Vad tycker du behöver förbättras i det nya annonssystemet

Den andra tråden börjar bli så lång och en hel del av de förslag ni kommit med har redan genomförts.
Allt kan inte ordnas och vissa saker går säkert fortare än andra att fixa.
 
Ett förslag som jag hittills inte sett BengtAD kommentera är det med en fetstilt rubrik till varje annons. Det skulle gåra det lättare att hitta.
 
Jag saknar vissa grupper, tex bostad.
När annonserna var bukes kunde man hitta bostäder som uthyrdes, ofta i närheten av stall o dyl.

Sökte idag på bostad men fick bara upp en massa som såldes osv.
 
Det saknar jag också, dvs "Hästrelaterad bostad" eller "hästrelaterat boende" eller nåt sånt, så det skiljer sig från AD:s övriga fastighetsannonser(om det finns några?) - med flikar på säljes/köpes - uthyres/önskas hyra.

Fortsättning på andra tråden:

Citat:
Häst på foder - önskas/erbjudes
Ponny på foder - önskas/erbjudes

Blir det klarare? - - Ja, det tycker jag.
 
Jag saknar att kunna lägga in flera bilder och att kunna se hur många besökare som varit i annonsen.Även rubrik i fet stil.
 
Om jag har förstått rätt så måste man betala för det man säljer om det är mer än 3 st på 12mån????? Har läst regler.
 
Hej!

vad gäller fetstil på annonser så är det något vi i dagsläget tar betalt för genom vårt egna betalsystem "Blå Kontot" ni kan läsa om det på hjälpsidan under "Personligt"

Tills vidare kommer vi inte ta betalt om man sätter in fler än 3 hästar under en 12-månadersperiod.

Vad gäller bostäder: Det finns kategorier som heter Villa & Radhus, Jord & Skogsfastigheter. Där hamnar bostäder tills vidare och det finns både köpes/säljes/önskas hyra/uthyres.
Vi har tittat på om vi skulle ha en kategori under den ny avdelningen för bostäder som hör ihop med hästar..

Lägga in fler bilder m.m. kan komma att fungera när vi som jag skrivit innan blir klara med vad vi ska ha i ett sådant extrafönster som det blir tal om'

MVH
BengtAD

PS. Vill ha fler tankar om de nya kategorierna vi kom på igår
Häst på foder - önskas/erbjudes
Ponny på foder - önskas/erbjudes
 
Saknar:
1) RUBRIKER så man snabbt ser om annonsen är intressant eller ej - gör det hela mer lättläst också.
2) NAMN känns väldigt hemligt och lite suspekt att inte annonsörens namn finns med.
3) SÖKES/FINNES på medryttare och fodervärd. Nu är allt blandat = inte bra!

Det jag personligen saknar mest är rubrikerna. Andra önskvärda sökparametrar är sto/val/hingst, ålderskategori t ex 0-4 år/5-10 år/11 år och äldre samt mankhöjd.
 
En utskriftsversion av varje annons vore bra. Där bör all information inkulsive bilder, adresser och telefonnummer finns med utan att man behöver klicka någonstans.

Jag saknar kontaktannonserna. Eftersom jag är intresserad av att träffa hästfolk så har jag tyckt att det varit jättebra att Bukefalos haft kontaktannonser. Det går inte att ersätta denna kategori med någon mer generell kategiri på AnnonsDirekt, utan den måste ligga i anknytning till hästannonserna om det ska vara någon vits med det hela.

Även om det inte varit så väldigt många som satt ut kontaktannonser så tror jag att det är många som har tyckt att det varit kul att läsa dem.
 
- Är jag blind eller.... ;) Inte hittar jag nån rubrik "bostäder köpes/säljes hyres/uthyres" när jag går in på www.annonsdirekt.se

Hittar bara nedanstående 13 rubriker:

#Bilar & Tillbehör
#Data & Telefon
#Hem & Trädgård
#Hästar, Hundar & andra djur
#Sport, Hobby & Fritid
#2-hjul & Tillbehör
#Ljud & Bild
#Musikutrustning & Instrument
#Båtar
#Du & dina barn
#Semester & Nöj
#Lantbruk & Företag
#Diverse

Har jag svårt att hitta kategorierna Villa & Radhus, Jord & Skogsfastigheter så har säkert andra det med. Gömmer det sig en länk nånstans i pereferin på sidan som jag inte hittar :confused:
 
Du har möjligheten idag att föra över annonser till anteckningsblocket och därifårn sedan skriva ut annonser du är intresserad av. Du klickar på knappen till vänster om den annons du vill föra över
BengtAD
 
Det är avdelningar du ser på framsidan av AD.. Under varje avdelning finns en massa kategorier precis som et gör för avdelningen "Hästar, HUndar & Andra Djur"

Under varje avdelnngsnamn så visas vi ett urval av de kategorier som finns under avdelningen. Detta för att första sidan skulle svämma över av kategorier om vi skrev alla där

BEngtAD
 
Ursäkta om ja verkar dum... men det e helt omöjligt att skilja fodervärdsannonserna åt, tappar ju lusten att sitta och läsa 600 annonser önskar häst för att leta efter en häst som utlåns?
Det e som om man ska hyra bil å alla annonser är för att man ska kunna önska sig en bil typ.

sen kategorin om hästar under 10000 är väldigt dålig eftersom det ligger en massa dyrare hästar där... kankse inte så kul om det inte är vad man letar efter? :mad:

Tycker att det faktiskt borde göras nått åt det så att sidan funkar för det kan man ju inte säga att den gör det!

Jag hoppas att ni gör så gott ni kan men det har kommit massa förslag å så vitt ja kan se har det inte gjorts mycket åt det.
:devil:
 
Just nu är det så segt att jag inte kommer in på sidan och kan kolla.

Under vilken avdelning av de jag nämnde finns fastigheter då?

Kikade under lantbruk m.m. men där fanns det inte. Ni ger ju en liten "vink" om vad som finns under varje avdelning, med några rader, men inget som antyder fastigheter säljes/köpes hyres/uthyres, annat än under semester o nöje då ni nämner fritidsfastigheter.

Nu kom jag äääntligen in, 3 minuter för att öppna sidan.

Under denna rubrik med underliggande förklaring hittade jag fasigheterna:

Hem & Trädgård
Material, Div. artiklar, Vardags, Verktyg, VVS...

Ett litet tips - byt ut t.ex. "Div.artiklar" mot ordet "fastigheter". Saknar dock en flik för "uthyres" på jord- o skogsfast, den fanns på villor.

Eftersom det oftast under de tider jag provat, (utom i går em/kväll, men då kikade jag på annat ;)) hittills tagit mig lång tid (mellan 3-5 minuter) att öppna sidorna orkade inte jag titta på varje sida efter fastigheter, utan räknade med att jag kunde klura ut var de fanns genom rubrikerna, med underliggande förklaring - vilket jag alltså inte kunde.

Kanske det går att på "Bukefalossidan" lägga in en länk direkt till sidan för jord- o skogsfast? Så hittar vi hästfolk den lättare och behöver då inte ha ett eget annonsforum just för fastigheter på Buke-sidan.
 
Du får nog ta det lite lungt. När man konverterar data från ett system till ett annat så stämmer inte alltid informationen ihop med varandra. De gamla anonserna som ibland kommit fel pga detta försvinner undan för undan och ersätts av nya som förhoppningsvis placerats rätt av anonsörerna. Just när det gäller foderhästar tycks annonsörerna medvetet ha placerat sina annonser fel, i hopp om fler svar, och merparten av dde aktuella annonserna lades upp i det gamla systemet så skillnaden mot tidigare är nog inte särskillt stor.

Det tar också tid att programera om och testa nya funktioner. Skyndar man för mycket blir det bara buggigt och tråkigt. De har trots allt haft hand om anonserna mindre än en vecka.
 
HEj!

Jag kan säga det att vi har ändatar på en massa saker sen vi fick annonserna i fredags och som Lobelia mkt riktigt påpekar så har vi svårt att tvinga folk att annonsera rätt.

vad gäller Avdelningen "Hem & Trädgård" och de kategorier som finns där så har jag inte hört av våra andra ca 50000 medlemmar att det vore konstigt att ha Bostäder där, men som allt annat ni skriver här så tittar vi på det också!

MVH
BengtAD
 
Har redan kommenterat kategorin fodervärd. Vi sitter idag med olika förslag på den kategorin för att det ska bli enklare. Det förslaget har jag skrivit här i forumet och bara ett par st har kommenterat det och det vore bra om fler hade kommentarer så vi inte ändrar till något som inte ni tycker är bra.

Hästar under 10.000: Här har vi lagt alla annosner som hade pris i prisfältet under 10000 plus de annonser där annonsören inte skrivit något pris i prisfältet, därför en viss blandning av annonser. Dessa sitter vi och rättar manuellt just nu!

MVH
BengtAD
 
Ja, men det går fortfarande inte att skriva ut enstaka annonser (om man inte tömmer sitt anteckningsblock). Och bilderna kommer inte med på utskriften. Inte e-postareessen heller, men den kanske ni medvetet valt att aldrig visa?
 
Epost adresser visar vi aldrig, det är som att tigga om problem med spam osv.

Skriva ut enstaka annonser får vänta tills vi bygger det jag skrivit om innan. Alltså att man klickar upp en annons, men som jag skrivit tidigare så gör vi inte det ännu innan vi verkligen vet vad vi ska visa i ett sådant Popup fönster. Med mankhöjd, ras, kön osv

MVH
BengtAD
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 963
Senast: Wille
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 860
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp