Våga vägra lilla svarta?

Kaki

Trådstartare
Funderar på att göra en totalvändning och ha en röd klänning på nyår. Bu eller bä?
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Blir ingen svart här heller. Men med just röd tänker jag mest att den inte får bli för julig, eftersom det är så nära inpå. Men är den inte det så hade jag inte tvekat en sekund.
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Nämen :o det är nog tusen människor som stirrat på dig i smyg under dina 29 år och undrat varför du inte har svart!!!

Haha nä men förra året tror jag att 80% hade svart klänning. Resten hade guld.. (där jag befann mig)
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Du får väl ha vilken färg du vill.

Har aldrig hört talas om att den lilla svarta gäller vid nyår.
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Nä inte direkt julig, om jag inte stylar den med julgranskulor i öronen!

Men det är väl det som är "risken" med röda klänningar på nyår, att gemene man tycker det ser juligt ut även om inte jag gör det.
Ex denna beskrivs som "perfekta julklänningen" på en random blogg. Tycker ni att den likväl passar på nyår också fast den är julröd?
6030226_FORMULA%2520RED_FRONT_1772.png
 
Senast ändrad:
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Hahaha. Lär inte ha varit ett problem. Jag som är gammal svartrockare into the bone, har aldrig haft brist på svarta utstyrslar ;) Dock har det varit mer året runt-standard än nyårsblåsa :o
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

What the what?

Jag har haft den lilla svarta typ en nyårsafton, och jag har nog aldrig varit med om att det varit övervägande svart bland de festklädda där jag varit, tvärtom mycket guld och silver och/eller glitter och paljetter i all världens färger.
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Då låter dina fester färggladare! Jag önskar det vore så dit jag skulle. För jag älskar färg! Och på andra fester så funkar färg utan problem. Men vill inte vara den som sticker ut mest, för jag är inte sån...
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Nä inte direkt julig, om jag inte stylar den med julgranskulor i öronen!

Men det är väl det som är "risken" med röda klänningar på nyår, att gemene man tycker det ser juligt ut även om inte jag gör det.
Ex denna beskrivs som "perfekta julklänningen" på en random blogg. Tycker ni att den likväl passar på nyår också fast den är julröd?
6030226_FORMULA%2520RED_FRONT_1772.png
Den där kan vara julig om du vill att den ska vara julig. Sen kan också vara läckert nyårig om du vill det. Det hela beror på vad du har för något mer på dig...
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Nu är inte min riktigt så röd, men vad skulle vara avgörande då för att få en klänning läckert nyårig? Jag är INTE bra på sånt här..
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Glitter. Det hör till nyår. Glitternaglack och armband kanske. Ser inte ut som ett halsband funkar till klänningen? Det täcks väl?
Finns ju strumpbyxor med stenar på. Det ser ju inte juligt ut och ändå lite mer uppklätt (om det passar in i helheten).
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Halsband kan jag ha till min klänning, den har inte samma ringning som den på bilden så det funkar. Får ut och leta glittriga halsband imorgon då! :)
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Nu är inte min riktigt så röd, men vad skulle vara avgörande då för att få en klänning läckert nyårig? Jag är INTE bra på sånt här..
haha, jag är verkligen inte heller bra på att få till det, det är bara att kolla min tråd från oktober när jag försökte få hjälp med klänning till svärfars bröllop...:p :D
Men spontant tänker jag att man kan trolla med smycken och kanske en sjal.
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

jag köpte mig en svart/röd klänning som jag i första hand tänkte ha till jul - jag som SÄLLAN har klänning hade använt den 3 (eller vare det 4?) gånger redan innan jul. Så jag köpte mig en grön klänning till jul, jag tror att jag kommer att använda den på nyår också
 
Sv: Våga vägra lilla svarta?

Aldrig hört att man ska ha svart på nyår. Det är väl bara att ta nåt man trivs i och gillar? :) Själv körde jag svart på jul, blir troligtvis lila på nyår. Och absolut inget glitter!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ golit funderar på hur våra böcker kommer att se ut i framtiden. Sagor har redan anpassats till lyckliga slut, den lilla sjöjungfrun dör...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
5 535
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Idag hade jag en skitdag på jobbet. Första mötet blev inte som önskat, och i frågor som är viktiga för mig så var vi inte alls överens...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 870
Senast: Thaliaste
·
Samhälle Jag tittade med stort intresse på första avsnittet av detta program om ett samhälle på Nordjylland som valt att bruka gemensamma krafter...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 679
Senast: manda
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp