Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det roligt att gå igenom alla anhöriga till sin hund!Studerade stamtavlor (ah nörderi) och en sak jag hade glömt bort men som jag har vetat om förr är att ”min” valp är släkt med min veteranhane. Deras mammor är kusiner, valpens morfar och min hunds morfar är helsyskon!
Men guuuuuuudHälsade på i valphagen idag igen. De fyller 6 veckor idagså det är minst sagt fullt ös! Mycket kampa och dra i allt man kan få tag i
Visa bifogad fil 189265
Ja min sambo förstår ju inte alls mitt nörderi (jag är likadan med hästarna) men klämmer iallafall ur sig ett ”vad kul!”Visst är det roligt att gå igenom alla anhöriga till sin hund!
Och lika knäckande när man förstår på minspel och kroppspråk att alla ens EGNA anhöriga nte alls fattar vitsen med att veta hur allt hänger ihop och vem som är syster eller bror med vem.
![]()
Ååh vad spännande. Förväntar mig bild sen när ni hämtatI morgon ska vi äntligen hämta vår lilla gula jaktlabbevalp! Kan nästan inte vänta! I dag har vi fixat det sista med valpsäkrande och uppdelning af huset med grindar och grejer (pga katten, så de kan lära känna varandra i lugn och ro ) så nu är det bara att vänta
.
Jag kommer inte kunna hålla mig, så det lovar jagÅåh vad spännande. Förväntar mig bild sen när ni hämtat![]()
Åhhhhj! Så spännande!!!!Nu har temperaturen droppat så nu är det nära!![]()
Åhhhhj! Så spännande!!!!
Visa bifogad fil 189443Här är den lilla godingen, som har flyttat in med charm, självförtroende och snyggt hår. Nu har hon däckat bredvid sin säng efter sitt första äventyr i trädgård och husesyn.
Det är hon verkligen ocksåHon ser verkligen trygg och frimodig ut!![]()
Så sjukt söt, man vill pussa ihjäl juVisa bifogad fil 189417
Åh så stort hon gäspar!
Jag kan inte se mig mätt. Alltså, hur jobbigt är det inte att jag måste gå till jobbet på dagarna?
Det är hon verkligen också! Jag gick iväg för att lägga några grejer på terrassen (kanske 10-15 meter bort) och när jag vänder mig om hade hon helt själv klättrat upp i sin nya pool för att bada
.
Jäklar vad hon pratar dock! När hon tycker att något är fel/dumt/för långsamt så ylar hon som en varg mot månen, med huvudkast och allt. Uppfödaren berättade att hon har gjort det sedan hon var nästan nyfödd, haha. Får väl jobba med det så småningom, när vi ska igång med riktig retrieverträning
.
Visa bifogad fil 189513
Det ser väldigt smalt ut för en staffevalpJag köpte valphalsband idag och gick på en sååån missKöpte ett på rea på Hööks för 25 kr. Men sen gick jag till Zoo, och de hade samma modell för 18 kr..! Katastrof
Visa bifogad fil 189519
Zoo hade också snygga skålar (som jag villhövde) på rea för 50 kr/st, och jag köpte även nästa växa-halsband för 50 spänn.
Det jag inte gillar med de första halsbanden är att de ofta blir så stiffa och osmidiga i sina minsta lägen. Det jag köpte på Hööks kommer vara helt ok, men förmodligen snabbt kännas lite för bräckligt.