller svansnören och har man glömt hänga fram grimskaftet får hästen stå kvar inne, även mycket andra klagomål som är konstiga..
Så viktigt om du ska hyra ut boxplats är att man behandlar sina inackoderade som kunder för det är ju de man är, och att man inte tror att man själv är kunden och ställer massvis med krav på inackoderad.
Det där låter väldigt konstigt att hästen får stå kvar inne om grimskaft inte finns framme. Då har väl någon glömt den på gången. Bättre att de säger då att grimskaften alltid ska sitta i men
att då hästen ska straffas för detta låter brutalt märkligt.
Angående bensnören kan jag förstå att vissa inte vill ha dessa men ett svansnöre är ju nästan ett måste på de flesta utetäcken så de inte åker på sniskan
 
Väldigt dåliga hagar tyvärr och väldigt mycket klagomål, man får t.ex inte ha bensnören eller svansnören och har man glömt hänga fram grimskaftet får hästen stå kvar inne, även mycket andra klagomål som är konstiga..
Det där är ju ganska livsfarligt faktiskt, att inte ha svanssnören ens på täckena. Blåser det så blåser täcken lätt upp och hästen kan fastna.
 
Det där är ju ganska livsfarligt faktiskt, att inte ha svanssnören ens på täckena. Blåser det så blåser täcken lätt upp och hästen kan fastna.
Beror väldigt mycket på vad det är för täcke. Ett tjockt, tungt och som går ner längre än många andra märken kan man ofta skippa snören helt. Men ja de flesta behöver ju minst svanssnören för att inte fara iväg
 
Det där är ju ganska livsfarligt faktiskt, att inte ha svanssnören ens på täckena. Blåser det så blåser täcken lätt upp och hästen kan fastna.
Var med om det en gång, täcket blåste över huvudet på hästen, den sprang rakt igenom staketet och vips så var den och 11 hästar ute i full fart på vägen O_o slutade väl ändå dock.
 
Det där är ju ganska livsfarligt faktiskt, att inte ha svanssnören ens på täckena. Blåser det så blåser täcken lätt upp och hästen kan fastna.
Ja verkligen. Häromdan hade de som hade utsläpp snurrat in min hästs ben med svanssnöret, hade kunna slutat väldigt illa. Sa till dem om det och då blir det istället jag som får skäll fast dem satt min häst i livsfara:(
 
Kan ju skriva om det stallet jag stod i som finns i Hofterup (Skåne).
Det ingick 10 kg hö, halm, in-utsläpp 7 dagar i veckan. Alla fordringar plus de packade höpåsarna, dvs du behövde bara mocka och rida. Finns en stor hage om man vill ha sin häst där. Annars små som de går en och en i. Kan möjligtvis slå ihop 2 hagar om man vill sin häst skulle gå med en häst.
Dagstorp ryttarförening ligger på andra sidan vägen med 2 ridhus, 3 ridbanor och en terrängbana. Man kan rida i skog, sjöar och hav. Detta kostade 1800 kr.

Så ja 😊
 
Kan ju skriva om det stallet jag stod i som finns i Hofterup (Skåne).
Det ingick 10 kg hö, halm, in-utsläpp 7 dagar i veckan. Alla fordringar plus de packade höpåsarna, dvs du behövde bara mocka och rida. Finns en stor hage om man vill ha sin häst där. Annars små som de går en och en i. Kan möjligtvis slå ihop 2 hagar om man vill sin häst skulle gå med en häst.
Dagstorp ryttarförening ligger på andra sidan vägen med 2 ridhus, 3 ridbanor och en terrängbana. Man kan rida i skog, sjöar och hav. Detta kostade 1800 kr.

Så ja 😊
Om det var länge sedan så att penningvärdet var högre då kan jag förstå kostnaden. Men annars om det var nyligen undrar jag hur de kunde få verksamheten att gå runt?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 846
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 235
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 840
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp