Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt!Plockade ut min lilla under pauserna på helgens fasanjakt, för att hon skulle få bekanta sig med viltet och mingla lite med folk.
”Om du säljer den där köper jag henne direkt” utbrast en av apportörskompisarna
Fast, fint grepp om fågeln, inga tveksamheter att ta den och helt chill och nyfiken i miljön med hundar och människor.
Mycket nöjd!
Härligt!
Hur gammal är hon nu? 8 månader?
Nästa helg ska vi hälsa på valparna då är de 5 veckor. Vi har nästan 4,5 h enkel väg att köra men uppfödaren är noga och vill träffa köparna innan, iomed hon ska välja valp till oss också. Hälsade ni på valpen innan ni hämtade? Är 5 veckor en bra ålder att träffa valparna?
Vi skulle egentligen träffat de vid 6 v men just den helgen var min sambo iväg på jobb så de blir en vecka tidigare istället. Så hoppas endå man kan få en bra uppfattning om valparna trots de är 5 vJag plockade upp Spock spontant vid 9 veckor då han och en till fanns kvar men vi hade redan Tay från uppfödaren. Tay träffade vi tror jag vid 6 veckor. Jag tycker att vid 6 veckor börjar man se lite mer personlighet även om uppfödaren säkert ser lite tidigare. Sen är kullen jämn så är det inte alltid så stor skillnad innan man hämtar dem.
Det bra att ni åker och träffar ett tag innan så ni går en känsla för valparna och för uppfödaren.
Vi har både åkt 100 mil norrut i Sverige och 115 mil söderut i Europa för att träffa uppfödare och hälsa på valpar.Nästa helg ska vi hälsa på valparna då är de 5 veckor. Vi har nästan 4,5 h enkel väg att köra men uppfödaren är noga och vill träffa köparna innan, iomed hon ska välja valp till oss också. Hälsade ni på valpen innan ni hämtade? Är 5 veckor en bra ålder att träffa valparna?
Nu kommer ju endå uppfödaren välja ut hemmen, så åldern kanske inte spelar så stor roll om de är 5 eller 6 v för hon känner ju sina valpar bäst.Vi har både åkt 100 mil norrut i Sverige och 115 mil söderut i Europa för att träffa uppfödare och hälsa på valpar.
Åldern har varierat men från 5 veckor och uppåt har de varit.
Första hunden träffade jag en gång innan vi hämtade. Tror de var 5-6v då. Andra hunden hade jag bara sett på bild innan hämtning och den tredje var jag med när hon föddes och träffade minst en gång i veckan. Tycker inte det har påverkat nånting. Mest kul att träffa valpen så mycket som möjligt.Nästa helg ska vi hälsa på valparna då är de 5 veckor. Vi har nästan 4,5 h enkel väg att köra men uppfödaren är noga och vill träffa köparna innan, iomed hon ska välja valp till oss också. Hälsade ni på valpen innan ni hämtade? Är 5 veckor en bra ålder att träffa valparna?
Träffar också helst valpköparna nån gång, men vissa har ju varit svårt. Bor i Halmstad och har sålt till bl a Finland och Åland. Det har gått braNästa helg ska vi hälsa på valparna då är de 5 veckor. Vi har nästan 4,5 h enkel väg att köra men uppfödaren är noga och vill träffa köparna innan, iomed hon ska välja valp till oss också. Hälsade ni på valpen innan ni hämtade? Är 5 veckor en bra ålder att träffa valparna?