Vad tycker du behöver förbättras i det nya annonssystemet

Den andra tråden börjar bli så lång och en hel del av de förslag ni kommit med har redan genomförts.
Allt kan inte ordnas och vissa saker går säkert fortare än andra att fixa.
 
Kategori indelningen på ponnier tackar jag för! Men det är ganska så många annonser som ligger "fel", men dessa kanske är manuellt ditsatta?
 
Jag tycker att det ska finnas ett rubrik med Allroundsadlar istället för övriga sadlar.

Det vore också bra om det fanns ett ställe med Bomlösa sadlar.
 
jag tycker annonserdorna börjar se bättre ut nu,
tycker att e-post funktionen är bra.
(läste ngn stans här ovan om det)

Och bra att det blev prisuppdelat. mkt lättare att läsa annonserna då.
 
jag har efter en tids bortavaro (datorkrasch) upptäckt att annonssidan på bukefalos inte är vad den var!
det jag irriterar mig mest på är att när jag vill svara en skribent så påstår datorn att min e-postadress är oriktig!!
vad vet han om det?? :confused:
 
I det svar man skickar till en annonsör så kollas det om emailadressen är skriven i rätt format. Du kankse inte skriver det i rätt format

MVH
BengtAD
 
Jag tycker nog inte heller att det är självklart att man hittar hästgårdar under Hem & Trädgård, när det inte står något om fastigheter. De skulle lika gärna kunna ligga under Lantbruk.
Enklast och flest annonser skulle det nog bli om det låg under Hästar.

Samma sak är det nog med hästpersoner efterlyses samt brevvänner, mailisar med hästanknytnig.
Om dessa skall finnas som rubriker bör de nog läggas under hästar annars tror jag inte att många kommer använda dem.
 
Brevvänner finns inte kvar som kategori!
vad gäller specifika Hästgårdar som en egen kategori så pratade vi om det igår och det kan nog bli nån variant av det.

Bengt AD
 
Kommer tyvärr inte ens in på annonserna.Vår dator säger bara att den utför en olovlig handling.Kättetrist ,då jag ofta varit inne och tittat och både köpt och sålt via buke,men det verkar slut med det.TRIST.
Ledsen MoQ
 
Försök att tömma din cache. Gör du under Verktyg/Internetalternativ. Välj sedan att "Rensa tidigare"

BengtAD
 
HEj påer!

Nu heter det
Häst på foder och annonstyperna är som förut "önskas" och "erbjudes"

Ponny på foder och annonstyperna är som förut "önskas" och "erbjudes"

Hoppas att det ska var till hjälp när ni annonserar!

MVH
BengtAD
 
alltså det nya annonssystemet var ju jätte dåligt jag fick dela upp allt jag skulle säljs i 2 olika annonser och det var ju lite jobbigt och jag tycker det andra var mycket bättre och jag tror även att många tycker som jag :mad: :mad: :mad:
 
DJURdelaterade TJÄNSTER!!

Jag tycker att ni ska få fram Djurdelaterade tjänster!!! Där man skriver ex till avel m.m.. :(!!!
 
det tar för lång tid,för bökigt att annonsera där.Man får bara använda 50 tecken och bara ett foto.Man kan inte se hur många son tittat på annonsen.Det ÄR ALLMENT RÖRIGT!pluss för att ponny nu är indelade i kategorier stort MINUS för att jag nu måste se alla prisklasser.OCH MAN HAR INGEN KOLL PÅ SINA EGNA ANNONSER LÄNGER.Men förhoppningsvis kommer någon ny eldsjäl att fixa en ny köp/säljsida som kanske kan bli nästan lika bra som bukefalos va innan det fruktansvärda som skett JAG HOPPAS VI FÅR TILLBAKA GAMMLA BUKE SNART DÄR ALLT FUNKA. :confused: :cry:
 
-Vad som ska förbättras?-Enkelt!!-Ta tillbaka det gammla systemet på annonserna,,det här är så himmla dåligt rent ut sagt,,har lagt in 2 annonser och man får så lite ord så man kan inte få plats med någonting alls..Neej fy,tycker det gammla ska komma tillbaka,,håller tummarna att det blir så till slut..nälla ni,ändra er!!!
MVH en ledsen besökare.. :cry:
 
Jag har en kompis som sitter med modem och kan inte se alla annonser hon kan se b-ponny och hästar 30000 .Hon har inte haft dessa problem med buke förr så snnälla lägg in ansökan om skilsmässa snarast så vi får tillbaka vårat väl fungerande buke igen .Har märkt att det är mycke färre nya annonser sen övergången kan inte va en slump :mad: :confused: :cry:
 
Det vore super om ni kunde fixa så att man läser en rubrik och sen kan gå vidare om man finner den intressant.Just nu är det för rörigt. Dela in ponny under pris med underkategori A-B-C-D-ponny.Gör det lättare att sätta in en annons.Vi som lånar dator kanske inte har tillgång till en dator inom 48 timmar igen.Vi vill kunna gå in och kolla våra annonser och byta/lägga till en bild.Vi vill även använda så många tecken som vi behöver för att presentera vår ponny/häst på ett bra och riktigt sätt det gick förr.Vi behöver inte ha någon som ska läsa vår annons innan den syns på skärmen utan den ska synas direkt.Vi vill även kunna se hur många som tittat på annonsen.Vill även kunna se ett namn på den man ska ringa till.Gunnar hade ju gjort en JÄTTE bra sida så varför inte be han om hjälp med denna så ni får ordning nån gång.Eller som många andra har skrivit ...gå tillbaka till Bukefalos som det va förr
 
djurdelaterade tjänster!!

:(.. JAg tycker att ni ska ta tillbaka djurdelaterade Tjänster!! Där man t ex kan skriva djur betäckning, hundvakt m.m..!!! Då finns det samlat på ett ställe!! Istället för KanSke utplacerat någon annan stans!..
// heidi
 
Prisindelning i kategorier

Jag tycker det är dumt att dela in hästannonserna i olika kategorier beroende på pris. Det gör det svårare för de som inte bryr sig så mycket om priset, eller för de som söker en häst i ett prisläge kring kategorigränserna. Dessa måste då titta i flera kategorier.

Jag förstår i och för sig de som vill ha kvar prisindelningen, men jag tror att problemet kan lösas på annat sätt. Problemet är ju egentligen att dessa användare inte känner till eller inte orkar använda sökfunktionen. Den utökade sökfunktionen är definitivt för svår att hitta och alldeles för krånglig att använda.

Jag tycker att ni i stället borde ha ett antal fördefinierade sökningar, så att det direkt under länken till kategorin "Häst" finns ett antal länkar, tex "0-9999 kr, 10000 - 29999 kr, ...". Dessa extralänkar skulle alltså kunna implementeras i form av sökningar i Häst-kastgorin. Användarna behöver dock inte se hur de fungerar i bakgrunden, de behöver bara klicka på sin länk och får direkt upp resultatet.
 
Om jag klickar på Bukefalos-loggan i övre vänstra hörnet kommer jag till Bukefalos förstasida. Om jag i stället klickar på AnnonsDirekt-loggan i högra hörnet kommer jag till AnnonsDirekts förstasida. Men hur gör jag om jag vill komma tillbaka förstasidan av Bukefalosannonserna? Som det är nu måste jag gå en omväg via Bukefalos.com, och där klicka på länken för radannonser.

I vissa lägen finns länken "Hästar, Hundar och andra djur", strax under Bukefalos-loggan. Det är dock inte helt uppenbart att det är den man ska klicka på. Jag vill ju komma till förstasidan, men detta låter som en underkategori. Men framförallt så försvinner denna länk ibland, till exempel när man är inne i sökformuläret.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 963
Senast: Wille
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 850
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp