Har varit i stadsparken med valp en stund nu på förmiddagen. Nu sover hon djupt 😍 Att bara få titta på barn, cyklar, hundar, folk i allmänhet är så mycket mer tröttande för en liten översocial valp än något annat vi gjort hittills 😂
 
Har varit i stadsparken med valp en stund nu på förmiddagen. Nu sover hon djupt 😍 Att bara få titta på barn, cyklar, hundar, folk i allmänhet är så mycket mer tröttande för en liten översocial valp än något annat vi gjort hittills 😂

Vi hängde på ungdoms SM igår, var jättejobbigt hälsar Viktor. Folk och hundar överallt och så får man inte hälsa på alla. Han skötte sig dock bra större delen av tiden. Vi stannade lite för länge egentligen men jag ville se båda schipperkernas starter i freestyle.
 
Jag ska åka och hämta valpis nästa vecka 😍!!

Nu efter allt med Fixa så kände jag att nu ska det verkligen bli rätt valp och med rätt uppfödare.
Hade inte bråttom men visade sig att en uppfödare som jag träffat för över 1 år sedan hade 2 kullar med föräldrar som jag träffat. Samt så är hon en av Mas uppfödarna som stått bakom mig genom allt med Fixa. När Fixas uppfödare snackat strunt och så.
Hon frågade om jag ville köpa ifrån henne och jag har som sagt träffat föräldrarna och även flera av deras tidigare valpar. Så jag sa självklart ja 😊.

Detta med Fixa var väldigt jobbigt och tufft men hade bara henne i fyra månader och kände att jag verkligen ville ha hund. Även om det inte gått så lång tid sedan hon somnade in. Men vill verkligen ha en hund i mitt liv.
Och eftersom denna uppfödaren nu är en av de få jag litar på och träffat flera av hennes hundar så kändes det ändå tryggt.

Så ja jag åkte och hälsade på och fick träffa båda kullarna. Hade egentligen redan innan vi kommit ditt bestämt mig för att jag ville ha en röd tik till. Men direkt när jag kommer fram så säger uppfödaren att hon tror att en black tri tik kommer passa mig bäst. Men kände att jag fortfarande ville ha en röd men skulle ha ett öppet sinne.
Hinner inte mer än att sätta mig i valphagen förrän en tik springer fram till mig och verkligen vill leka och busa. Hon vägrade lämna mig och jag tyckte hon va såå härlig med all energi och verkade inte rädd för något. Provade leka lite med händerna för jag ville se vad hon skulle göra och hon antog direkt utmaningen och ville kampa. Hahaha var nästan lite kärlek vid första lek 😁😂. Och när uppfödaren fick syn på oss så sa hon att det var den hon hade trott skulle passa mig bäst.

Så en liten Black tri tik ska flytta hem till mig nästa vecka och hennes tilltalsnamn kommer vara Vilja ❤️😊
Och hon är en Miniatur american shepherd 😊
 
Jag ska åka och hämta valpis nästa vecka 😍!!

Nu efter allt med Fixa så kände jag att nu ska det verkligen bli rätt valp och med rätt uppfödare.
Hade inte bråttom men visade sig att en uppfödare som jag träffat för över 1 år sedan hade 2 kullar med föräldrar som jag träffat. Samt så är hon en av Mas uppfödarna som stått bakom mig genom allt med Fixa. När Fixas uppfödare snackat strunt och så.
Hon frågade om jag ville köpa ifrån henne och jag har som sagt träffat föräldrarna och även flera av deras tidigare valpar. Så jag sa självklart ja 😊.

Detta med Fixa var väldigt jobbigt och tufft men hade bara henne i fyra månader och kände att jag verkligen ville ha hund. Även om det inte gått så lång tid sedan hon somnade in. Men vill verkligen ha en hund i mitt liv.
Och eftersom denna uppfödaren nu är en av de få jag litar på och träffat flera av hennes hundar så kändes det ändå tryggt.

Så ja jag åkte och hälsade på och fick träffa båda kullarna. Hade egentligen redan innan vi kommit ditt bestämt mig för att jag ville ha en röd tik till. Men direkt när jag kommer fram så säger uppfödaren att hon tror att en black tri tik kommer passa mig bäst. Men kände att jag fortfarande ville ha en röd men skulle ha ett öppet sinne.
Hinner inte mer än att sätta mig i valphagen förrän en tik springer fram till mig och verkligen vill leka och busa. Hon vägrade lämna mig och jag tyckte hon va såå härlig med all energi och verkade inte rädd för något. Provade leka lite med händerna för jag ville se vad hon skulle göra och hon antog direkt utmaningen och ville kampa. Hahaha var nästan lite kärlek vid första lek 😁😂. Och när uppfödaren fick syn på oss så sa hon att det var den hon hade trott skulle passa mig bäst.

Så en liten Black tri tik ska flytta hem till mig nästa vecka och hennes tilltalsnamn kommer vara Vilja ❤😊
Och hon är en Miniatur american shepherd 😊

Men åh, det var det finaste jag läst på länge! Kommer säkert bli jättejättebra ❤️
 
Och om sex dagar åker jag och hämtar valp från samma uppfödare som border_kelpie! :D Dock från andra kullen. Men vi hejade faktiskt på varandra en snabbis eftersom vi avlöste varandra när vi var och spanade på valparna.

herregud så efterlängtad den här tösen är! På bilden nedan var hon bara 4,5 v, men träffade henne även när hon var sex veckor och hon verkar hur härlig som helst. Trygg, nyfiken, lekfull och tillgiven.

34480
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 404
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 747
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp