Väcker era hundar uppmärksamhet?

Kan ni inte skriva vad det är för ras på era hundar? :D

Min lilla tös som får tonårstjejer att lipa är en miniature american shepherd. 😊 20200210_104850.jpg
 
Ja, vi träffar ju mest folk på tävlingar och där har de flesta koll men tycker att det lite kul att vi har en flock olika hundar då många som har flera hundar har av samma ras.
När man stöter på folk som inte är så hund insatta så brukar de bli fashinerade av Nano som är så söt och har häftig färg, corgisarna börjar många ha koll på nu men för nåt år sen så visste de flesta inte vad det var för ras.

Visa bifogad fil 45254
Uppe tv Nano Miniatyre American Shepherd, Nessie welsh corgi cardigan, Qila welsh corgi cardigan och så Nike malteser/tibbe/tax/corgi har det sagts men många tror att hon är typ shi tzu eller havaneise..
 
Väldigt många stannar och frågar vad vår hund är för ras och tycker att hon är väldigt vacker.
Sen undrar de ofta varför hon har en kort svans och om den är skadad eller kuperad
😝
Säg att de föds både med o utan, o ibland mittemellan. Tror att rottisar utan, inte får paras med varandra. Leon, han på avataren hade mittemellan, typ 12 - 15 cm, avslutades med en långhårig tofs, såg ut som en evigt viftande propeller där bak.:)
 
Jag har dalmatiner. Och ja, de väcker uppmärksamhet. Extremt mycket uppmärksamhet. Det både pekas och pratas på håll och folk som kommer fram o ska prata antingen om sina egna gamla dalmatiner eller läxa upp mig för mina elaka hundar (som förövrigt ÄLSKAR folk, men historien säger ju att dalmatiner är elaka så ;)).

Har haft BC ihop med dalmatinerna i några omgångar. Ingen har någonsin sagt ett ord om dem, förutom en gång! Vi besökte lydnads-SM och fram kom 3-4 barn. De visste direkt att BC var en BC men undrade vad den prickiga var för ras. :p
Vilken historia? Har helt missat detta.
 
Mopsarna väcker en del uppmärksamhet ur söt synpunkt eller för att dom är trubbnos o inte kan andas så klart :mad:

Gissa (dv.pinscher) får ofta kommentarer om att hon inte skäller,alltid går lös och lyder,så det är mest att hon inte är som "vanliga" småkräk.
 
Shiban: ja! Alldeles för mycket uppmärksamhet. Dels för att alla vill röra/klappa och dels för att det vittnar om vilken spridning rasen fått över internet. Det är aldrig av godo.
Alltså, jag pratar gärna och entusiastiskt om rasen när någon är intresserad, det är inte det, men jag upplever att alldeles för många är intresserade av rasen av helt fel anledningar.
I och för sig är det kanske bara bra att just mitt måndagsexemplar är shiban de möter då. Hon är ju inte direkt skittrevlig. :D De som läst på om rasen sedan innan är intresserade ändå.

Stackars jack russeln får liksom bara andrahandsuppmärksamhet och det är lite trist. Hon älskar ju alla! Men det är ingen som stoppar oss på trottoaren för hennes skull.
 
De är verkligen så himla vackra! Jag vurmar också och klappar gärna, men jag vill verkligen inte ha en! :D
Weimaranern till höger är jättetrevlig, lite lat, världens bästa av/på knapp och väldigt enkelt vilket tyvärr är lite felaktig reklam för rasen. Den lilla Vizslan till vänster däremot är vad man kan förvänta sig enligt rasbeskrivningen :nailbiting:, det finns ingen hejd på hur fysiskt aktiv hon vill vara.
 
Vilken historia? Har helt missat detta.
I samband med 101 dalmatiner-filmen kom ut så skenade aveln på dalmatiner, ALLA skulle ha en. Så det föddes många mindre trevliga exemplar eftersom man avlade på ALLT som var prickigt för att tjäna pengar. Aveln är bättre idag men visst finns det fortfarande exemplar som är mer eller mindre vettiga i skallen. Historien om aggressiva hundar lever kvar dock, så även om mina är världens snällaste o lyckligaste så får jag ändå höra om hur hemska de prickiga hundarna är..
 
I samband med 101 dalmatiner-filmen kom ut så skenade aveln på dalmatiner, ALLA skulle ha en. Så det föddes många mindre trevliga exemplar eftersom man avlade på ALLT som var prickigt för att tjäna pengar. Aveln är bättre idag men visst finns det fortfarande exemplar som är mer eller mindre vettiga i skallen. Historien om aggressiva hundar lever kvar dock, så även om mina är världens snällaste o lyckligaste så får jag ändå höra om hur hemska de prickiga hundarna är..

Jag är en sådan där som mest har otrevliga associationer när jag tänker på dalmatiner och blir förvånad om jag träffar en trevlig individ. Förvånad men glad förstås.
Även de snälla upplever jag dock ofta som väldigt brötiga, men det nog också vara ett svall på populariteten som gjort att de inte hamnat i rätt hem.
 
När Skrällegubben var ny hos oss (han flyttade in som fullvuxen) blev vi stannade ett par gånger i veckan, nu ett par gånger i månaden. Så stilig skruttgubbe! Han har blivit utnämnd till både collie, golden (!!), Sheltie (vikt ca 24 kg) av folk på gatan men är ju uppenbart en Aussie :D

@Sel jag hade då älskat att få lite terriertants pussar om jag hade haft turen att stöta på er flock :love:
DSC_0150.JPG
 
Med mina BC jag har/har haft får jag ingen uppmärksamhet öht, fula hundar tydligen :rofl:

Med min chihuahua gick jag med hörlurar när vi gick i stan. Folk var fasiken som tokiga och skulle hälsa, klappa, lyfta (!) osv konstant och man blev knäpp på att prata med folk hela tiden:o
Men han var ju sjukt söt även som vuxen så det var inte konstigt 😍
431EFE0B-70BF-45BD-8102-CDC4ECDB7378.jpeg
 
Säg att de föds både med o utan, o ibland mittemellan. Tror att rottisar utan, inte får paras med varandra. Leon, han på avataren hade mittemellan, typ 12 - 15 cm, avslutades med en långhårig tofs, såg ut som en evigt viftande propeller där bak.:)

Ja alltså, jag brukar ju givetvis förklara att de kan födas med olika längd på svansen 😂😁 Låter inte folk tro att den stackars hunden blivit av med den 😝
 
Jag är en sådan där som mest har otrevliga associationer när jag tänker på dalmatiner och blir förvånad om jag träffar en trevlig individ. Förvånad men glad förstås.
Även de snälla upplever jag dock ofta som väldigt brötiga, men det nog också vara ett svall på populariteten som gjort att de inte hamnat i rätt hem.
Ja jo, även de bra individerna är rätt brötiga. Beror väl på vad man gillar och är van vid för hundar. Alla raser har ju sina specifika egenskaper, finns alltid något som passar någon och det är ju bra. Jag har istället svårt för hundar som inte är brötiga :p Jag vill ha mycket hund att handskas med, det är såna jag passar bäst med. Såna som är lite försynta är inte min grej, då kan jag köpa en katt istället :D Jag är nog själv också ganska mycket att hantera..:angel:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 115
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Kanske lite off-topic, men den här tråden tillsammans med alla rasvalstrådar och ovanliga-raser-tråden har fått mig att fundera över vad...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
20 426
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp