Mest för att ha det på pränt så jag kan gå tillbaka och läsa här framöver och skratta åt mig själv alternativt drömma mig tillbaka:
Än så länge (alltså en knapp vecka) så måste jag säga att det är himla härligt att ha hundvalp :love: Jag är medveten om att det kommer bli tuffare när han blir äldre och både får mer vakentid och mer åsikter, men just nu är det faktiskt väldigt mysigt. Valpen förefaller vara en rätt enkel individ. Han älskar att sitta i knät, lite försiktig i nya situationer men blir allt morskare. Leker gärna med alla nya människor han träffar. Jag har dock inte hittat något godis än som han tycker är supergott, men vi letar vidare.
 
Nu har jag bestämt mig. Det blir inte den tiken vi tänkte först. Den vi valt är gladare och mer social än den vi tittade på först. Det passar mig bättre.
IMG_20200524_141130_273.jpg
 
Här går vi från klarhet till klarhet. Idag är det andra dagen på rad han varit ute i hundgården helt själv (har koll på honom från huset + övervakningskamera) under en rätt lång period och han har börjat inse att det är riktigt trevligt att ligga inne i hundhuset. Han låg och sov där inne i nästan tre timmar i förmiddags och sov förbi lunchen också. Fick gå ut och väcka honom till slut och han knorrade missnöjt när jag skramlade med skålen.

Nattetid sover han genom hela natten och trots att han väcker mig vid 05 så kan jag gå upp och snooza honom och sen sover han tills 7.30 snåret när jag normalt går upp eller labben tvingar upp mig med sitt hungersgnäll.
 
Här går vi från klarhet till klarhet. Idag är det andra dagen på rad han varit ute i hundgården helt själv (har koll på honom från huset + övervakningskamera) under en rätt lång period och han har börjat inse att det är riktigt trevligt att ligga inne i hundhuset. Han låg och sov där inne i nästan tre timmar i förmiddags och sov förbi lunchen också. Fick gå ut och väcka honom till slut och han knorrade missnöjt när jag skramlade med skålen.

Nattetid sover han genom hela natten och trots att han väcker mig vid 05 så kan jag gå upp och snooza honom och sen sover han tills 7.30 snåret när jag normalt går upp eller labben tvingar upp mig med sitt hungersgnäll.
Saknar bilder på långnäsan :D
 
Hon är hemma och hon har fått namnet Yara ❤

9E340DF0-57AB-4807-B6D3-DF67FDD59DD6.jpeg


11 veckor nu och imorgon är det en vecka sedan vi kom hem med lilltjejen. Det har helt klart varit intensiva dagar, i stigande takt att hon gjort sig mer hemmastadd :D Det är svårt, det är min första valp. Men hon är helt underbar och jag älskar hur framåt, smart och kärleksfull hon är :love:
 
Det tråkiga med valptiden är att det inte är lönt att köpa på sig saker för hunden lär växa ur det... Väntar på att han ska bredda sig 10 cm runt bröstkorgen så att jag kan köpa den där selen jag vill ha till honom...

Håller med.. nu om något blir jag shoppingsugen så det är jättetråkigt. Jag är en såndär som haft samma saker i evighet till äldre hunden. Men nu vill jag ju ha egna, fina saker till valpen.
 
Håller med.. nu om något blir jag shoppingsugen så det är jättetråkigt. Jag är en såndär som haft samma saker i evighet till äldre hunden. Men nu vill jag ju ha egna, fina saker till valpen.
Ja jag har det mesta utom just en riktigt bra sele egentligen. Det går inte att motivera nya halsband och koppel :cautious:
 
Håller med.. nu om något blir jag shoppingsugen så det är jättetråkigt. Jag är en såndär som haft samma saker i evighet till äldre hunden. Men nu vill jag ju ha egna, fina saker till valpen.
Äh, du får vara ute och fotografera henne nu under sommaren istället för att shoppa, sedan till hösten så är hon stor och kan få grejer :p
 
Fröken liten gör sig hemmastadd riktigt bra. Hon sover från 22 tiden till ca 05 då jag får gå ut men sen sover hon en stund till. Några olyckor inne men det är mest mitt fel när jag glömmer att gå ut med henne. Hon har en riktig äventyrslust och vill gärna ströva omkring i trädgården och undersöka. Och hennes näsar ju bara 😱😍 för att bara vara 8,5 veckor.
Bild på fröken -Hoksels Babben "Hella"
3FA84DF4-49FD-4AFA-BD0E-67E55DF3277F.jpeg
 
Här har det börjat bytas tänder för fullt. Får blöta torrfodret till en sörja för att han inte ska skrika när han äter :meh: måste ändå säga att han är duktig med att hålla sig till sina leksaker. Fasade lite över att han skulle riva loss både tapeter, fönsterkarmar och vända upp och ned på hallmattan, men han ligger där och gnager på sina leksaker som ett litet ljus.
 
Besiktningen gick fint och nu vet jag också vilken grabb som blir min :love: helt ljuvlig och ett så fint uttryck i ansiktet!
Min uppfödare är tyvärr värdelös på att ta bilder, så ni får se bild på fredag när han är hämtad :D fick flera filmer igår, och det ser onekligen ut som att jag kommer få fullt upp :laugh:
 
20200527_142932.jpg

Idag lyfte Emiron på benet för första gången när han kissade. Det är lite som att ha barn och upptäcka att de lärt sig ett nytt ord eller lärt sig göra något nytt, ett litet pinnhål på utvecklingsstegen.

Han har blivit ganska så tuff när han leker på senaste. I morse vrålade han på sitt buffelhorn så grannarna nog trodde hundarna slogs.
 
Visa bifogad fil 51514
Idag lyfte Emiron på benet för första gången när han kissade. Det är lite som att ha barn och upptäcka att de lärt sig ett nytt ord eller lärt sig göra något nytt, ett litet pinnhål på utvecklingsstegen.

Han har blivit ganska så tuff när han leker på senaste. I morse vrålade han på sitt buffelhorn så grannarna nog trodde hundarna slogs.
Torsten fyller 6 månader om en dryg vecka. Han niger bara när han kissar.
Däremot har han blivit mer intresserad av sin snopp och ligger och tittar på den och fäller ut den emellanåt.

Väntar på att han ska börja markera. Lättare att kissa honom på främmande ställen då. Nu kissar han där han är absolut trygg. Så när vi är på bortaplan får man vandra länge med honom innan han släpper ifrån sig. Hemma ställer han sig direkt när man kommer ut.
 
Briam och jag ska på vår första skyddsträning imorgon, blir väl mer att titta på men Briam ska väl få skina i några minuter i alla fall.
Helt klart spännande eftersom det är en helt ny sport för mig, inte helt tokigt att fira sin 14v dag med att bitas, leka och bita lite till. :grin:
1590591224634.png
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 770
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 486
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp