Bukefalos 28 år!

Vänja magen vid bönor/fiberrik mat

Ja och så är det ofta med processad mat. Det jag reagerade på var att @Milosari skrev veg kost utan bönor och tofu är gjort på sojabönor, alltså är det inte utan bönor utan helt igenom sojabönor. Jag ber om ursäkt, jag ville bara inte att det skulle uppstå något missförstånd om vad tofu är gjort utav.
Du behöver ju verkligen inte be om ursäkt för något! Just i fallet med tofu beror att en del som är känsliga mot andra baljväxter klarar det på att de fibrer man vanligen reagerar på är vattenlösliga och därför pressas ut ur fast tofu. Som jag har förstått det.

Och naturligtvis är tofu gjort på bönor, men frågan i ts rörde så vitt jag kunde se inte allergi mot baljväxter? Oavsett skadar såklart inte ditt klargörande.:)
 
När jag själv reagerar så brukar jag trösta mig med att jag vill vänja in hästar på nytt foder under minst tre veckor. Och ge mig själv den tiden att ställa om tarmfloran. :D
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 373
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 818
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
700
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
792
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp