Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni om den här krönikan?

Jag kan ha tyckt att detta är intressant och blivit nyfiken på hur bukefalister helst kommunicerar och skapat en undersökning i ämnet 😇.
 
Korta grejer som inte är bråttom att svara på tar jag gärna på chatt/sms men annars är jag en telefonpratare av rang. Har jag tid pratar jag gärna 3-4 timmar utan problem. Jag sörjer faktiskt det faktum att så många föredrar skriven konversation men respekterar det såklart. Till endel känner jag det där att jag är rädd att störa men samtidigt tänker jag att ringer jag inte så kan jag och hen gå miste om en trevlig stund så oftast ringer jag ändå. Kan hen inte prata då utgår jag ifrån att hen säger det eller inte svarar.

De gånger jag kan hoppa till när telefonen ringer är om det ringer efter 21 på kvällen. Då har jag vanligtvis redan lagt mig och förväntar mig inte "bara prata" samtal. Annars är telefonen på ljudlös när jag inte kan prata.
 
Avtala tid för samtal tar liksom bort del av det spontana och känns då som man behkve ha ett specifikt ärende för att berättiga ett samtal för mig.

Ja, det är ju poängen 😅. Jag vill helst avtala tid för telefonsamtal, så jag kan förbereda mig. Sitta någonstans där det är lugnt och tyst. Gärna anteckningsblock också om det är något viktigt.

Jag har noll intresse av småprat via telefon, det är bara jobbigt för mig. Blir trött och stressad. Jag gör det med mamma och mormor för att det är lättast för dom och jag älskar dom väldigt mycket, det är värt uppoffringen för att göra dom glada.

Men jag småpratar gärna i text! Har gruppchatter med vängrupper igång, skickar mail och mess till pappa om diverse saker, etc. Då har jag tid på mig att fundera över vad som sägs och vad jag vill svara.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 265
Senast: mars
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 995
Senast: Sharpless
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
864
Relationer En småjobbig situation, eller rätt jobbig... En person kontaktade mig via fb och blev rätt påstridig. Ville ringa mig, ville prata...
Svar
18
· Visningar
2 279
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp