30601


Är så glad för lill-råttan 😍 Hon är precis som jag önskade och förväntade, helt perfekt ❤
 
Vi var och hälsade på "vår" kull igår och med 11 glada valpar på altanen (2 kullar) var det väldigt livat.
Men en tik somnade i min sambos knä och så var han helt såld. Uppfödaren ska först välja innan det är vår tur, så vi får avvakta lite till innan vi vet vem som flyttar hit.
Leverans den 20/6 så det börjar närma sig!
 
Nu är Troll här 😍 Ett litet intensivt yrväder med vassa tänder. Hon har en rejäl kamplust och hänger i både byxben och skor när hon får tillfälle. Säger till när hon vill gå ut så första dygnet har förlöpt utan olyckor inne. Var inga problem alls att introducera henne för mina vuxna. Saulos tycker hon är okej så länge hon inte klänger på honom och Impa ställer upp som lektant.
30810
 
På söndag blir Troll 9 veckor och vilken valp hon är. 🤩 En trygg tös med massa självförtroende och attityd. Oj, så bra det här kan bli. Hon och Impa har verkligen funnit varandra och går klockrent ihop. Salle tycker dottern är en plåga och ignorerar mest men han har mjuknat lite så snart är de nog med kompisar.
31037
 
31330


Maya har nu hunnit fylla tre månader, fått sin andra spruta och väger in på dryga 11 kg. Kommer att bli en rejäl donna till slut.

Det är mycket valp i liten kropp, växlar mellan att vara underbar och kelig till att vara en vansinnig piraya som anfaller allt i sin närhet. :D I stort sett rumsren, har lärt sig vänta på maten och gå fint i koppel (nästan jämt). Maken har haft valp förut, så han var förberedd - helt ärligt var väl jag inte riktigt det, jag har bara haft vuxna hundar tidigare. Det ÄR jobbigt! Man får försöka komma ihåg att det är normalt och att andra har det likadant. :) Tur att hon är söt som socker i alla fall! :heart
 
Visa bifogad fil 31330

Maya har nu hunnit fylla tre månader, fått sin andra spruta och väger in på dryga 11 kg. Kommer att bli en rejäl donna till slut.

Det är mycket valp i liten kropp, växlar mellan att vara underbar och kelig till att vara en vansinnig piraya som anfaller allt i sin närhet. :D I stort sett rumsren, har lärt sig vänta på maten och gå fint i koppel (nästan jämt). Maken har haft valp förut, så han var förberedd - helt ärligt var väl jag inte riktigt det, jag har bara haft vuxna hundar tidigare. Det ÄR jobbigt! Man får försöka komma ihåg att det är normalt och att andra har det likadant. :) Tur att hon är söt som socker i alla fall! :heart

Så söt hon är! Jag har inte riktigt hängt med, är hon en labrador?

Det är så skönt att höra att det är fler som tycker att det är jobbigt och att det är okej att säga det!
Jag är som du, har haft vuxen hund men aldrig valp och var nog inte riktigt heller förberedd på vad som väntade. När det är som jobbigast och huliganen kommer fram så brukar jag köra mantrat "han är liten, det växer bort och blir något helt galet fel så går det förhoppningsvis att rätta till så småningom!". Och så tycker mina vänner att jag är knäpp när jag (på skämt) säger att de gärna får ta med honom hem när han är som värst :o

Men med mycket kärlek, gos och träna på att kunna slappna av så ska det nog bli ordentliga hundar av dessa små liven med! :)
 
@catapult Även om en haft valp förr så är det för många av oss så att en bara har en hund åt gången. Det hinner liksom gå 15 år mellan valptiderna och en hinner glömma bort hur det var :angel: Så även om jag hade världens enklaste valp i höstas/vintras så var det jobbigt. Spec om en är ensam och kombinerar det med heltidsjobb 5-skift :o Däremot blev det en fin och trevlig unghund av det så jag kan ju inte ha misslyckats alltför mkt även om jag tappat ork och humör ibland.
 
Så söt hon är! Jag har inte riktigt hängt med, är hon en labrador?

Det är så skönt att höra att det är fler som tycker att det är jobbigt och att det är okej att säga det!
Jag är som du, har haft vuxen hund men aldrig valp och var nog inte riktigt heller förberedd på vad som väntade. När det är som jobbigast och huliganen kommer fram så brukar jag köra mantrat "han är liten, det växer bort och blir något helt galet fel så går det förhoppningsvis att rätta till så småningom!". Och så tycker mina vänner att jag är knäpp när jag (på skämt) säger att de gärna får ta med honom hem när han är som värst :o

Men med mycket kärlek, gos och träna på att kunna slappna av så ska det nog bli ordentliga hundar av dessa små liven med! :)

Ja, det stämmer, en labrador av icke jaktmodell från kennel Get Busy. :)
Vi har tänkt träna spår så småningom, om hon tycker att det är roligt.

Haha jag kör samma mantra. En del dagar är hon så gratis så det finns inte, man är smått gråtfärdig och funderar på både sitt vett och sin hundkunskap och man funderar på att ringa uppfödaren och bara be dem ta tillbaka henne. :laugh: Härda ut! När tonåren är över så blir det förhoppningsvis (och troligtvis) en fantastisk hund. Tur att hon är söt som sagt, och att man smälter när hon kommer krypande alldeles sömnvarm och vill ligga i famnen.
 
Jag är en av dem som tycker att det är jobbigt, trots att jag haft flera valpar tidigare. Vår valp är 6 månader imorgon och jag ska vara ärlig och säga att jag studtals skulle lämna bort henne utan problem. Men någonstans innerst inne tycker jag om henne ändå.

Hon har oturen att vara en tikvalp med uvi. Det går i princip inte att bota, bara att vänta tills hon löper så ska det bli bättre. I och med uvin så har hon sååå svårt för rumsrenheten, det gör mig galen! Hon kissar inne, behöver kissa på nätterna osv. Nu 6 mån gammal har det äntligen börjat bli något bättre, nu har hon ”bara” kissat inne 2 ggr på en vecka. Men det gäller att ha STENKOLL på henne.. Hon får knappt vara i vardagsrummet för där kissar hon hela tiden, hon har svårt för att varva ner så vi måste hålla henne på begränsade ytor för att hon ska vara lugn och inte kissa överallt. Det är tufft. Hon hatar att gosa. Hon är väldigt självständig för att vara en retriever. Är hon lös och fattar att vi ska åka bil så är hon svårfångad. Hon är besatt av att äta bajs, helt manisk. Hels promenaderna går åt att försöka bryta hennes bajssökande.

Men hon är väldigt duktig på att vara ensam hemma! :D
 
Jag njuter av att ha valp, att få vara med från första början 🐶 😍 Jag har ju turen att ha en vuxen hund som hjälper mig med valpen, vi turas om när valpen är som mest intensiv 😄 Osäker på om den äldre hunden håller med dock, hon hade nog hellre sett en 1-åring på en gång 😄

Annars tycker jag det jobbigaste med att vara ensam med valp att få till de praktiska sakerna, som att handla mat till exempel. Men med särbo och vuxna barn går det att planera för det med (förutom att jag är kass på att planera... särskilt mat)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
193 760
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 590
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 776
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp