Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

*kl*
Lite uppdatering från fölfronten, Yrpa har inte fått något föl inatt, vi har inte sovit en blund där ute och nu ska jag efter en välbehövlig dusch och 2 Red Bull åka till jobbet *gäsp*
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Yrpa har bökat runt och haft uppenbart ont i natt.
Fyllde helt juver under natten (bilder kommer sen).
Nu på morgonkvisten blev hon lite orolig och fick gå ut till sina kompisar igen och vi åkte hem. Hon släppte juvret när hon kom ut i hagen så det dröjer nog ett tag.

Mjölken har vart "äpplejuice" hela natten.
Jag är trött, Prosit är trött och ainasoja kommer vara jävligt trött i eftermiddag när hon kommer hem :rofl:

Nu åker vi och lämnar in din bil A!
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag kommer att vara mer än trött, jag är nog halvdöd när klockan är 17.00 :D

Sov gott IrpaSnirpa och Prosit, ni ska veta att jag inte ett dugg avundsjuka på er just nu *hornen växer i pannan* jag känner verkligen för att jobba 7-16 idag *gäsp*

Hur gör andra människor när dom fölvakar, går dom till jobbet dagen efter eller har dom semester?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag kommer att vara mer än trött, jag är nog halvdöd när klockan är 17.00 :D

Sov gott IrpaSnirpa och Prosit, ni ska veta att jag inte ett dugg avundsjuka på er just nu *hornen växer i pannan* jag känner verkligen för att jobba 7-16 idag *gäsp*

Hur gör andra människor när dom fölvakar, går dom till jobbet dagen efter eller har dom semester?

Jag går o lägger mig nu o ska försöka sova så länge jag kan. Har just tagit en välbehövlig dusch, så man luktar gott igen. :p

Hur folk gör? Ingen aning, mammalediga kanske? :rofl: Min mamma tog ut två mammadagar när hon skaffade kattunge :angel::rofl:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

De tar semester under beräknad nedkomst - men hästen struntar i det och går över :devil:
Inget föl i natt heller...:(
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hur gör andra människor när dom fölvakar, går dom till jobbet dagen efter eller har dom semester?

Jag lade första semesterveckan av 4 samma vecka som beräknad nedkomst. Fölet kom på måndagen den veckan :D

Samma med första fölet i år, lade en vecka semester samma vecka som nedkomsten. Lyckades paja ryggen och blev sjukskriven 3 v istället... *lämpligt men fattigt*
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Vilka snälla damer du har hemma, jag började jobba igår efter 3½ veckas semster och då passar hon minsann på att börja visa tecken på fölning!?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hoppsan - nu i kväll börjar det hända lite med min tant!:)
Nu är det 3 helt rosa och en halv rosa ruta på kalkstickorna (3,5 alltså). Spenarna är lite mer fyllda än tidigare. Hennes bakben är svullna - inte konstigt så lite som hon rör sig... Slapp och röd i vulvan. Mjölken droppar (men det är ju inte nytt...)
Jag har sagt åt henne på skarpen att nu vill vi ha föl i natt - för i morgon kväll/natt ska matte på fest!:banana: Det lyssnar hon säkert på :angel:

Så här ser juvret ut nu:
th_DSC00535.jpg

th_DSC00532.jpg


Så här såg kalkstickan ut:
th_DSC00530.jpg


Vad säger ni? När tror ni det är dags?
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Tittar man på juvret så ser det ju ut att vara dags när som helst. Men om man går efter kalkstickorna så kand et ju dröja några dagar.
Mitt sto fölade 2 dagar efter att hon haft 4 av 4 på kalkstickorna.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jag hoppas på antingen i natt eller om några nätter. Vill så gärna gå på fest...
Vi får väl se hur det blir!
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Inget föl här heller.
Jag och Prosit var där hela natten, eller ja. Vi somnade i varsin bil kl 01.30 och vaknade 06.30. Väldigt bra fölvakter vi är.. :rofl:
Ainasoja lät vi stanna hemma.. :rofl:

Det är tur att man har så underbara vänner som Prosit och Ainasoja som ställer upp och håller en sällskap när ens lilla ädelsten skall föla.

Läget just nu är som följande att hon rantar runt och är lite smått rastlös. Juvret som gick ner igår har fyllt på sig igen under gårdags kvällen och natten. Mjölken är nu vitgrumlig och sprutar bara man tar på juvret.

Inatt får både Ainasoja och Prosit semester från vakandet och istället drar jag med mig stallägaren ut.

Väldigt olägligt är det i alla fall eftersom vi håller på att flytta.. :mad:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

En dum fråga.. Vart köper man kalkstickor? Apoteket?.. Jag och min gumma är förstföderskor =)
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Får se om man kan hålla sig borta :angel: Har laddat batteriet i kameran... har jävligt ont dock. Men jag tar nog o brygger med mig lite kaffe o åker ut en sväng ändå, så får jag se hur jag gör under natten.
Åkte ju o badade här på kvällen vilket fick huvudvärken att släppa. Det var nog spänningar i nacke o axlar som jag fick bort med hjälp av simtagen. Resten av värken är kvar dock. Inte det bästa att sova i ett baksäte :rofl:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Älskade tanten!!
Det var en liten han. `
Vi kom lagom till att hon lade sig ner, det hela gick på en halvtimme. Otroligt duktig var den älskade lilla tanten jag har.

Bilder kommer imorgon.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 326
Senast: Cambrie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 980
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 739
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 811
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp