Värde på Kieffer München

L

lilla_busan

Jag måste ha hjälp! Har blivit erbjuden att köpa en Kieffer München till min häst. Den är svart, normal bom och i fin skick. Dock är den gammal, kanske 10 - 15 år. Små fel som behövde lagas, någon söm som skulle sys i och någon "hake" vid bakvalvet. Inga fel som inverkar på sadeln på så sätt utan den är fullt funktionsduglig.

Vad kan det kosta att sy in en söm? Vad kan det vara för "hake" i bakvalvet och vad kan kostnaden vara för det? Hur mycket tycker ni att sadeln är värd i övrigt?
 
ca 3000 kr tycker jag. Kanske 2500 om det blir dyrt att laga. Har precis själv sålt en likadan men brun, fast utan några lagningsbehov, dock normalt sliten. Den sålde jag för 3100 + frakten.
Haken vid bakvalvet är en krok som hjälper till att hålla ihop sadeln. Det sitter en på varje sida på München. Att sy i en söm tror jag inte går på mer än 100-200 kr beroende på vilken sadelmakare det är. Haken blir nog dyrare att fixa.
 
Någon som vet vad haken kostar att laga??

Då kanske jag kan göra ett kap för jag har blivit erbjuden att köpa den MYCKET billigare!
 
Kanske någon mer som har en Kieffer som har några åsikter?
 

Liknande trådar

Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 652
Senast: oki
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 038
Senast: ginnies
·
Ekonomi & Juridik För två år sedan så flyttade jag och mina två hästar in hos min far i mitt barndomshem pga att min ekonomi var i botten. Jag var då 20...
Svar
6
· Visningar
2 069
Senast: jennieflum
·
Dressyr Håller på att byta sadlar till en av hästarna och känner mig smått förvirrad. Är mycket tacksam för råd/erfarenheter om dessa sadlar...
Svar
6
· Visningar
2 227
Senast: Snyggve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp