Bukefalos 30 år!

Hälsade på i valphagen idag igen. De fyller 6 veckor idag :) så det är minst sagt fullt ös! Mycket kampa och dra i allt man kan få tag i 😂

IMG_0052.webp

Studerade stamtavlor (ah nörderi) och en sak jag hade glömt bort men som jag har vetat om förr är att ”min” valp är släkt med min veteranhane. Deras mammor är kusiner, valpens morfar och min hunds morfar är helsyskon!
Visst är det roligt att gå igenom alla anhöriga till sin hund!
:love:
Och lika knäckande när man förstår på minspel och kroppspråk att alla ens EGNA anhöriga nte alls fattar vitsen med att veta hur allt hänger ihop och vem som är syster eller bror med vem.
:angel:

Visst är det roligt att gå igenom alla anhöriga till sin hund!
:love:
Och lika knäckande när man förstår på minspel och kroppspråk att alla ens EGNA anhöriga nte alls fattar vitsen med att veta hur allt hänger ihop och vem som är syster eller bror med vem.
:angel:
Ja min sambo förstår ju inte alls mitt nörderi (jag är likadan med hästarna) men klämmer iallafall ur sig ett ”vad kul!” 😆

Men har ett härligt corgikompisgäng där de övriga är uppfödare och de förstår mig! Den här valpen är himla noga utvald med linjer jag drömt om länge så det är himla spännande. 😍 det har varit de här linjerna på alla kullar jag varit spekulant på, så hoppas det klaffar nu. Tror nämligen inte att de kommer ta fler kullar på denna tik och hennes kullsyster så nu gäller det! Hoppas min nästa valp blir en avkomma till systerns förra kull, de använde en otrolig amerikansk hane då men behöll alla tre tikvalpar själv då😬

I morgon ska vi äntligen hämta vår lilla gula jaktlabbevalp 🤩! Kan nästan inte vänta! I dag har vi fixat det sista med valpsäkrande och uppdelning af huset med grindar och grejer (pga katten, så de kan lära känna varandra i lugn och ro ) så nu är det bara att vänta 😍.

I morgon ska vi äntligen hämta vår lilla gula jaktlabbevalp 🤩! Kan nästan inte vänta! I dag har vi fixat det sista med valpsäkrande och uppdelning af huset med grindar och grejer (pga katten, så de kan lära känna varandra i lugn och ro ) så nu är det bara att vänta 😍.
Ååh vad spännande. Förväntar mig bild sen när ni hämtat :love:

Lilo har hunnit med att börja på kurs, det blev unghundskurs i agility (hon fick dispans trots sin ålder) då det inte fanns passande valpkurs. Hon var absolut yngst av förklarliga skäl 😅.
Det hade gått bra och instruktören anpassar efter hundarna så att det blir lagom nivå för Lilo.
Hon har även varit med husse på kontoret nån sväng till och var väldigt glad i alla kollegor.

Idag har vi varit iväg och vallat lite, hon har fått gå i rundfålla med får och jag la in lite vissla för att börja lite med den. Sen hann vi med en sväng till korna också och hon är så modig 💖.

Uppfödaren hade dessutom pratat med nån som träffat Lilo och som varit så förtjust i henne. Hon hade bara beskrivits i positiva ordalag och att personen själv ifråga nästan själv blev sugen på en border collie. Så kul att höra 🥰.

Lilo
20260812_143245.webp

Hon ser verkligen trygg och frimodig ut! 😍
Det är hon verkligen också 🤩! Jag gick iväg för att lägga några grejer på terrassen (kanske 10-15 meter bort) och när jag vänder mig om hade hon helt själv klättrat upp i sin nya pool för att bada 🤣😍.

Jäklar vad hon pratar dock! När hon tycker att något är fel/dumt/för långsamt så ylar hon som en varg mot månen, med huvudkast och allt 😅. Uppfödaren berättade att hon har gjort det sedan hon var nästan nyfödd, haha. Får väl jobba med det så småningom, när vi ska igång med riktig retrieverträning 😅.

IMG_2001.webp

Det är hon verkligen också 🤩! Jag gick iväg för att lägga några grejer på terrassen (kanske 10-15 meter bort) och när jag vänder mig om hade hon helt själv klättrat upp i sin nya pool för att bada 🤣😍.

Jäklar vad hon pratar dock! När hon tycker att något är fel/dumt/för långsamt så ylar hon som en varg mot månen, med huvudkast och allt 😅. Uppfödaren berättade att hon har gjort det sedan hon var nästan nyfödd, haha. Får väl jobba med det så småningom, när vi ska igång med riktig retrieverträning 😅.

Visa bifogad fil 189513

Gullunge 😍

Jag köpte valphalsband idag och gick på en sååån miss 😭 Köpte ett på rea på Hööks för 25 kr. Men sen gick jag till Zoo, och de hade samma modell för 18 kr..! Katastrof 😂

IMG_0119.webp

Zoo hade också snygga skålar (som jag villhövde) på rea för 50 kr/st, och jag köpte även nästa växa-halsband för 50 spänn.

Det jag inte gillar med de första halsbanden är att de ofta blir så stiffa och osmidiga i sina minsta lägen. Det jag köpte på Hööks kommer vara helt ok, men förmodligen snabbt kännas lite för bräckligt.

Jag köpte valphalsband idag och gick på en sååån miss 😭 Köpte ett på rea på Hööks för 25 kr. Men sen gick jag till Zoo, och de hade samma modell för 18 kr..! Katastrof 😂

Visa bifogad fil 189519

Zoo hade också snygga skålar (som jag villhövde) på rea för 50 kr/st, och jag köpte även nästa växa-halsband för 50 spänn.

Det jag inte gillar med de första halsbanden är att de ofta blir så stiffa och osmidiga i sina minsta lägen. Det jag köpte på Hööks kommer vara helt ok, men förmodligen snabbt kännas lite för bräckligt.
Det ser väldigt smalt ut för en staffevalp :o

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka