Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det en liten dalahund?
Ja visst är hon det, en liten dalkulla. :heart

Här är det fullt ös medvetslös! Allt ska lekas med och bitas på, livet är en fest helt enkelt! Sover rätt bra på natten och kan gå iväg och lägga sig under dagen, favoritplatsen att sova på är en blå ikeakasse, istället för alla bäddar, filtar och fårskinn som finns att tillgå.. :p

Så skönt ändå att hon kan koppla av trots tre barn hemma.. :love:

20210709_165128.jpg
 
Ja visst är hon det, en liten dalkulla. :heart

Här är det fullt ös medvetslös! Allt ska lekas med och bitas på, livet är en fest helt enkelt! Sover rätt bra på natten och kan gå iväg och lägga sig under dagen, favoritplatsen att sova på är en blå ikeakasse, istället för alla bäddar, filtar och fårskinn som finns att tillgå.. :p

Så skönt ändå att hon kan koppla av trots tre barn hemma.. :love:

Visa bifogad fil 73304

Å så himla kul att det är tre collievalpar i tråden! :love: Så underbar hon är, den där kommer ni ha kul med!
 
Visa bifogad fil 73294

Lite dåligt med uppdateringar från Nike men jag har inte så mycket att komma med. Hon är precis som jag förväntat mig, inga konstigheter. Benen går i ett och svansen i samma tempo. Öronen studsar i takt. Hon är konstant överlycklig och väldigt tuff. Hon leker med mina dalmatiner så hårt att jag tror de ska döda henne, men hon ger sig inte så jag får gå emellan. Väldigt orädd av sig, vissa saker vill hon undersöka lite extra men hon har hittills aldrig backat. Sover sig genom värsta åskovädret, går på gräsremsan mellan cykelbanan och vägen när tung trafik dundrar förbi, bryr sig inte om husbygget i området som smäller i tid och otid. Gallertrapport är nemas problemas, barn och katter älskar hon. Väldigt enkel valp, finner sig i all typ av hantering nu för tiden (kloklippning var ingen favorit i början). Sover snällt i bilen nu efter att ha varit livrädd pga helvetesresan hit. Ensamträningen har snabbt gått åt rätt håll. Otroligt lättlärd (redan bättre vardagslydnad än mina vuxna hundar :cautious:), arbetsvillig. Har en del egna åsikter som hon uttrycker. Typisk spanielvalp helt enkelt.

Finaste Nike :heart Tänk att din valpis verkar precis lika bra som min! Vad månde bliva av dessa A-barn? ;):D:love:
 
Jag har anmält oss till en tävlingsförberedande lydnadskurs/valpkurs i höst, och jag är såååå peppad! Skulle egentligen vilja gå en "vanlig" valpkurs först då min BK inte kör valpkurser efter Bästa starten, tyvärr. Vi får väl se om de kör igång någon sådan i augusti eller september.
 
Älskar att följa era collievalpar :love: det är en ras jag är väldigt förtjust i och lätt kan tänka mig själv :love:

Ja, själv är jag ju helt såld på rasen! En bra collie är en fantastisk hund, och eftersom jag är rätt collienördig så vet jag varifrån de andra två vapparna kommer, och de lär bli mentalt bra och arbetsvilliga hundar bägge två (ja, alla tre, med min då :D)

Lite lustigt att alla tre är tricolor också, det verkar vara ett tricolor-år! I nästan alla kombinationer nu under våren har majoriteten eller till och med alla valparna blivit trefärgade, trots att ena föräldern är exempelvis sobel. Båda min valps föräldrar är sobla (pappan är skuggad), men det föddes ändå två trefärgade i kullen på 9.
 
Ja visst är hon det, en liten dalkulla. :heart

Här är det fullt ös medvetslös! Allt ska lekas med och bitas på, livet är en fest helt enkelt! Sover rätt bra på natten och kan gå iväg och lägga sig under dagen, favoritplatsen att sova på är en blå ikeakasse, istället för alla bäddar, filtar och fårskinn som finns att tillgå.. :p

Så skönt ändå att hon kan koppla av trots tre barn hemma.. :love:

Visa bifogad fil 73304

Åh, så kul! Då blir det lite extra spännande att följa er framöver. :heart
 
Idag har vi haft besök. Lille valp tyckte det var urkul och knatade fram och pussade folket i ansiktet och lekte sedan med dem. Så skönt att hon kan få träffa bra folk i ung ålder och förhoppningsvis fortsätta vara så trygg.
Det var tom så kul att hon fick frispel och körde pappirally med rumpan indragen som en räka. 🦐 :laugh:
Nu har hon slocknat på min axel/bröst i soffan. ❤️
C2441CC3-1C4E-4CD9-BE11-89051B1C4DCE.jpeg
 
Har anmält mig och Lola till en kurs i grunderna i tävlingslydnad för Michelle Holmlund i höst, är så taggad! Tyvärr kanske jag missar ett kurstillfälle pga evtl tjänsteresa (lite oklart ännu om den blir av) men jag ska försöka få dit sambon så åtminstone Lola får gå 😛

Har även anmält mig till instruktörsledd träningsgrupp varannan vecka under hösten för min favorittränare. Tyvärr har hon inte tillgång till inomhuslokal längre, vilket är synd för de gånger det typ spöregnar, men förhoppningsvis funkar det bra ändå ☺️

Kollar runt på de olika BKs som finns här men ingen kunde erbjuda en kurs som jag var intresserad av. Trist! Ville gå någon grundkurs i bruks/lydnad men det fanns bara kurser i allmänlydnad, rally eller agility.

Långhårig, blöt skithund 😍
7510C17C-1E20-4F1A-8CCA-2E25B5F3B771.jpeg
 
Har fått ett mail från den kenneln jag står på väntelistan hos. Det är parat och ska förhoppningsvis bli valpar i början på september. Men sist vi hördes vid så var det lång kö. Hoppas att den har minskat kraftigt.

Har även haft kontakt med en annan uppfödare och hon har valpar nu. Dock inte så gamla än. Men jag vågar inte höra av mej för att fråga om alla är tingade. Det där med att skriva eller ringa till nån och fråga är så svårt. Vågar ju knappt fråga familj och vänner. Och en person som jag dessutom inte känner och dessutom måste skriva eller ringa. Usch jag vet inte vart jag ska ta vägen alltså
 
Happ. Har fått veta att en kennel som varit lite småintressant verkar ha en hundhållning jag inte kan tänka mig stödja oavsett hur bra hundar de har. Usch. Jag är SÅ valpsugen, kan nu inte ha valp i år och vet inte alls hur jag ska göra i framtiden. Kollar in här i tråden och hoppas att ni bildbombar mest hela tiden istället. Framförallt alla collievalparna är jag nyfiken på :p
 
Har fått ett mail från den kenneln jag står på väntelistan hos. Det är parat och ska förhoppningsvis bli valpar i början på september. Men sist vi hördes vid så var det lång kö. Hoppas att den har minskat kraftigt.

Har även haft kontakt med en annan uppfödare och hon har valpar nu. Dock inte så gamla än. Men jag vågar inte höra av mej för att fråga om alla är tingade. Det där med att skriva eller ringa till nån och fråga är så svårt. Vågar ju knappt fråga familj och vänner. Och en person som jag dessutom inte känner och dessutom måste skriva eller ringa. Usch jag vet inte vart jag ska ta vägen alltså
Jag har sålt hund till en person som hörde av sig via ombud och hade stödperson med sig när de tittade på hunden, pga sociala svårigheter. Det är ju inte en anställningsintervju för servicepersonal, utan att du kan erbjuda ett gott hundhem som är det viktiga!

Så mitt råd är, be en kompis ringa eller sätt er tillsammans och författa ett mail, och var öppen med att du är blyg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 524
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 723
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 722
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp