Bukefalos 30 år!

1778005707898.webp

Valparna har varit hos en fotograf. 9 veckor idag!

Hur går det för er andra som fått hem sina små? :love:

Vi har nog lite smekmånad än. Hon är så go och har inte börjat hitta på så mycket hyss än. Men lite mer tänder sista dagarna så nu börjar kanske bitandet alla pratar om… små tänder dock så det kan inte bli så värst stora skador ens om hon försöker :p

Träning på rumsrenhet går över förväntan, tackar gudarna för tiden på året och det fina vädret. Upp halv fem och ut i trädgården är ju bara mysigt så här års. I december hade det inte varit lika kul för någon av oss.

Vill både att hon ska bli större så vi kan börja med annan typ av träning och aktivering, samtidigt som jag vill att hon ska vara så här liten och urgullig för evigt. Precis som när man fick barnen :D

Min Flisan är 18 veckor nu. Har varit rumsren i drygt en månad, och det är superskönt! Hon är mitt uppe i tandömsningen, och det är stackars kompisen Hanna som får ta dom värsta stötarna. Så då får matte gå emellan och tala allvar med valpen - man ska vara snäll mot sin bästa kompis :).
Jag längtar också efter att få börja med träning! Har anmält till en enklare nosaktiveringskurs, men står som reserv än så länge. Hoppas vi får plats.
Fotot är från 22 april.
20260422_092148~2.webp

Jag har varit och hälsat på min valp och är kär. :love:

Väldigt glad att jag kunde hälsa på nu när han är liten, men känns rätt jobbigt att jag inte kommer träffa honom igen fören det är dags att hämta av honom.
Helt plötsligt blev jag helt oförstående till att de måste gå med sin mamma i åtta veckor. 😅 (skojar)
Tiken (mamman) var väldigt mysig så hoppas på en lika mysig kille.
Tror att han kommer bli lagom stor med lagom mycket päls.
Det stod mellan honom och en annan hane som är lite större och har lite mer päls.
De lekte mycket och varvade det med att ligga helt däckade och drömma. :love:

2 veckor kvar...

Har inget mer intelligent att säga, sitter mest och tittar på valpbilder.
Är iväg på en mini-semester innan valp då jag kommer vara hemma hela sommaren i år iom valp.

Var och klämde på några leksaker på arkenzoo som ska vara extra hållbara. Kändes lite mer rejäla än bara vanliga leksaker, så det blir nog några sådana och lite mer ben i veckan. :)
Jag tänkte fläta några fleeceflätor att kunna kampa med.

2 veckor kvar...

Har inget mer intelligent att säga, sitter mest och tittar på valpbilder.
Är iväg på en mini-semester innan valp då jag kommer vara hemma hela sommaren i år iom valp.

Var och klämde på några leksaker på arkenzoo som ska vara extra hållbara. Kändes lite mer rejäla än bara vanliga leksaker, så det blir nog några sådana och lite mer ben i veckan. :)
Jag tänkte fläta några fleeceflätor att kunna kampa med.
Inte hängt med i den här tråden. Vad för nån väntar du på? BC?

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka