Väcker era hundar uppmärksamhet?

Nora väcker lagom mycket uppmärkasamhet. Men åh, vad sööööt hon är! Får man klappa? är liksom standard. Liksom Man kan ju inte alls tro att hon är en sån där mördarhund!.

Hon är hela fritids maskot. Varje dag när vi hämtar lill-husse kommer de andra barnen nästan springandes och alla ska klappa och Nora är såklart lyckligast i hela världen 🥰

8B340751-C2A5-40FB-A9F0-3F4E7B880444.jpeg

Staffordshire Bullterrier, 10 månader.
 
29982864_10160233775010181_5425689465151237554_o.jpg


Nakenfisen fick en hel del uppmärksamhet när han levde för han var så väldigt naken, han var dock en blandning

Ryssen får väl endel oxå, mest "min random-bekant har oxå en såndär" visar sig 90% av gångerna vara en Chihuahua dom har så får man förklara att nej de här är en Russkiy Toy, annars är det endel frågor om vad de är för ras för han inte ser ut som en Chihuahua och inte heller som en Dvärgpinscher sen brukar folks raskunskap ta slut
 
Ja, det gör hon. Hon är väldigt liten och väldigt söt och är ju med mig överallt för det mesta. Så många vill titta, klappa etc. Och en del vill röva bort henne. :laugh:
 
Ja jo, även de bra individerna är rätt brötiga. Beror väl på vad man gillar och är van vid för hundar. Alla raser har ju sina specifika egenskaper, finns alltid något som passar någon och det är ju bra. Jag har istället svårt för hundar som inte är brötiga :p Jag vill ha mycket hund att handskas med, det är såna jag passar bäst med. Såna som är lite försynta är inte min grej, då kan jag köpa en katt istället :D Jag är nog själv också ganska mycket att hantera..:angel:

Fast det finns ju bra-brötig och går-inte-hantera-brötig. :D Jag har ingenting emot en påig hund även om jag inte skulle välja det själv, men om ägaren sedan inte kan avbryta när det blir obekvämt tänker jag att de köpt på sig för mycket att köra med, och förmodligen för att de inte hade koll på rasen till att börja med.

De som varit otrevliga har varit allt annat än på rent socialt, tvärtom. Däremot jagat både mig och häst och hund längsmed lantvägen.
Jag tycker att dalmatiner är jättefina men det finns verkligen en del fulavel där tror jag, och det är synd. Jag är rädd att min egen ras går dithän också. I USA är de redan där och långt över gränsen.
 
Fast det finns ju bra-brötig och går-inte-hantera-brötig. :D Jag har ingenting emot en påig hund även om jag inte skulle välja det själv, men om ägaren sedan inte kan avbryta när det blir obekvämt tänker jag att de köpt på sig för mycket att köra med, och förmodligen för att de inte hade koll på rasen till att börja med.

De som varit otrevliga har varit allt annat än på rent socialt, tvärtom. Däremot jagat både mig och häst och hund längsmed lantvägen.
Jag tycker att dalmatiner är jättefina men det finns verkligen en del fulavel där tror jag, och det är synd. Jag är rädd att min egen ras går dithän också. I USA är de redan där och långt över gränsen.

Våran är gudasnäll. Men brötig och kliver på en, sparkas om han sover i sängen. Han är så hemskt stor med så det är himla osmidigt med en hund som inte har koll på sin kropp och inte bryr sig om han springer omkull andra/sig själv. :meh:
 
Våran är gudasnäll. Men brötig och kliver på en, sparkas om han sover i sängen. Han är så hemskt stor med så det är himla osmidigt med en hund som inte har koll på sin kropp och inte bryr sig om han springer omkull andra/sig själv. :meh:

Lite så har jag väl upplevt de mer trevliga exemplaren också. :D De har dessutom haft väldigt dålig koll på mina hundar som inte alls vill drummelbusa.
 
Fast det finns ju bra-brötig och går-inte-hantera-brötig. :D Jag har ingenting emot en påig hund även om jag inte skulle välja det själv, men om ägaren sedan inte kan avbryta när det blir obekvämt tänker jag att de köpt på sig för mycket att köra med, och förmodligen för att de inte hade koll på rasen till att börja med.

De som varit otrevliga har varit allt annat än på rent socialt, tvärtom. Däremot jagat både mig och häst och hund längsmed lantvägen.
Jag tycker att dalmatiner är jättefina men det finns verkligen en del fulavel där tror jag, och det är synd. Jag är rädd att min egen ras går dithän också. I USA är de redan där och långt över gränsen.
Haha ja vi kanske inte menar exakt samma sak med brötig :D Men jag förstår vad du menar och kan absolut hålla med dig. Jag tycker personligen inte att det är svåra hundar men jag har sett många gå ur händerna på sina ägare så visst kan de säkert vara svåra för många, det är nog inte en hund för alla. Och det finns absolut massa skräpavel, det är jag medveten om tyvärr..

Tråkigt att du har behövt blivit jagad! Har nog aldrig sett någon var otrevlig mot hästar däremot har jag sett aaaalldeles för många vara sjukt otrevliga mot andra hundar :( det är ett av mina issues med rasen, att de många gånger är väldigt vassa mot andra hundar. Jag är uppvuxen med och har fortfarande retrievers utöver dalmatinerna, och jag uppskattar deras dumsnälla sätt mot andra hundar så mycket mer.
 
Nej, tack och lov! Har haft min beskärda del av det och det var inte alltid så kul så det är skönt att få vara "i fred" numera. Någon enstaka som stannar och frågar om det är en mops eller vad det är för ras men inte mer än en handfull gånger om året.
 
Shiban: ja! Alldeles för mycket uppmärksamhet. Dels för att alla vill röra/klappa och dels för att det vittnar om vilken spridning rasen fått över internet. Det är aldrig av godo.
Alltså, jag pratar gärna och entusiastiskt om rasen när någon är intresserad, det är inte det, men jag upplever att alldeles för många är intresserade av rasen av helt fel anledningar.
I och för sig är det kanske bara bra att just mitt måndagsexemplar är shiban de möter då. Hon är ju inte direkt skittrevlig. :D De som läst på om rasen sedan innan är intresserade ändå.

Stackars jack russeln får liksom bara andrahandsuppmärksamhet och det är lite trist. Hon älskar ju alla! Men det är ingen som stoppar oss på trottoaren för hennes skull.

Syrran fick ibland frågor, även av vuxna, om det var räv hon hade när hon hade 2 röda Shiba.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ja jo, även de bra individerna är rätt brötiga. Beror väl på vad man gillar och är van vid för hundar. Alla raser har ju sina specifika egenskaper, finns alltid något som passar någon och det är ju bra. Jag har istället svårt för hundar som inte är brötiga :p Jag vill ha mycket hund att handskas med, det är såna jag passar bäst med. Såna som är lite försynta är inte min grej, då kan jag köpa en katt istället :D Jag är nog själv också ganska mycket att hantera..:angel:
Nejdå, fatta så perfekt att få fördelarna från katt med fördelarna från hund i samma djur :love: :angel:
("brötig" är inte direkt rätt ord för att beskriva mina damer...)
 
Ja det gör de. Min kelpie är för liten enligt rasstandarden, hon är black and tan till färgen så många frågar vad hon är för ras eller blandras. Schipperke är det inte så många som vet vad det är så får många frågor om den rasen.
IMG_20200127_113058.jpg
 
Har fått några utskällningar om att det är djurplågeri att kupera svansar på rottisar. Tja det är en smålandsstövare och dom föds valpar både med och utan svans och några mittemellan :meh:
och @Sleepan
Nej men vad jobbigt, att något som är naturligt och ni inte påverkat gör att ni får utskällningar. Förstår ju folks reaktion om dom inte kan något om raser osv men det är ju absolut inte roligt att behöva försvara sig gång på gång
 
F46077BE-BBE7-4C33-8531-F81DA129295A.jpeg

Jodå! :angel: Antingen ”Men vad söt” eller ”Men vad ful”! (På ett roande sätt!)

Har fått många kommentarer om hennes svans, om hon är kuperad eller om dom föds så. Som sonen sa när han var mindre; Molly har ingen svans, hon har bara en navel i rumpan! :rofl:

Fått tusen frågor av en kille som tydligen haft engelsk bulldog som drömhund enda sen han var liten, så han brukar alltid stanna och prata lite med henne. Även en kille som jobbar på vårat lilla Ica i byn brukar fråga om jag har Molly med mig, har jag det brukar han smita ut och hälsa.

Jag bor i hus med inhängnad gård, och på vår och sommar sitter vi jämt ute när det är finväder och dörren är alltid öppen så hon kan gå in och ut, då brukar det stanna till en och annan och titta in på henne. Hon sitter ju så himla fult jämt, så det är väll det som reagerar på!:o:rofl:
 
Folk stirrar gärna på Dalmatinern.

Min aussie frågar många vad det är för ras. Han ser ju ut som en enorm Chinese crested som klippt så fattar varför folk undrar.

Ingen bryr sig om Floki. :rofl: Alla antar att det är en gatuhund.
Du bara måste vissa aussien klippt som en chinese crested!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 102
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Kanske lite off-topic, men den här tråden tillsammans med alla rasvalstrådar och ovanliga-raser-tråden har fått mig att fundera över vad...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
20 426
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp