Idag har vi börjat sommar-valpkurs đŸ¶ Är ett tillfĂ€lle per dag hela den hĂ€r veckan. Intensivt, men kĂ€nns bra sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt i varje fall 🙂 Liten tyckte det var kul att spana in alla presumtiva lagkompisar men matte kunde vara minst lika rolig 😄
Hoppas pÄ en givande vecka med mÄnga bra övningar att fortsÀtta med hemma sen!
 
Lilla Petra som jag Àr delÀgare pÄ och som ska bo hÀr ett tag :love: Fin skalle, fin kropp.....och fÄniga öron :rofl: Vi fÄr vÀl se om det blir fina tipp eller stÄndöron i slutÀnden :nailbiting:
3 mĂ„nader nu och Ă€r lite speciell. Vet vad hon vill och inte vill - och smart nog att fatta saker ganska blixtsnabbt. Åka vagn var helt okej och vid andra tillfĂ€llet visade hon sjĂ€lv genom att stoppa vagnen och visa att hon ville kliva i, att hon var trött i benen. Hon lĂ€rde sig snabbt hur en liten skit kommer upp i soffan och hon har inte fĂ„tt stryk Ă€n av surtanten i huset, sĂ„ hon Ă€r en listig liten sak :D
IMG_9325.jpg
 
Herre min je, jag hade behövt en munkorg pÄ valpelÀndet :grin: Hon Àter allt frÄn grÀs till grus till fimpar..

Men nÀtterna sköter hon bra och kan redan sova 5-6 timmar utan att behöva gÄ ut och kissa.
Hur förvarar ni andra valparna nattetid frÄn början? Pixie har en kompostgallershage i sovrummet.
 
Herre min je, jag hade behövt en munkorg pÄ valpelÀndet :grin: Hon Àter allt frÄn grÀs till grus till fimpar..

Men nÀtterna sköter hon bra och kan redan sova 5-6 timmar utan att behöva gÄ ut och kissa.
Hur förvarar ni andra valparna nattetid frÄn början? Pixie har en kompostgallershage i sovrummet.

Viktor sov i kompostgallerhage de första veckorna men nu sover han i sÀngen.
 
Herre min je, jag hade behövt en munkorg pÄ valpelÀndet :grin: Hon Àter allt frÄn grÀs till grus till fimpar..

Men nÀtterna sköter hon bra och kan redan sova 5-6 timmar utan att behöva gÄ ut och kissa.
Hur förvarar ni andra valparna nattetid frÄn början? Pixie har en kompostgallershage i sovrummet.
Troll sover i sovrummet pÄ golvet ihop med de stora hundarna och har gjort sen första natten. Om hon vill leka eller försöker busa talar de stora om för henne att nattetid sover man och inget annat.
 
HÀr blev det en trÄkig lördagskvÀll, Tage och jag lekte i trÀdgÄrden en stund pÄ eftermiddagen. Men nÀr det var dags att sluta hoppar han upp och biter i snöret pÄ leksaken och en av hörntÀnderna gÄr av sÄ det blöder i pulpan :cry: Dessutom upptÀckte jag ocksÄ att han antingen tappat de tvÄ övre framtÀnderna eller sÄ Äkte de ocksÄ med i farten. Nu vÀntar vi pÄ att fÄ Äka in till veterinÀren sÄ de kan plÄstra om honom. :down:
 
Lilla Petra som jag Àr delÀgare pÄ och som ska bo hÀr ett tag :love: Fin skalle, fin kropp.....och fÄniga öron :rofl: Vi fÄr vÀl se om det blir fina tipp eller stÄndöron i slutÀnden :nailbiting:
3 mĂ„nader nu och Ă€r lite speciell. Vet vad hon vill och inte vill - och smart nog att fatta saker ganska blixtsnabbt. Åka vagn var helt okej och vid andra tillfĂ€llet visade hon sjĂ€lv genom att stoppa vagnen och visa att hon ville kliva i, att hon var trött i benen. Hon lĂ€rde sig snabbt hur en liten skit kommer upp i soffan och hon har inte fĂ„tt stryk Ă€n av surtanten i huset, sĂ„ hon Ă€r en listig liten sak :D
Visa bifogad fil 32039


Kanonsöt ju. :love: :love: :love:
 
Idag har vi börjat sommar-valpkurs đŸ¶ Är ett tillfĂ€lle per dag hela den hĂ€r veckan. Intensivt, men kĂ€nns bra sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt i varje fall 🙂 Liten tyckte det var kul att spana in alla presumtiva lagkompisar men matte kunde vara minst lika rolig 😄
Hoppas pÄ en givande vecka med mÄnga bra övningar att fortsÀtta med hemma sen!
Vi har haft en fantastisk vecka! Intensivt sĂ„klart, men sĂ„ bra 🙂 Fokus pĂ„ relation och kontakt, att matte/husse Ă€r det roligaste, mysigaste, tryggaste som finns, att trĂ€ning Ă€r roligt och gott, att pausa tillsammans med matte/husse Ă€r supermysigt.
Bra övningar, tydligt om varför man trÀnar med positiv förstÀrkning, vinsten av att bygga goda vanor mm, mm. Det var ett par "ÄterfallshundÀgare" med som inte haft hund pÄ kanske 30 Är. Det var sÄ hÀrligt att se hur de fick flera aha-upplevelser under veckan!
Nu lÀngtar vi till höstens kurs!
 
VĂ„r valp har fĂ„tt urinvĂ€gsinfektion och Ă€ter nu antibiotika - sĂ„n himla otur! Tur Ă€r iallafall att UL inte visar nĂ„got konstigt sĂ„ det Ă€r ”bara” en infektion.
Men, det betyder att vi fÄr hÀmta valpen tvÄ veckor senare Àn planerat vilket gör mig lite osÀker kring vÄra sommarplaner. Vi har bokat för att Äka bort tvÄ övernattningar och valpen skulle vi dÄ hunnit haft i 6 veckor men nu hinner vi bara ha valpen i 4 veckor..
Samma sak med den bokade valpkursen, den startar veckan efter hemkomst.
Hur skulle ni göra?
Vi har en till hund som trygghet för valpen.
 
VĂ„r valp har fĂ„tt urinvĂ€gsinfektion och Ă€ter nu antibiotika - sĂ„n himla otur! Tur Ă€r iallafall att UL inte visar nĂ„got konstigt sĂ„ det Ă€r ”bara” en infektion.
Men, det betyder att vi fÄr hÀmta valpen tvÄ veckor senare Àn planerat vilket gör mig lite osÀker kring vÄra sommarplaner. Vi har bokat för att Äka bort tvÄ övernattningar och valpen skulle vi dÄ hunnit haft i 6 veckor men nu hinner vi bara ha valpen i 4 veckor..
Samma sak med den bokade valpkursen, den startar veckan efter hemkomst.
Hur skulle ni göra?
Vi har en till hund som trygghet för valpen.

Möjligen hade jag skjutit upp valpkursen sÄ att jag fÄr en chans att lÀra kÀnna valpen ordentligt först, men övernattningarna hade jag absolut kört ÀndÄ utan tvekan.
 
VĂ„r valp har fĂ„tt urinvĂ€gsinfektion och Ă€ter nu antibiotika - sĂ„n himla otur! Tur Ă€r iallafall att UL inte visar nĂ„got konstigt sĂ„ det Ă€r ”bara” en infektion.
Men, det betyder att vi fÄr hÀmta valpen tvÄ veckor senare Àn planerat vilket gör mig lite osÀker kring vÄra sommarplaner. Vi har bokat för att Äka bort tvÄ övernattningar och valpen skulle vi dÄ hunnit haft i 6 veckor men nu hinner vi bara ha valpen i 4 veckor..
Samma sak med den bokade valpkursen, den startar veckan efter hemkomst.
Hur skulle ni göra?
Vi har en till hund som trygghet för valpen.
Jag hade kört pÄ enligt planerna, ser ingen anledning till varför de skulle behöva Àndras?
 
VĂ„r valp har fĂ„tt urinvĂ€gsinfektion och Ă€ter nu antibiotika - sĂ„n himla otur! Tur Ă€r iallafall att UL inte visar nĂ„got konstigt sĂ„ det Ă€r ”bara” en infektion.
Men, det betyder att vi fÄr hÀmta valpen tvÄ veckor senare Àn planerat vilket gör mig lite osÀker kring vÄra sommarplaner. Vi har bokat för att Äka bort tvÄ övernattningar och valpen skulle vi dÄ hunnit haft i 6 veckor men nu hinner vi bara ha valpen i 4 veckor..
Samma sak med den bokade valpkursen, den startar veckan efter hemkomst.
Hur skulle ni göra?
Vi har en till hund som trygghet för valpen.

Jag skulle inte ha Àndrat mina planer.
 
Jag hade kört pÄ enligt planerna, ser ingen anledning till varför de skulle behöva Àndras?
Var en vÀns första reaktion, att jag skulle avboka planerna för valpens skull. Men tÀnker att valpen blir ju en del av familjen direkt och följer med pÄ vÄra utflykter? Klart valpen ska fÄ landa hemma först men tÀnker att vÄr vuxna hund blir en trygghet nÀr vi Àr ivÀg ocksÄ.
Vi ska till Astrid Lindgrens men vi Àr fyra vuxna som kan hjÀlpas Ät (plus tvÄ barn) och kommer anpassa resan efter valpen.
 
Var en vÀns första reaktion, att jag skulle avboka planerna för valpens skull. Men tÀnker att valpen blir ju en del av familjen direkt och följer med pÄ vÄra utflykter? Klart valpen ska fÄ landa hemma först men tÀnker att vÄr vuxna hund blir en trygghet nÀr vi Àr ivÀg ocksÄ.
Vi ska till Astrid Lindgrens men vi Àr fyra vuxna som kan hjÀlpas Ät (plus tvÄ barn) och kommer anpassa resan efter valpen.
VÀnnen överreagerar :) Tror inte att en mentalt stabil valp skulle tycka att det var konstigt alls att Äka med pÄ en sÄdan utflykt.
 

Liknande trÄdar

Övr. Hund Jag kan inte hĂ„lla mig... mĂ„ste smygstarta en trĂ„d till nĂ€sta Ă„r. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tĂ€nker jag. FrĂ„n...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 267
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det Àr vÀldigt lÄngt och jag vet inte om jag kommer fÄ nÄgra svar, men kÀnner att jag behöver stöd och Àr...
2
Svar
27
· Visningar
9 517
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det Àntligen vara dags för valpköp! Jag har lÀnge (3 Är) letat efter en till tollare, har pÄ dessa Är kÀnt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 743
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hÀngt runt hÀr pÄ Buke i ganska mÄnga Är, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva nÄgonting. Nu Àr...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Eina
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp