Åh jag blir så BITTER att jag inte kommer kunna vara med i den här tråden :p :D ! Det finns en kull som planeras till sommaren/hösten som jag är SÅ sugen på att ta en valp ifrån!

Men man får väl vara lite realistisk också, 7 hundar hade nog varit lite väl överdrivet säger vissa.... :angel:!

Fast, har man 6 st tänker jag att man kan ha 7? Är det helt rätt kull, så...kör bara kör..? 😁
 
Mitt hjärta säger så, min hjärna håller inte med.... :D
Life is short, buy the puppy.

Jag resonerar förövrigt så att hundar över 9 år inte längre är mina, de är mer inneboende familj. Alltså kan de inte alls räknas in i totalen. Dessutom kan de i sin tur ha en hund. Fridolf har till exempel Joel, och Karla har Frodo. Alltså har jag bara fem hundar, och nästa år bara tre.
 
Uppfödaren oroar sig för att länder kommer börja stänga sina gränser i takt med att coronaviruset sprider sig och att det därmed eventuellt kan bli problem i april när det är dags att transportera buppisen... Kan inte påstå att jag är speciellt orolig, men visst, tanken finns där i bakhuvudet, mycket hinner hända på två månader.
 
Åh jag blir så BITTER att jag inte kommer kunna vara med i den här tråden :p :D ! Det finns en kull som planeras till sommaren/hösten som jag är SÅ sugen på att ta en valp ifrån!

Men man får väl vara lite realistisk också, 7 hundar hade nog varit lite väl överdrivet säger vissa.... :angel:!
Samma här. Får uppdateringar med bilder på dräktig tik osv och fattar inte hur fan jag ska kunna få möjlighet att ha en till... Och just i detta nu är en nära vän hos uppfödaren och hälsar på, för hon kan ha valp ut den kullen. Inte alls avis... (Och hon bor så långt bort att jag inte ens kommer kunna vara hundvakt)
 
En valptråd :love:

Har just nu två (tre) stycken busar, mer eller mindre unghundar :bump:
En schäferhane på 6mån som heter Verax, honom fick jag hem i Okt när han var 8v. Han ägs av polisen, och jag är bara fodervärd. Förhoppningen är att han ska påbörja utbildning till patrullhund hos dem till sen höst/vinter. Otroligt härlig hund som faller i min smak, miljöstark och social med en vilja att arbeta så det ryker om det. :)

Är även fodervärd åt Försvarsmakten, och har en schäferhane på 16mån. Han gör sitt L-test om två veckor och även om han inte skulle klara testet och gå mot tjänst så kommer vi inte köpa honom då vi inte har platsen (tiden). Då jag redan har fyra egna hundar utöver fodervärds hundarna. Men vi hoppas på att han blir godkänd och går mot att bli tjänstehund i någon form.

I januari så fick jag frågan om att bli fodervärd åt ytligare en hund ifrån polisen, dom tyckte jag skulle vara ett lämpligt hem då jag redan har den typen av hund hemma. Med mycket funderingar och planeringar så fick vi hem en Malinois hane på 8 mån i februari.

Han heter Assam och är en väldigt trevlig kille, han behöver få komma ut och upptäcka världen mycket och träffa människor och lägga ner tid på en del grundträning. Men det "svåraste" hittills är att han älskar att springa rätt in i en, men det ska väll märkas att man fått sig en till Malle på gården. 😅 Oklart hur länge jag kommer ha honom hos mig, men han lär göra L-test senare i år.

Imorgon bär det av för att träna Assam och Verax med två polis hundförare, dom checkar av hur hundarna är och hur dom ligger i träningen och så får vi oftast med oss lite tips på vad vi ska träna mera på. :)
 
Detta med parning är så tråkigt• åkte iväg med tiken när storebror sa det var dags. jag har varit hos hanen tis-fre nu. Hon är villig.... tills precis när han ska pricka rätt. Då trycker hon ner hönan så han inte kommer in.Åkte och tog progprov igår för säkerhets skull och igår var perfekt dag. Lite vila och testa ett par gånger till idag, sen får vi ge upp och åka 30 mil hem igen. Efter idag är det försent 😭 enda märkliga med löpet är att hon inte svullnat så som hon brukar göra, så får bli nytt försök i höst om det skiter sig nu. Jag är glad dock att min hane hemma sa till när rätta dagarna var på gång. provet visade kvitto på det.
 
Detta med parning är så tråkigt• åkte iväg med tiken när storebror sa det var dags. jag har varit hos hanen tis-fre nu. Hon är villig.... tills precis när han ska pricka rätt. Då trycker hon ner hönan så han inte kommer in.Åkte och tog progprov igår för säkerhets skull och igår var perfekt dag. Lite vila och testa ett par gånger till idag, sen får vi ge upp och åka 30 mil hem igen. Efter idag är det försent 😭 enda märkliga med löpet är att hon inte svullnat så som hon brukar göra, så får bli nytt försök i höst om det skiter sig nu. Jag är glad dock att min hane hemma sa till när rätta dagarna var på gång. provet visade kvitto på det.
Ja ibland vill det sig verkligen inte :(
 
Detta med parning är så tråkigt• åkte iväg med tiken när storebror sa det var dags. jag har varit hos hanen tis-fre nu. Hon är villig.... tills precis när han ska pricka rätt. Då trycker hon ner hönan så han inte kommer in.Åkte och tog progprov igår för säkerhets skull och igår var perfekt dag. Lite vila och testa ett par gånger till idag, sen får vi ge upp och åka 30 mil hem igen. Efter idag är det försent 😭 enda märkliga med löpet är att hon inte svullnat så som hon brukar göra, så får bli nytt försök i höst om det skiter sig nu. Jag är glad dock att min hane hemma sa till när rätta dagarna var på gång. provet visade kvitto på det.

Skit också. :cry:
 
Till slut sååååå - 30 minuter innan vi skulle åka hem, efter 3 dygn på platsen, så fick dom till det :love: Typ så där så jag fick stanna en stund extra :rofl: så nu bara vänta på att få märka om det blev något av det. Typ absolut sista dagen om man går efter progprovet.....pjuh. Ibland tror jag dom håller en på halster bara för att :sneaky:
Så i slutänden var resan värd all nervpirrande väntan :) jag är dock dödstrött efter resa, dåligt med sömn pga nya ljud och annan säng och av all spänning. Nu ska jag sooova gott inatt
 
Till slut sååååå - 30 minuter innan vi skulle åka hem, efter 3 dygn på platsen, så fick dom till det :love: Typ så där så jag fick stanna en stund extra :rofl: så nu bara vänta på att få märka om det blev något av det. Typ absolut sista dagen om man går efter progprovet.....pjuh. Ibland tror jag dom håller en på halster bara för att :sneaky:
Så i slutänden var resan värd all nervpirrande väntan :) jag är dock dödstrött efter resa, dåligt med sömn pga nya ljud och annan säng och av all spänning. Nu ska jag sooova gott inatt

Skönt att det äntligen gick 😍. Lustigt nog är det alltid knepigare när man planerar en parning, även om jag bara har erfarenhet av kaniner 😏😁
 
Detta med parning är så tråkigt• åkte iväg med tiken när storebror sa det var dags. jag har varit hos hanen tis-fre nu. Hon är villig.... tills precis när han ska pricka rätt. Då trycker hon ner hönan så han inte kommer in.Åkte och tog progprov igår för säkerhets skull och igår var perfekt dag. Lite vila och testa ett par gånger till idag, sen får vi ge upp och åka 30 mil hem igen. Efter idag är det försent 😭 enda märkliga med löpet är att hon inte svullnat så som hon brukar göra, så får bli nytt försök i höst om det skiter sig nu. Jag är glad dock att min hane hemma sa till när rätta dagarna var på gång. provet visade kvitto på det.

Om progprovet visade perfekt dag för äggen att bli befruktade igår, är det kanske redan för sent. I så fall ägglossade hon för tre dagar sedan, och en del tikar står ju som bäst vid ägglossning. En del kliniker uppger tyvärr när det är perfekt för äggen att bli befruktade i stället för när tiken har ägglossning. Vad hade hon för värden?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 894
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 208
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 532
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 756
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp