Det blev ingen valp i år. För få tikvalpar och vi vill just ha en tik nu (har en kastrerad hane redan). Nästa kull i höst blir bara en och ev. tikar där är redan tingade. Så det blir nästa vår då. Vill ha just från den här kenneln så det blir till att vänta.
 
Hur många mål mat om dagen ger ni era valpar? Hur gamla är de? Vid vilken ålder gör ni ändringar med antal mål? Vad får de för mat?

Viktor är 10 veckor och får mat 4 gånger om dagen. Han äter Mush puppy. Kommer fortsätta med 4 mål tills han är minst 12 veckor men troligen längre.
 
Hur många mål mat om dagen ger ni era valpar? Hur gamla är de? Vid vilken ålder gör ni ändringar med antal mål? Vad får de för mat?

Viktor är 10 veckor och får mat 4 gånger om dagen. Han äter Mush puppy. Kommer fortsätta med 4 mål tills han är minst 12 veckor men troligen längre.
Jag ger 3 mål per dag från typ 8 veckors ålder. Valparna hinner ändå få tugg och lite belöningsgodis däremellan så oftast hinner dom inte bli hungriga nog för 4 mål :p
 
Hur många mål mat om dagen ger ni era valpar? Hur gamla är de? Vid vilken ålder gör ni ändringar med antal mål? Vad får de för mat?

Viktor är 10 veckor och får mat 4 gånger om dagen. Han äter Mush puppy. Kommer fortsätta med 4 mål tills han är minst 12 veckor men troligen längre.
Jag gav Asni 3 mål om dagen från 8 veckor. Precis som @russinbulle säger så hinner de ju få i sig en del godis och tugg mellan målen :D

Sen när hon började äta sämre så drog jag ner det till två gånger om dagen, men hade lunch förberett utifall hon blivit hungrig ändå mitt på dagen.
 
Miniskrutten får 3 mål mat per dag sen nån vecka tillbaka och hon är 12 veckor nu om jag inte räknar helt uppåt väggarna galet.
 
Jag har spenderat helgen med att hälsa på min blivande valp. De är 5 veckor gamla nu så de börjar bli lite roliga. Bara att hoppas att de sista veckorna går fort för jag längtar efter att få hem Troll.
29630
 
Jag har spenderat helgen med att hälsa på min blivande valp. De är 5 veckor gamla nu så de börjar bli lite roliga. Bara att hoppas att de sista veckorna går fort för jag längtar efter att få hem Troll.
Visa bifogad fil 29630
Så sötta! Vilken är Troll (om det är bestämt)? :) Är det din hanne som är pappa? Eller jag kanske blandar ihop det med din tik som du lånade ut om jag inte minns fel?
 
Troll är den som är svart med tecken, sitter längst till vänster och visst är det min hane som är pappa. :) Ska bli så spännande att se om de blir så bra som vi tror och hoppas.
Sockersött är han din Troll :love:. Kul att han är från din hanne. Håller tummarna att det blir som ni hoppas!
 
Igår fick Viktor hänga med till Arlanda tillsammans med Minn och kompisens lapphund. Vi skulle hämta lapphundens matte. Rullväskor, massa folk, högljudda bussar mm mm var inga konstigheter alls. Den gnisslande rulltrappan var han tvungen att fundera lite över men sen kunde han skutta upp för den vanliga trappan bredvid.
 
Idag blir Viktor 12 veckor och vi har varit hos veterinären och vaccinerat. Blev även en sväng till BK och lite träning med både honom och Minn. Viktor visade att han kan sitta uppbunden och chilla när jag tränar Minn. Med tanke på att han hatar att vara instängd i bur och liknande så blev jag glad överraskad hur enkelt det gick att bara sätta fast honom och sen köra på med Minn. Jag räknade med att han skulle protestera och kanske till och med bita av kopplet men det fanns inga tendenser till det ens. Han bara fortsätter att vara en trygg, stabil och enkel valp.

29841
 
Idag blir Viktor 12 veckor och vi har varit hos veterinären och vaccinerat. Blev även en sväng till BK och lite träning med både honom och Minn. Viktor visade att han kan sitta uppbunden och chilla när jag tränar Minn. Med tanke på att han hatar att vara instängd i bur och liknande så blev jag glad överraskad hur enkelt det gick att bara sätta fast honom och sen köra på med Minn. Jag räknade med att han skulle protestera och kanske till och med bita av kopplet men det fanns inga tendenser till det ens. Han bara fortsätter att vara en trygg, stabil och enkel valp.

Visa bifogad fil 29841

Han är så himla häftig, följer er på Instagram och varje gång jag ser Viktor så vill jag impulsköpa en Schipperke ^^
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 706
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 753
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp