Vad tycker du behöver förbättras i det nya annonssystemet

Den andra tråden börjar bli så lång och en hel del av de förslag ni kommit med har redan genomförts.
Allt kan inte ordnas och vissa saker går säkert fortare än andra att fixa.
 
Hej!

Foton: Dessa blir ju större om du klickar på fotoikonen
Antalet besökare: Här kan vi se att det ökar sen den veckan vi tog över annonssystemet
Antal tecken: De annonser som ni sätter in när ni är inne på den speciella sidan för hästannosering ger er 500 tecken. De övriga kategorierna är det 200 tecken. Detta beror på att vi ger ut en tidning i Västsverige som heter Blå Börsen och där skulle det inte funka med så långa annonstexter

MVH
BengtAD
 
Hej!

Nej det menar jag inte. Det är därför man kan skriva in 500 tecken när man annonserar från www.annonsdirekt.se/bukefalos.

Annonserar man från vår huvudsida så har man bara 200 tecken eftersom man då har möjligheten att annonsera i Blå Börsen (förutsatt att man uppfyller vissa villkor)

MVH
BengtAD
 
jag tycker att det ska vara lite mer lättare att hitta annonser. kankse är det bara för att jag är ny på den sidan och inte har kommit igång rikigt ännu.

En fråga: är det lika många inne där som det avr här på bukefalos? Jag fick mer mail och så förr om de sakerna jag sökte/sålde, nu blir det inte ett enda..
helt rätt det är mycke färre annonser och sådeles betydligt färre som orkar kolla på bukesidorna. Gulatidnngen har fler dubblat sina hästannonser finns även flera andra hästsäljarsidor.Vi får hoppas att någon snart fixar en ny "BUKEFALOS"sida jag vet två tjejer som jobbar på att försöka fixa en sida vet ej om dom lyckas då "buke"va så super bra gjort.Som det är just nu så är det bara att inse att du får annonsera på andra sidor om du vill få nåt sålt...lycka till :love:
 
Gulatidningen...hm. Det är ganska lätt att mer än fördubbla sina annonser när man efter dena ökningen hamnar på runt 350 annonser totalt inom hela kategorin hästar ;). Det är i storleksordningen utanonserade B-ponnier här.
 
Hej!

Som jag skrev häromdagen så har inte antalet annonser minskat och antalet visningar på Hästsidorna ökar stadigt varej vecka. Jag får många mail där annonsörer vill ta bort sina annosner för att dom har fått sålt det dom annonserat ut. Så jag vill nog säga det att Annonssidan i allra högsta grad fungerar bra för de allra flesta, sen finns det väl alltid olika åsikter. Vad som kommer fram här på forumet, är du ju dock oftast de som har kritik mot sidan.

Ha en trevlig Valborg
MVH
BengtAD
 
ok att antalet ökar men det va fotfarande fler annonser på buke.Jag tycker dock att den nya sidan böjar funka lite bättre men...vi vill nog ha det lite mer som förr att man läser en rubrik och sen kan gå in och läsa hela annonsen om den värkar intressant.Vill också kunna se vem som satt in en annons.Lycka till :bow:
 
HEj!
... och fortfarande så är det där med en rubrik på annonsen något vi jobbar med. Just nu är det dock andra saker som ligger före. Det ska bli nya avdelningsframsidor m.m.

Bengt AD
 
Jag skulle vilja ha mer info om annonsören.
Idag är det få man faktiskt har ett namn på eftersom man då måste skriva det i annonsen.

Ofta har man bara ett mobilnr, man vet ju inte alls vart man hamnar eller vem man ska fråga efter.

Såg att mailadressen var gömd pga spam, är det verkligen ett sånt stort problem? jag annonserade rätt mycket på buke utan att få spam.

Jag vill också kunna se hur många som läst min annons.
 
Spam är ett enormt problem, och det verkar öka för var dag. En större annonssite skulle fullkomligt dammsugas på adresser sedan skulle det efter några veckor börja droppa ner spam och bara öka. Det finns skräck exempel på jobb där folk får över 100 om dagen, trots Spamfilter mm.
 
Har inte gått igenom hela tråden, det är alltså risk för att frågan redan varit uppe.

Men är kontaktannonserna inte kvar? Synd i så fall. Som det är nu tar jag bort kontaktannonser som ligger på Senior. Men jag skulle vilja kunna hänvisa dem till ett annonsforum.

mandalaki
 
På Buke fick man knappt några spam alls.
Men jag vet flera annonsörer som genom AD fått sina mailboxar blockerade med spam.
Så nog är det ett problem med spam på AD.

Jag är inte inne ofta för att läsa annonserna, men jag har sedan övergången fått mellan 20-60 spam/dag.
Absolut inte kul.....

Tidigare fick jag kanske 1-2/månad......
 
Hur 17 gör man för att sortera i län skulle bara vilja se tex stockholm ock sen angrensande län har inte lust att se annonser från Skåne/Norrland.....hur ska jag göra då??Har provat att göra avanserad sökning men får bara till svar att sökningen inte gav några träffar så snälla berätta för mig hur jag gör :love: :love:
 
Högst upp till höger kan man söka direkt på län.

Där står - "Sök inom: Hela Sverige" och så bläddrar man bara fram aktuellt län.
 
Är du bara inne och läser annonser hos oss så lämnar du inte några som helst uppgifter till oss vilket betyder att någon som försöker dammsuga oss på mailadresser absolut inte kan ha fått din emailadress från oss.

I övrigt kan jag säga att vi inom kort kommer att ha ett nytt utseende på avdelningsframsidan, med nya möjligheter för de som bla har små företag att kunna vara med mot en liten kostnad.

MVH
Bengt AD
 
Jag tycker det är svårt att leta bland annonserna och söka, det borde finnas en sida där man kan välja pris, ålder, inriktning o.s.v för söker man en häst som kanske är mellan 5-7 år får man söka massa gånger för att få fram dom hästarna!
 
Har inte läst hela tråden men det jag saknar är att man inte kan öppna annonserna och se hur många ggr dom är lästa....
 
Fast det funkar inte.

En allround sadel ses ju som en engelsk allround sadel. Under sadlar, övriga finns det så många andra sadlar också.

Sen kan man kanske dela upp det, men inte ta bort sadlar, övriga helt.



Ett förslag:
Vi har ju moderatorer inne på buke. Tycker att det borde finnas någon/några inne på annons sidorna också. Just nu syns det ju att ingen hinner med att kolla upp annonserna och det är många som ligger fel, vilket är väldigt störande när man försöker läsa annonserna.
 
Jag vet inte vad som hänt.Men när jag annonserat tidigare på Bukefalos så fick man alltid svar,kanske för att man kunde lägga till flera bilder och skriva utförligt till.Det gick ju även se annonsörens alla annonnser.Det är något som jag saknar.
 
Vi har idag fått ett nytt annonsrättningssytem så det ska snart bli ordning på annonserna. I övrigt så är det ju så att ni annonsörer själva ska försöka sätta annonserna rätt från början. Det är ju lite av visten med en annonssite med gratis annonsering.

Vad gäller att klicka för att se hela annonsen så håller vi på med mkt förändringar på siten som just nu är viktigare, så det dröjer lite med detta. Men det kommer.

Förhoppningsvis så kommer det bli ett nytt utseende på sidorna innan skolavslutningen. Ni som har små företag kommer kunna köpa länkplatser, nya bannerformat m.m.

MVH
BengtAD
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 182
Senast: Bulldoozer
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 296
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp