Värsta körupplevelsen?

Men det händer kanske någonting på vägen? ☺️
Här är det spikrakt och omgivningen bjuder på tja sly? Inga (typ 2) hus, träd, åkrar eller någonting som gör att det känns som om man rör sig framåt 🙈

Nej.

Edit: Har någon jädra EU-tradare strulat i halkan rör du dig garanterat inte. De tenderar att lägga sig över de vägbanor som finns.
 
Aten i början av tvåtusentalet, innan de hade OS, var ett spektakel att köra i. Det var så mycket konstruktion med vägar och byggnader i Aten dem åren. Helt omöjligt att köra i om man inte visste exakt vart man skulle, trafik precis överallt, trasiga vägar som bara slutade helt tvärt och grävmaskiner överallt. Jag minns att det var nästan traumatiskt om man ville ut till flygplatsen. Ellenikon stängde 2001 när Eleutherios Venizelos öppnade men skyltarna till gamla flygplatsen togs inte bort förrän ett par år senare så om man följde skyltarna mot flygplatsen så hamnade man till slut vid en avgrund. Lagom roligt när man hade en flight att passa!

Ett par år var vi (unga fältarkeologer) så rädda för att köra genom staden att vi vägrade att lämna tillbaka hyrbilarna på flygplatsen och istället valde att ta den skraltiga bussen från centrum ut till flygplatsen trots att det var trångt som sjutton, tog jättelång tid och oftast krävde en övernattning i Aten på hemvägen (=pengar ur egen ficka). Så någon form av självbevarelsedrift hade vi ju trots att vi var odödliga. :idea:Puh, blev stressad av att minnas detta!
 
Jag sällar mig till Göteborgskören. Fruktansvärt jobbig stad att köra i!

Annars är jag rätt härdad efter att ha bott ett år på Lanzarote. Störst kör först, eller den som hävdar sin rätt tydligast, typ :p plus mycket off road på kostigar. Är sällan nervös att köra nånstans efter det.
 
Jag var ned till Stockholm och skulle köra hem en äldre Impala som varit med i en filminspelning. Skulle "bara" åka tåg ned och sen ca 2,5h bilresa hem. Var inte hemma förrän sent på kvällen.

Började med att min bilen inte ville starta, en annan bil som också skulle köras hem av en annan person krånglade och tillslut fick bärgare hämta den efter att den fick stopp mitt i trafiken.

Hade nog haft körkort ca 6. månader så hade inte körvanan inne, första gången som jag kör i större stad och all trafik. Jag var inte alls imponerad hur folk körde eller när vissa korsade flera filer lite hursomhelst. Var så skön att svänga av E4an utanför Uppsala.

Värsta av allt var att jag knappt kunde bromsa bilen. Iom äldre bil tror jag den inte hade någon bromsservo, så jag kunde inte riktigt få ned bromsen som man skulle. Hade jag haft "normal" bil hade det nog varit en helt annan körupplevelse.


Jag kan ha varit nära på att köra in i pumpen också när jag skulle tanka, pga svängradien på bilen...
 
Kom på en av de första gångerna jag var på Gotland. Hade lånat mammas bil då jag inte köpt min egen ännu. En liten Peugeot 206. GPS var på för att leda oss genom Visbys innerstad till en parkering nära restaurangen. Följde snällt GPSen på kullerstensgatorna och det är rätt trånga gator innanför ringmuren. Körde på en smal väg som liksom bara blev smalare och smalare och smalare, men GPSen sa fortsatt fram. Körde lite till ända tills jag insåg att nu går det fan inte att köra mer för då fastnar bilen mellan muren och huset och dessutom var det en lång stentrappa mitt framför mig 😂
Fick snällt backa hela vägen tillbaka.
Påminner om när jag och sambon skulle köpa hus och var på väg till en visning. Vi kom in på en liten skogsväg som blev smalare och smalare och plötsligt stod det en liten gran mitt i den nu obefintliga vägen....
Vi missade visningen och hittade aldrig huset. It wasn't ment to be, helt enkelt :p.
 
Måste tillägga, Jönköping

Studerade där i 4 år och höll på att bli galen.

  • Högerregeln och regeln om huvudled kan du glömma. Bredast väg kör först
  • Normala rondeller existerar inte utan det kan vara 5 eller 7 vägar till en rondell samt en bussfil med rödljus som går rakt igenom
  • Folk kör saaaaakta på påfarten till E4:an. Jag har t om varit med om folk som stannat på påfarten i väntan på en ledig lucka :banghead: :banghead:
Jönköping är staden jag aldrig kommer hemifrån! Varenda jäkla gång kommer jag ut på motorvägen åt fel håll och sen får man ett helvete att komma av och vända.

Sen deras rondeller. Ingen logik och så många och täta avfarter att gpsen inte hänger med. De går tom ut i nya rondeller! :rage:
 
Jag skulle nog vilja säga hela E4 från Gävle och norrut... E45 norrut från Ytterhogdal är inte så upphetsande heller (kanske från Vilhelmina, där börjar den bli rätt fin).
Nej fy fan, vi kör E4:an hela vägen från Stockholm till Härnösand när vi ska till landet. Tristare sträcka får man nog leta efter. Enda ”höjdpunkten” är väl bron över Sundsvall 😂
 
Jönköping är staden jag aldrig kommer hemifrån! Varenda jäkla gång kommer jag ut på motorvägen åt fel håll och sen får man ett helvete att komma av och vända.

Sen deras rondeller. Ingen logik och så många och täta avfarter att gpsen inte hänger med. De går tom ut i nya rondeller! :rage:
Sådär är det för mig fast med Norrköping, så himla virrigt där och kör fasen alltid fel 😅
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Alldeles i närheten av vårt stall går en ganska lång och smal grusväg som är perfekt att rida på. Bra underlag, lite platt, lite uppför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 441
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp