Jag får total ångest när jag tänker på årets val. Det finns inget parti jag är det minsta sugen på att rösta på. Ställer mig definitivt inte bakom de ”hårdare tag” i migrationspolitiken som nu s också framfört. Miljöpartiet har ju visat sig rätt dåliga på att stå upp för sig själva och sin ideologi i en regering och en röst på centerpartiet blir ju i dagsläget också en röst på alliansen och det är jag definitivt inte intresserad av. Det lämnar mig i princip med v som enda alternativ och de är egentligen för långt ut på vänsterkanten för mig och jag tycker många saker från dem är problematiska så är inte speciellt sugen på att rösta på dem heller.
Kanske tänka stödröst på MP? Ramlar MP ur och KD blir kvar så riskerar vi ett läge där högerkrafterna inte är balanserade så att de gör nytta.
Kristersson gjorde det tydligt igår att han vill ha tillbaka väljare från SD, det är en mycket otäck och olycklig utveckling. Inom alliansen behöver C +L stärkas och KD+M försvagas.
Mest besviken igår blev jag på statsministern som både framförde tragiska budskap och debatterade som någon som trodde att det var tal och inte debatt. Att prata skit om ett inte existerande förslag om sänkta löner som svar på problem kring sexuella trakasserier, det är inte acceptabelt.