Värsta körupplevelsen?

Häromdagen var jag med om att en person körde helt fel på grund av gps. Vägbeskrivningen var kör rakt fram i två rondeller. I tredje rondellen ta höger. Nähä då, gps användes. Ärendet som skulle ta en timme tog 2,5. Hen hade ingen aning om vart hen skulle utan slog in adressen och tjoho vad fel det blev.
Annars kan man göra som ett gäng poliser i sthlm som skulle på gränskommendering I Sälen. De skrev in Selen i GPSen och hamnade vid Hån istället, 4 timmar för långt söderut :rofl: förvånade tullare fick frågan var skidbackarna var... Och Karlstadpolisen skämdes å sina kollegors vägnar :D
 
Annars kan man göra som ett gäng poliser i sthlm som skulle på gränskommendering I Sälen. De skrev in Selen i GPSen och hamnade vid Hån istället, 4 timmar för långt söderut :rofl: förvånade tullare fick frågan var skidbackarna var... Och Karlstadpolisen skämdes å sina kollegors vägnar :D
Kommer ni ihåg typ 2015, då det var ett jäkla liv på en buss flyktingar som vägrade kliva ur en buss i Östersund i värsta midvintermörkret?

Min teori var just som ovan:
En av flyktingarna till chaufför: Where are we going?
Chaufför: Östersund.
En av flyktingarna till de andra flyktingarna: We're going to Ostesun.
De andra flyktingarna: Google Maps, Malmo to Oresund.
Great! That's only 45 minutes! Yalla yalla!

oresund.jpg
 
En gång i Antwerpen hade något ljushuvud gjort en avledning vid ett vägarbete - all trafik leddes in i ett parkeringshus.
Jag kombinerar ovanstående, med en viss trådaversion mot staden Göteborg.

Jag har vid tre olika tillfällen (tre helt olika resor på tre olika år) kört centralt i Göteborg, och förlitat mig på min inbyggda kompass. Och svängt i en korsning, för att komma vidare åt rätt håll - men istället för rätt håll kört rätt in i ett parkeringshus.

Om stadsplanering kunde vara kriminellt vore Göteborg det mest flagranta exemplet.
 
Jag kombinerar ovanstående, med en viss trådaversion mot staden Göteborg.

Jag har vid tre olika tillfällen (tre helt olika resor på tre olika år) kört centralt i Göteborg, och förlitat mig på min inbyggda kompass. Och svängt i en korsning, för att komma vidare åt rätt håll - men istället för rätt håll kört rätt in i ett parkeringshus.

Om stadsplanering kunde vara kriminellt vore Göteborg det mest flagranta exemplet.
Jag hamnar alltid på en stor bro när jag kör i Göteborg. Jag tror den heter Götabron. Infödingarna kör fort och vet alltid vilken fil de ska ligga i för att komma av bron. Själv fastnar jag i en loop. Numera åker jag tåg till Göteborg
 
Jag mötte en backande bil en gång i ”snurran” ut ur parkeringshuset. Nått geni hade kommit på att den ändrat sig och inte skulle ut 🙃 Hur tänker man då?
Det är ju livsfarligt. Jag har spenderat ganska mycket tid i ett större parkeringshus som renoverades medan det var i drift och folk kom ju i full fart i de där karusellerna. Bland annat körde de över våra varningskoner och sedan stack de därifrån ännu fortare än de kommit. Att backa där skulle jag definitivt inte göra.
 
Jag hamnar alltid på en stor bro när jag kör i Göteborg. Jag tror den heter Götabron. Infödingarna kör fort och vet alltid vilken fil de ska ligga i för att komma av bron. Själv fastnar jag i en loop. Numera åker jag tåg till Göteborg
När jag ofta var i Stockholm hände det att jag behövde ta bilen. Körde av Essingeleden, parkerade vid gamla jobbet och tog sedan tunnelbanan. Varenda gång. Vågar inte köra i city.

Broderskapet, som inte ens bor Sverige, kör glatt in i stan och hittar överallt. Det irriterar mig. :meh:
 
Jag hamnar alltid på en stor bro när jag kör i Göteborg. Jag tror den heter Götabron. Infödingarna kör fort och vet alltid vilken fil de ska ligga i för att komma av bron. Själv fastnar jag i en loop. Numera åker jag tåg till Göteborg

Kan trösta med att den snart är ett minne blott, Götaälvbron 😁
Men Hisingsbron kommer säkert också gå bra att köra fel över 🤷‍♀️😁
 
Det är lite längre än så mellan Skellefteå och Umeå... lägg på ca en timme.
Nu har jag bild på vägen som får mig att deppa ihop helt. Är ju 1,5år sedan vi kunde besöka mannens släkt vilket vi verkligen saknat. Kom dock på nu när vi körde upp att jag verkligen inte saknat den vägen 🙄
received_298839365172048.jpeg

Detta fotot kan vara taget precis var som helst mellan Karlshamn och Tingsryd för det finns absolut ingen variation. Inte ens en liten sväng 😭
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Alldeles i närheten av vårt stall går en ganska lång och smal grusväg som är perfekt att rida på. Bra underlag, lite platt, lite uppför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 442
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp