Äntligen har vi henne hos oss ❤
Sjukt rolig och energisk valp 😍. Super rolig att leka med och otroligt glad för mat, bra kombo.
Inget skrämmer henne, inte ens en bomb 🤬🙄.

Någon idiot sprängde en bomb igår natt när jag var ute med henne.. Hon stannade upp och kollade men fortsatte sen att leka 👌. Och det var ingen liten smäll. Hördes över hela Landskrona.

Men verkar som sagt inte ha påverkat henne något.

 
En till bild bara för att 😍. Suddig men svårt när hon rör sig hela tiden 🙈.

Ååh! Härligt att ha fått hem henne!
Tiden går extreeeeemt långsamt just nu men nu ska iväg hela helgen och klämma på en av kullsyskonen eftersom min sambos föräldrar fått hem en valp från samma kull som border_kelpie :D och hon är verkligen en kopia av vilja!
Själva får vi sansa oss till tisdag. Ouff.
 
Vi har haft lilleman i över 4 veckor nu och jag älskar livet med en vovve :love: Han kan redan sova igenom hela nätter utan någon olycka och är väldigt (!) duktig på att säga till om han behöver gå ut. Knappt några olyckor alls här hemma förutom att han har kissat i sin bädd typ 4 gånger nu:meh: Han är väldigt trygg överlag så nya ställen är inga problem men vi behöver jobba på passivitet mer för när det är tråkigt börjar han skälla och studsa runt. Tror att han kommer bli rolig att jobba med senare för märker redan nu att han lär sig väldigt snabbt och söker kontakt med mig. Största problemet är antagligen bitandet (mina händer är inte jättevackra:cautious:) och att han har svårt att vara ifrån mig även om resten av familjen är med honom. Världens bästa lilla Nemo:heart
34589
 
Tack alla för omtanken. ❤️
Trollungen hänger kvar fortfarande och kommer få göra det ett tag till förutsatt att hon fortsätter må bra och svarar på behandlingen. Nu mår hon bra och det märks inte att hon är sjuk så vi tar en dag i taget medans jag försöker få allt klart med försäkringsbolag och sådant.

34649
 
Alltså dör så söt hon är 😍❤. Men fyy va hon har energi som 10 hundar 🙈. Blir massor av passivitet träning.
Exakt det jag vill ha men länge sedan jag hade en 8 veckors valp. Mina senaste 2 har varit minst 12 veckor när jag fått dom.
 

Bifogade filer

  • 20190813_205652.jpg
    20190813_205652.jpg
    243,4 KB · Visningar: 56
Är hemma hos mamma någon dag nu så valpen får träna på att springa lös på stubben. Peppar peppar, än är han hur duktig som helst. Håller sig i närheten och kommer när jag ropar.
Eller valp och valp, han närmar sig 5 månader med stormsteg. Träffade en kompis med deras valp på 13 veckor och fick lite perspektiv på hur mycket han faktiskt växt!

Däremot är han inte lika fotovillig :D
 

Bifogade filer

  • F0818866-30DB-4C16-8C46-F9332508CBFD.jpeg
    F0818866-30DB-4C16-8C46-F9332508CBFD.jpeg
    314,2 KB · Visningar: 74
Vi har köpt valp! Hon är helt underbar! Hon är en vit schäffer. Fast ifall jag har förstått det rätt så räknas dom inte som schäffrar I Sverige ifall dom är vita? Här gör dom iaf det (uk). Hon heter Arya och vi är så glada att hon äntligen är här 😍
Bild från hennes första dag här.
 

Bifogade filer

  • FDF3313C-0027-42DD-970F-02FB5A8F7C82.jpeg
    FDF3313C-0027-42DD-970F-02FB5A8F7C82.jpeg
    306,5 KB · Visningar: 52
Lillhunden växer! Nu har alla små framtänder i över- och underkäken rykt och i veckan åkte även de översta hörntänderna. Blev helt paff när den första ramlade, de har inte känts lösa men plötsligt så stod den rätt ut och under såg jag den nya tanden :D

Har även varit på valpkurs hos uppfödaren igen. Det är så kul att se dem jobba och hur stolta de var när de fick nosa upp små dummies. För att visa att han är en riktig retriver (eller katt?) så hämtade han med sig en död mus på morgonpromenaden idag. Kul att han inte hade något problem att bära pälsiga saker, mindre kul att få den serverad sådär på morgonkvisten.
 
Det är helt galet längesen jag hade valp, eftersom mina senaste har varit vuxna omplaceringar. Men nu var min mamma sugen på vardag med hund och jag var sugen på att träna mer än vad min 14-åring är intresserad av, så vi delar på Fliza. :love:

4024A204-59EF-43EC-B9CA-B51C99FB4EA1.jpeg
 
Modo växer på sig, även om öronen fortfarande är väldigt stora jämfört med resterande kropp :D Satt igång träningen lite igen efter att alla tänder har tappats. Känns just nu som att det kan bli riktigt bra, om jag kan förvalta det. Hon är väldigt mån om sin image, viktigt att se lite farlig ut även när man sover :rofl:
FB0F2840-ADC1-4BD1-856F-69AE6BACD436.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 413
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 747
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp