Vad tycker du behöver förbättras i det nya annonssystemet

Den andra tråden börjar bli så lång och en hel del av de förslag ni kommit med har redan genomförts.
Allt kan inte ordnas och vissa saker går säkert fortare än andra att fixa.
 
Hur gör jag om jag till exempel vill söka på alla annonser i ett visst prisintervall i en viss kategori. Om jag använder den utökade sökningen är jag tvingad att ange ett sökord, trots att jag inte vill begränsa sökningen på det sättet.
 
Jag tycker sökfunktionen behöver förbättras. Det vore bra om man kunde få upp en lista vid sökning istället för kategorier, vore också bra om man kunde sortera listan efter olika kriterier som tex län eller i kronologisk ordning.
 
Hej!
Har kikat igenom de senaste dagarnas inlägg. Några har i alla fall lite konstruktiva inlägg *ler*
- Det med att kunna se en del av annonsen och sedan klicka upp och se hela annonsen har jag skrivit om tidigare.
- Ang. hästar i olika prisklasser så hade vi itne det från början och de flesta vill ha detta så då gjorde vi så
- Skänka bort djur är något som vi kan diskutera. Än så länge har vi bara följt hur det varit innan. Däremot kan jag säga att du kan inte sätta i en säljesannons utan ett pris i prisfältet.
- Sökningar av annonser med "Utvidgad sökning". Den vet vi att den inte är optimal. Vi håller på att jobba fram idéer för en ny som ska fungera bättre.
- För att sortera annonserna så finns det små pilar vid kolumnnamnen
- I en annons kan man ha 500 tecken inte 50 som någon skrev. Att det är bar en bild har ju att göra med att man inte i nuläget kan klicka upp en annons. Har skrivit om et tidigare några gånger.

MVH
BengtAD
 
När du söker efter en annons så kan du ju välja vilket län du ska söka i. Resultatlistan man får upp är ett önskemål från våra användare. Det är ofta så att man kankse säker på ordet "Honda" och bara är ute efter en MC då kan man välja just den kategorin. ANtar att detta är användbart vad gäller avdelningen "Hästar, Hundar & ANdra djur" också!

Såg ett inlägg förut om att komma till startsidan av "Hästar, Hundar & Andra djur".. i botten av alla sidor finns länkar, ex. startsidan, testa den!

Passar också på att meddela at vi lagt up en ny kategori i veckan. "Hästgårdar" så nu kan ni lägga in annonser där!
MVH
BengtAD
 
lättare att annonsera,tar för lång tid, har inte tillgång till dotor mer än en gång i veckan, kunde därför inte sätta in min annons :confused:
 
Du kanske missuppfattat något. Visst är det lite krångligare än Bukes gamla annonssystem men det behövs bara tillgång till datorn några minuter eller så. Jag gissar att du missat att bekräftelsemalet kommer i stort sett omedelbart även om man har 2 dygn på sig att bekräfta så går det att göra det nästan med det samma.
 
helt riktigt mailet skickas direkt när man satt in sin annons till den emailadress som man skrivit in. Tyvärr är det många som skriver fel, för jag får tillbaka en massa mail!
 
Om jag klickar på Bukefalos-loggan i övre vänstra hörnet kommer jag till Bukefalos förstasida. Om jag i stället klickar på AnnonsDirekt-loggan i högra hörnet kommer jag till AnnonsDirekts förstasida. Men hur gör jag om jag vill komma tillbaka förstasidan av Bukefalosannonserna? Som det är nu måste jag gå en omväg via Bukefalos.com, och där klicka på länken för radannonser.

I vissa lägen finns länken "Hästar, Hundar och andra djur", strax under Bukefalos-loggan. Det är dock inte helt uppenbart att det är den man ska klicka på. Jag vill ju komma till förstasidan, men detta låter som en underkategori. Men framförallt så försvinner denna länk ibland, till exempel när man är inne i sökformuläret.

etta håller jag med Gern om.

Ett annat förslag är att man ändrar kategorin "körutrustning" till "Trav/Körutrustning" alternativt skapar en egen kategori för travsportsutrustning där allt ifrån travhjälmar till murpybländare och sulkys finns.
 
Men det kan väl inte vara jättesvårt att göra "län" sökbart direkt i kategorin, så att länen listas i bokstavsordning? När man tex letar häst vill man kanske se alla annonser, men ha dem sorterade i länsordning så man kan se dem närmast hemmet först? Det går ju att sortera på annonserna i bokstavsordning, så det kan väl inte vara nån stor grej att ha samma funktion på länen?
 
Hej!

för att komma till första sidan av "Hästar, Hundar och andra djur" så klickar du på länken "Starsidan" som finns i menyn botten på sidan.

Sortering efter län går inte eftersom alla annosner är inlagd med postnummer.

MVH
BengtAD
 
Hej Bengt,
Det är ingen lätt uppgift att uppdatera och överföra ett gammalt inarbetad system till ett redan befintligt :crazy:
Jag tycker dock att det sker ständiga förbättringar och det blir kanske riktigt bra tillslut. :smirk:

Vad jag saknar mest är överskådligheten i annonserna, och möjligheten att snabbt kunna skriva ut och arkivera annonstext med tillhörande bild och alla relevanta upplysningar. Nu får jag sitta och klippa och klistra in intressanta annonser en o en i datans textbehandlingsprogram, och det är onekligen lite tungrott. :(

Jag ser fram emot rubriker i fetstil, och annonstext/bild på en egen seperat sida :D

/Annea
 
snälla skulle ni inte dela in fodervärds biten i önskas/sökes???Jag blev helt snurrig när jag va där inne nyss.Annars börjar jag haja detta nya system (men bukes va mycke bättre).Tycker detta drabbel om gratisdjur har gått över styr låt djurägaren bestämma priset och så hoppas vi att denna kollar upp vart djuret hammnar. :bump:
 
nu e ja SUR att ni inte har mer koll på annonssidorna asså, på tex foder är annonserna ett stort hullerombuller dom som önskar foderhäst struntar i att dom har en egen sida utan envisas me att lägga annonserna fel, ta bort dom säger ja, ta bort dom som ligger fel lägg dom inte rätt så får dom ett straff, ja blir så sur på sånna, de blir omöjligt å hitta en häst om de e mer än hälften som ligger fel.

Gör nått Gunnar så här kan vi inte ha de!
 
Häst på foder - erbjudes
Häst på foder - önskas

VI ändrade till dessa alternativ för ett par veckor sedan efter önskemål från er användare.

Hästen styr kan man säga! Tyvärr är det svårt att hinna med att rätta allt men vi jobbar på.
MVH
BengtAD
 
1. Jag vill veta om det kostar att annonsera det står ingenstans vad jag kan se.

2. Jag vill ha rubrikerna i fetstilt, och om möjligt endast rubrikerna så man får klicka sig vidare till mer info.

3. Jag vill ha information om att jag måste sätta bindestreck mela riktnummret annar blir man galen på rutorna som poppar upp ständigt och jämt.

jag tycker att det nya systemet suger...
 
Hej!
På vår hjälpsida finns det regler för annonsering. Det finns en länk till dessa när du sätter in en annons.

Rubrikerna kommer så småningom. Jag har skrivit om det tidigare här i forumet.

När man sätter in en annons så kommer det dessa "rutor" om man skriver i fel format. Detta inträffar väl bara första gången man annonserar. Sen så vet jag inte om det är så onaturligt att sätta bindestreck mellan riktnummer och det övriga numret. Det gör man i de flesta andra sammanhang.

MVH
BengtAD
 
Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden, så jag vet inte fall någon annan tycker som jag.

Förutom att annonserna ser väldigt plottriga ut och att man inte kan se annonsörens namn så vill jag kunna se större bilder. Jag vill dessutom ha möjligheten att spara bilderna så att jag kan jämföra olika hästars exteriör. Ett foto i frimärksformat gör inte många hästar rättvisa.
 
jag tycker att det ska vara lite mer lättare att hitta annonser. kankse är det bara för att jag är ny på den sidan och inte har kommit igång rikigt ännu.

En fråga: är det lika många inne där som det avr här på bukefalos? Jag fick mer mail och så förr om de sakerna jag sökte/sålde, nu blir det inte ett enda..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 963
Senast: Wille
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 856
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp