Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte att hon passar då? Då svänger ju rumpan ganska mycket från sida till sida.Jag är lite fundersam över rörelsemönstret hos min unga tik. Jag tycker att hon rör sig på ett sätt som är olikt alla andra hundar jag haft, hon svänger liksom mycket med hela kroppen i framförallt skritten.
Har iaf bokat ett besök hos min fysio, så får vi se vart det leder. Jag hoppas att det är inom normalspannet - hon är helt obehindrad och springer som en galning i skog och mark, men det stör mitt öga.
När hon travar syns det lite, när hon galopperar syns det inget. Vi får se.
Bog rör sig som en korv, så illa att dom trodde att det var något fel med ryggen, men finns inget fel på rygg vi har gjort allt möjligt för att hitta något fel, höfterna är C (slappa höfter) verkligen på gränsen till B, jättefina i övrigt, men ingen kan hitta att han har ont någonstans. Han är bara byggd lite konstigt antar vi? Förhoppningsvis är din också okej även om hon rör sig lite knepigt.Jag är lite fundersam över rörelsemönstret hos min unga tik. Jag tycker att hon rör sig på ett sätt som är olikt alla andra hundar jag haft, hon svänger liksom mycket med hela kroppen i framförallt skritten.
Har iaf bokat ett besök hos min fysio, så får vi se vart det leder. Jag hoppas att det är inom normalspannet - hon är helt obehindrad och springer som en galning i skog och mark, men det stör mitt öga.
När hon travar syns det lite, när hon galopperar syns det inget. Vi får se.
Är det inte att hon passar då? Då svänger ju rumpan ganska mycket från sida till sida.
Bog rör sig som en korv, så illa att dom trodde att det var något fel med ryggen, men finns inget fel på rygg vi har gjort allt möjligt för att hitta något fel, höfterna är C (slappa höfter) verkligen på gränsen till B, jättefina i övrigt, men ingen kan hitta att han har ont någonstans. Han är bara byggd lite konstigt antar vi? Förhoppningsvis är din också okej även om hon rör sig lite knepigt.
Pass är en egen gångart, så passar hon så är det ju varken skritt eller trav.Jag ska kolla igen, men är det vanligt att de bara passar i skritt och inte i trav?
Ska försöka filma henne, är så svårt att se när man springer med henne själv.
Pass är en egen gångart, så passar hon så är det ju varken skritt eller trav.
Alla mina har valt passgång framför skritt, Ammo passade jämt förutom vid galopp men Xarko travar faktiskt en hel del.
Eftersom det är som en egen gångart så ja, de kan passa både snabbt och långsamt. Jag tycker mig se en del labradorer som går i passgång, speciellt när de bär på något.Men vad lustigt! Han har aldrig haft något men av det?
B är ganska lång i ryggen och långa, långa ben, så jag funderar på om det kan vara det helt enkelt. Mina andra är lite mer satta i modellen![]()
Ja, vissa har det i lite högre tempo. Ammo hade allt från lååångsam pass till flygande pass, så det är inte alls omöjligt att hon passarAh, helt sant
Har bara letat efter pass i ”travtempo” så att säga, men ska se om hon passar även i skrittempo.
Alla mina andra skrittar, men hon rör sig aldrig i det tempot frivilligt så jag blir osäker faktiskt.
Ja, vissa har det i lite högre tempo. Ammo hade allt från lååångsam pass till flygande pass, så det är inte alls omöjligt att hon passar![]()
Tänker annars att vissa hundar bara är lite sladdrigare i sitt rörelsemönster?
Vi trodde det, han började också hoppsa med ena bakbenet ett tag, men visade sig att han slitit sönder fabella i ena knät och när han fått vila från det så har han bara fortsatt röra sig hemskt.Men vad lustigt! Han har aldrig haft något men av det?
B är ganska lång i ryggen och långa, långa ben, så jag funderar på om det kan vara det helt enkelt. Mina andra är lite mer satta i modellen![]()
En av våra gör det. Försvinner när man ökar farten.Jag ska kolla igen, men är det vanligt att de bara passar i skritt och inte i trav?
Ska försöka filma henne, är så svårt att se när man springer med henne själv.
Vi trodde det, han började också hoppsa med ena bakbenet ett tag, men visade sig att han slitit sönder fabella i ena knät och när han fått vila från det så har han bara fortsatt röra sig hemskt.Har aldrig visat någon smärta eller fått fram någon smärta hos veterinären i höfter eller rygg.
Jag har bara tänkt att det är i travtempo så att säga, men när ni säger det så är det klart att det kan vara i olika tempon!
Ja, det kan mycket väl vara att hon bara är sladdrig. Hon är som sagt lång och gänglig, och det är nog ändå rimligt att hon inte håller ihop den där långa kroppen helt.
Men, det känns skönt att ha bokat en tid för koll, om inte annat får hon lite hanteringsträning och bordsvana.