L
Lionheart
Sv: Vad tycker ni om blandraser ?
Fast, vilken idiot som helst kan ju para sin renrasiga hund som inte är kollad...
Escodobe:
+1 där, jag har en BC-korsning med bara 25% BC och det är ändå den rasen som utan tvivel slått igenom starkast!
TeamLundVer:
Jag betalade 5700 kr för HD-röntgen och blodprov på min blandistik ca 25 kg
Detta inkluderade då att plåtarna skickades till SKK för granskning. Tror att det bara var ca 1700 kr av dom som var blodprovet. Men jag har lite svårt att tyda vad det står 
Vilka raser syftar du på då? De allra flesta rasklubbar har krav på olika tester som ska ha gjorts innan parning (i vuxen ålder). Kan faktiskt inte komma på en enda ras såhär på rak arm som inte har några som helst krav på tester eller undersökningar. Men du kanske vet om någon sådan ras?
Fast, vilken idiot som helst kan ju para sin renrasiga hund som inte är kollad...
Escodobe:
Du kan ju aldrig veta om din bckorsning inte kommer kräva minst lika mycket aktivering som en renras bc eller inte?
+1 där, jag har en BC-korsning med bara 25% BC och det är ändå den rasen som utan tvivel slått igenom starkast!
TeamLundVer:
Vad kostar det generellt att göra en HD röntgen? Tänkte ta en på Loppan om några månader för att se om det ens är värt att utbilda henne till det vi har tänkt.
Jag betalade 5700 kr för HD-röntgen och blodprov på min blandistik ca 25 kg