Bukefalos 30 år!

Börjar introducera lite mini-godisrutor och superkorta spår. Han har en fin nos, så det ska bli spännande att se vad han tycker är roligast :)

IMG_0567.webp

Min lilla Flisan har redan hunnit bli åtta månader. Jag fattar inte var tiden har tagit vägen, det känns som om det var igår som jag la upp första valpbilden här i tråden!
Vi har börjat på en Nosework-kurs och det passar henne perfekt, hon tycker det är superroligt att jobba med nosen. Hennes uppfödare tävlar flitigt i NW, och som valpköpare fick jag medlemsskap i NW-klubben av henne. Kul :). Lokala Brukshundklubben ska ha doftprov i november, vi kanske fixar att vara med!
20260911_095757~2.webp

Vi drog igång direkt med ensamhetsträning och det har gått hur bra som helst, framförallt för att primadonnan går dit hon vill och är ungefär noll klängig.

Började med att bara gå ifrån henne i huset och sätta mig i ett annat rum. Hon följer inte efter mig automatiskt utan är hon upptagen med leksaker eller vilar så stannar hon där hon bestämt att hon vill vara. Mattan i köket är en favorit. Hon flyger heller inte upp och ska följa med om jag går.

Har utökat till att gå ut från huset och göra korta grejer, hämta post osv. Idag var jag utanför kanske 5-10 min och gjorde annat och tänkte se om hon satt och väntade när jag kom in. Det gjorde hon icke, hon sov i köket.

Jag säger inte hejdå eller gör nån grej av att jag går och jag gör heller ingen grej av att jag kommer tillbaka. Så nu fortsätter vi såhär och kommer öka tiden bara!

Min lilla Flisan har redan hunnit bli åtta månader. Jag fattar inte var tiden har tagit vägen, det känns som om det var igår som jag la upp första valpbilden här i tråden!
Vi har börjat på en Nosework-kurs och det passar henne perfekt, hon tycker det är superroligt att jobba med nosen. Hennes uppfödare tävlar flitigt i NW, och som valpköpare fick jag medlemsskap i NW-klubben av henne. Kul :). Lokala Brukshundklubben ska ha doftprov i november, vi kanske fixar att vara med!
Visa bifogad fil 190722
Vilken blick! Så trevligt!

Snälla håll tummarna för min älskade valp som brutit bakbenet på flera ställen :cry: Det är väldigt ovisst just nu om det ens går att operera pga ett väldigt komplicerat benbrott :cry: Och det vill jag inte ens tänka på 💔
Men så ledsamt! Unga människor och djur brukar dock läka väl. Vi håller tummarna och tror att det går bra!

Jag vet en valp som blev trampad av en häst när den var bara 12 veckor. Det blev operation och konvalescensen var inte så lätt, men hunden blev helt återställd! (Med skönhetsfel, men ändå!)

Men så ledsamt! Unga människor och djur brukar dock läka väl. Vi håller tummarna och tror att det går bra!

Jag vet en valp som blev trampad av en häst när den var bara 12 veckor. Det blev operation och konvalescensen var inte så lätt, men hunden blev helt återställd! (Med skönhetsfel, men ändå!)
Ja fruktansvärt är det :cry: Men har fått mer besked nu och operationstid imorgon. Det verkar som att prognosen är väldigt god och han ska kunna bli återställd och fortsätta vara den aktiva hunden han är ❤️🙏🏻 Har varit så orolig om det ens skulle kunna gå att göra något, så det känns ju ändå bra mitt i det hela 🙏🏻🥹

Kl
Tack för alla hållna tummar och tassar! ❤️

Ja fruktansvärt är det :cry: Men har fått mer besked nu och operationstid imorgon. Det verkar som att prognosen är väldigt god och han ska kunna bli återställd och fortsätta vara den aktiva hunden han är ❤️🙏🏻 Har varit så orolig om det ens skulle kunna gå att göra något, så det känns ju ändå bra mitt i det hela 🙏🏻🥹

Kl
Tack för alla hållna tummar och tassar! ❤️
Håller alla tassar och tår ♥️.

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka